Intel zorganizuje rozgrywki esportowe poprzedzające Międzynarodowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu

Intel ogłasza rozgrywki esportowe poprzedzające Międzynarodowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu. Jako rozszerzenie światowego partnerstwa Intela i Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl), firma zorganizuje w Korei turniej esportowy Intel® Extreme Masters PyeongChang z jednym z najbardziej znanych tytułów esportowych wszechczasów, StarCraft® II firmy Blizzard Entertainment oraz rozgrywki w grę Steep™ Road to the Olympics, oficjalną grę Zimowych Igrzysk Olimpijskich wyprodukowaną przez Ubisoft.

 

Rozgrywki Intel Extreme Masters PyeongChang będą dostępne dla każdego gracza na dowolnym poziomie za pośrednictwem globalnych eliminacji internetowych, które odbędą się w listopadzie. W grudniu w Pekinie odbędzie się również impreza kwalifikacyjna na żywo, podczas której wyłoniony zostanie najlepszy gracz z Chin, który będzie rywalizował z resztą zawodników w Pjongczangu.

 

Intel zapewni także interaktywną rozrywkę całej wiosce olimpijskiej, między innymi za sprawą stoisk z grą z Steep Road to the Olympic Winter Games PyeongChang 2018. Miłośnicy olimpiady i gier będą mieli również okazję do rywalizacji o tytuł najlepszego gracza w ten oficjalny olimpijski tytuł podczas turnieju, którego szczegóły wkrótce zostaną ogłoszone.

 

Gregory Bryant, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Client Computing Group w Intel Corporation powiedział: Intel od ponad dekady przesuwa granice esportu, a naszym celem jest wprowadzenie tej dyscypliny na największe areny światowego sportu. Przełomowy turniej Intel Extreme Masters w Pjongczangu postrzegamy jako kolejny ważny krok, który daje jeszcze większej grupie fanów na całym świecie szansę przeżycia emocji związanych z esportem.

 

Timo Lumme, dyrektor zarządzający działem Television and Marketing Services w MKOl, powiedział: Jesteśmy dumni, że Intel jako nasz światowy partner zorganizuje rozgrywki poprzedzające Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu. MKOl zamierza podjąć kroki w celu dalszego rozwoju relacji środowiska esportowego z Ruchem Olimpijskim. Wierzymy, że to początek ekscytującej przyszłości.

 

Geoffroy Sardin, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Ubisoft, powiedział: Jesteśmy dumni z tego, że możemy uczestniczyć w rozgrywkach towarzyszących Zimowym Igrzyskom Olimpijskim. Naszą grę tworzyliśmy w ścisłej współpracy z MKO i niezmiernie cieszymy się na te rozgrywki. Nie możemy się doczekać, aż fani wezmą udział w naszej nowej inicjatywie.

 

Seria StarCraft odegrała fundamentalną rolę w rozwoju esportu, więc jesteśmy szczególnie zaszczyceni, z obecności gry StarCraft II w Pjongczangu, powiedział Mike Morhaime, CEO i współzałożyciel Blizzard Entertainment. Jest to wspaniała okazja, aby połączyć esport z największą międzynarodową rywalizacją sportową i jesteśmy dumni, że najlepsi gracze StarCraft II na świecie nam w tym pomogą.

 

Mamy zaszczyt pomóc w dalszym rozwoju branży esportowej, jednego z najszybciej rozwijających się segmentów mediów i rozrywki, wspierając organizację turnieju Intel Extreme Masters PyeongChang, powiedział Ralf Reichert, CEO ESL. Esport już dziś dociera do międzynarodowej grupy kibiców, więc to wydarzenie w Pjongczangu naturalnie zdobędzie ich zainteresowanie.

 

Intel i ESL, liderzy rozwoju esportu na całym świecie będą w partnerstwie organizować wszystkie wydarzenia, w tym eliminacje internetowe, turnieje kwalifikacyjne na żywo w Pekinie i turnieje finałowe poprzedzające Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2018 w Pjongczangu. ESL to największa na świecie firma esportowa, od ponad 15 lat współpracująca z Intelem, aby wspólnie tworzyć najbardziej prestiżowe turniejów esportowe na świecie, w tym Intel Extreme Masters. Jako lider w dziedzinie technologii gamingowych, Intel będzie zasilał wszystkie wydarzenia turniejowe za pomocą wydajnych procesorów Intel® Core™ i7, jak również komputerów wykorzystywanych w transmisjach z IEM oraz kompletną infrastrukturą chmury obliczeniowej.

 

Fani będą mogli śledzić przebieg konkursu na globalnej platformie cyfrowej Olympic Channel, a także za pośrednictwem dodatkowych kanałów, którzy zostaną ogłoszeni w niedalekiej przyszłości.