Przed laty reżyserzy Wachowscy zwrócili się do Hideo Kojimy z propozycją stworzenia gry na podstawie filmu „Matrix”, jednak zarząd Konami zablokował współpracę, najprawdopodobniej koncentrując się na produkcji „Metal Gear Solid 2”.
Ponad 25 lat temu reżyserzy i twórcy „Matrixa”, rodzeństwo Wachowscy, spotkali się z Hideo Kojimą, twórcą Metal Gear Solid, aby poprosić go i jego zespół o stworzenie gry wideo opartej na ich kasowym, kultowym filmie science-fiction z Keanu Reevesem. Choć sam Kojima był podobno bardzo zainteresowany projektem, kierownictwo Konami ostatecznie odrzuciło tę propozycję.
W najnowszym wywiadzie dla Time Extension, Christopher Bergstresser, były wiceprezes ds. licencjonowania w Konami Digital Entertainment, opowiedział o długo krążącej plotce, dotyczącej spotkania, które miało miejsce w 2000 roku.
Wachowscy u Kojimy w Konami
Bergstresser otwarcie opisał spotkanie, które rzuca nowe światło na tę historię.
„Wachowscy byli wielkimi fanami Kojimy” – powiedział Bergstresser. „Więc Kazumi Kitaue (producent Konami), Hideo Kojima, Aki Saito (który nadal pracuje z Kojimą) i ja byliśmy w centrali Konami, kiedy zadzwonili Wachowscy, którzy chcieli przyjechać i spotkać się z Kojimą. I tak zrobili! Oboje przybyli ze swoim concept artystą i faktycznie powiedzieli Kojimie: ’Naprawdę chcemy, żebyś zrobił grę Matrix. Czy możesz to zrobić?’”

Zgodnie z relacją Bergstrassera, przetłumaczono to pytanie dla Kitaue, a jego odpowiedź była dosadnym „Nie”. Prawdopodobnym powodem było to, że Konami chciało, aby Kojima skupił się w pełni na tworzeniu Metal Gear Solid 2, którego produkcja znajdowała się we wczesnym stadium.
Mimo rozczarowania, Wachowscy nie żywili urazy i zaprosili całą grupę na premierę „Matrixa” w Japonii.
Pomimo blokady, zespół był pełen nadziei
Choć świadectwa istnienia tego spotkania krążyły wcześniej w sieci, jest to pierwsza bezpośrednia relacja osoby, która brała w nim udział. Time Extension zaznacza jednak, że inny pracownik Konami twierdził, iż historia ta nie jest w pełni dokładna. Podobno Kojima nadal wykazywał „duże zainteresowanie” stworzeniem gry o „Matrixie”, nawet po odmowie Kitaue, a wielu członków zespołu twórcy MGS było „ogromnie rozczarowanych” utratą tak wyjątkowej okazji.
