Intel zorganizuje rozgrywki esportowe poprzedzające Międzynarodowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu
Intel ogłasza rozgrywki esportowe poprzedzające Międzynarodowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu. Jako rozszerzenie światowego partnerstwa Intela i Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl), firma zorganizuje w Korei turniej esportowy Intel® Extreme Masters PyeongChang z jednym z najbardziej znanych tytułów esportowych wszechczasów, StarCraft® II firmy Blizzard Entertainment oraz rozgrywki w grę Steep™ Road to the Olympics, oficjalną grę Zimowych Igrzysk Olimpijskich wyprodukowaną przez Ubisoft.
https://www.youtube.com/watch?v=1jO0kP7ZdSY
Rozgrywki Intel Extreme Masters PyeongChang będą dostępne dla każdego gracza na dowolnym poziomie za pośrednictwem globalnych eliminacji internetowych, które odbędą się w listopadzie. W grudniu w Pekinie odbędzie się również impreza kwalifikacyjna na żywo, podczas której wyłoniony zostanie najlepszy gracz z Chin, który będzie rywalizował z resztą zawodników w Pjongczangu.
Intel zapewni także interaktywną rozrywkę całej wiosce olimpijskiej, między innymi za sprawą stoisk z grą z Steep Road to the Olympic Winter Games PyeongChang 2018. Miłośnicy olimpiady i gier będą mieli również okazję do rywalizacji o tytuł najlepszego gracza w ten oficjalny olimpijski tytuł podczas turnieju, którego szczegóły wkrótce zostaną ogłoszone.
Gregory Bryant, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Client Computing Group w Intel Corporation powiedział: Intel od ponad dekady przesuwa granice esportu, a naszym celem jest wprowadzenie tej dyscypliny na największe areny światowego sportu. Przełomowy turniej Intel Extreme Masters w Pjongczangu postrzegamy jako kolejny ważny krok, który daje jeszcze większej grupie fanów na całym świecie szansę przeżycia emocji związanych z esportem.
Timo Lumme, dyrektor zarządzający działem Television and Marketing Services w MKOl, powiedział: Jesteśmy dumni, że Intel jako nasz światowy partner zorganizuje rozgrywki poprzedzające Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu. MKOl zamierza podjąć kroki w celu dalszego rozwoju relacji środowiska esportowego z Ruchem Olimpijskim. Wierzymy, że to początek ekscytującej przyszłości.
Geoffroy Sardin, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Ubisoft, powiedział: Jesteśmy dumni z tego, że możemy uczestniczyć w rozgrywkach towarzyszących Zimowym Igrzyskom Olimpijskim. Naszą grę tworzyliśmy w ścisłej współpracy z MKO i niezmiernie cieszymy się na te rozgrywki. Nie możemy się doczekać, aż fani wezmą udział w naszej nowej inicjatywie.
Seria StarCraft odegrała fundamentalną rolę w rozwoju esportu, więc jesteśmy szczególnie zaszczyceni, z obecności gry StarCraft II w Pjongczangu, powiedział Mike Morhaime, CEO i współzałożyciel Blizzard Entertainment. Jest to wspaniała okazja, aby połączyć esport z największą międzynarodową rywalizacją sportową i jesteśmy dumni, że najlepsi gracze StarCraft II na świecie nam w tym pomogą.
Mamy zaszczyt pomóc w dalszym rozwoju branży esportowej, jednego z najszybciej rozwijających się segmentów mediów i rozrywki, wspierając organizację turnieju Intel Extreme Masters PyeongChang, powiedział Ralf Reichert, CEO ESL. Esport już dziś dociera do międzynarodowej grupy kibiców, więc to wydarzenie w Pjongczangu naturalnie zdobędzie ich zainteresowanie.
Intel i ESL, liderzy rozwoju esportu na całym świecie będą w partnerstwie organizować wszystkie wydarzenia, w tym eliminacje internetowe, turnieje kwalifikacyjne na żywo w Pekinie i turnieje finałowe poprzedzające Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2018 w Pjongczangu. ESL to największa na świecie firma esportowa, od ponad 15 lat współpracująca z Intelem, aby wspólnie tworzyć najbardziej prestiżowe turniejów esportowe na świecie, w tym Intel Extreme Masters. Jako lider w dziedzinie technologii gamingowych, Intel będzie zasilał wszystkie wydarzenia turniejowe za pomocą wydajnych procesorów Intel® Core™ i7, jak również komputerów wykorzystywanych w transmisjach z IEM oraz kompletną infrastrukturą chmury obliczeniowej.
Fani będą mogli śledzić przebieg konkursu na globalnej platformie cyfrowej Olympic Channel, a także za pośrednictwem dodatkowych kanałów, którzy zostaną ogłoszeni w niedalekiej przyszłości.