Szef Robloxa w ostrym sporze z dziennikarzami odnośnie kwestii bezpieczeństwa dzieci w grze

Szef Robloxa w ostrym sporze z dziennikarzami odnośnie kwestii bezpieczeństwa dzieci w grze
Zobacz także: Techno Banter – Bramka się otwiera! Wejdź do świata neonowego rave’u

David Baszucki, dyrektor generalny Roblox Corp., znalazł się w centrum uwagi po świeżo opublikowanym wywiadzie z New York Times w podcaście Hardfork. Prowadzący, Casey Newton i Kevin Roose, naciskali Baszuckiego w kwestii bezpieczeństwa dzieci na platformie Roblox. Obawy te są wciąż żywe w opinii publicznej po tym, jak rodzice i prokuratorzy stanowi pozwali firmę za rzekome niepowstrzymanie drapieżników przed atakowaniem młodych użytkowników.

Baszucki przyszedł do podcastu, by omówić nowe technologie ograniczające dostęp ze względu na wiek, które są włączane do strategii moderacji, po czym zaczął spierać się z Newtonem i Roose’em, broniąc dotychczasowych osiągnięć platformy w zakresie bezpieczeństwa.

Napięta wymiana zdań

Nagłówek dokumentujący transkrypcję wymiany zdań brzmi: „Zrobiło się napięcie”. „Napięcie” może być jednak niedopowiedzeniem. Baszucki stał się bardziej konfrontacyjny po tym, jak Roose zapytał go o raport z października 2024 roku od obecnie zamkniętego funduszu aktywistów Hindenburg Research, który oskarżył firmę o bycie „pedofilskim piekłem dla dzieci”.

„Fajnie. Kontynuujmy w tym tonie” – odpowiedział Baszucki. „I tak, po pierwsze, Hindenburg już nie istnieje, prawda? Powinniście o tym poinformować. Z jakiegoś powodu zbankrutowali. A druga sprawa, czy zbadaliście te informacje?”

Baszucki dalej naciskał na prowadzącego, by ten przedstawił własne „badania” dotyczące wysiłków Robloxa w zakresie zaufania i bezpieczeństwa, zanim ostatecznie powrócił do wyjaśnień, że modele AI stają się coraz skuteczniejsze w moderacji treści. Następnie przeszedł do sarkazmu, pytając Roose’a, czy „wybrałby” te ulepszone modele.

„Dobrze, więc zgadzacie się z tym, co zrobiliśmy. Piątka” – powiedział, na krótko ignorując kolejne pytania. „Dziękuję za wsparcie naszej macierzy decyzyjnej Robloxa… Jestem tak szczęśliwy, że zgadzacie się ze sposobem, w jaki prowadzimy Robloxa. Piątka… Czy to jest podstępny wywiad, w którym tak naprawdę podoba wam się wszystko, co robimy, i jesteście tutaj, by skrycie to wspierać?”

Od moderowanie do rynków predykcyjnych

Niektóre z odpowiedzi Baszuckiego zdają się wskazywać, że był zirytowany koniecznością rozmawiania o moderacji, a nie o innych tematach branżowych. Newton wyjaśnił, że powiedziano im, iż Baszucki chciał wystąpić w podcaście, aby omówić nową technologię, ale Baszucki miał inne zrozumienie sytuacji.

„Chcę podkreślić, że przyszedłem tutaj, ponieważ uwielbiam wasz podcast i przyszedłem porozmawiać o wszystkim. Więc jeśli nasi ludzie od PR powiedzieli: ‘Porozmawiajmy o ograniczaniu dostępu ze względu na wiek przez godzinę’, jestem na to gotów, ale uwielbiam wasz podcast. Myślałem, że przyszedłem tutaj porozmawiać o wszystkim”.

Po tym, jak Newton zauważył, że Baszucki jest „trochę sfrustrowany”, Baszucki zaprzeczył i ponownie poruszył temat swojego celu wizyty. „Myślałem, że będziemy rozmawiać o zabawnych, śmiesznych rzeczach w branży i tym podobnych. Nie jestem sfrustrowany, po prostu zastanawiam się, ile mam z wami czasu na dobrą zabawę, a ile na ten superfocus. Ale z przyjemnością porozmawiam o wszystkim, czego chcecie”.

Wydawał się bardziej zaangażowany, gdy przeszedł do tematu rynków bukmacherskich, takich jak Polymarket, i jak mogą być lepsze w przewidywaniu wyników niż dziennikarze. Był otwarty na wprowadzenie doświadczeń związanych z rynkami predykcyjnymi do Robloxa, pod warunkiem, że nie wydawałyby one Robuxów (waluty w aplikacji Robloxa) ani przedmiotów w grze.

Odpowiedzialność rodziców i wewnętrzne metryki

Przez cały wywiad Baszucki argumentował, że wewnętrzne wskaźniki w Robloxie dowodzą, że jest to „niesamowita” platforma dla dzieci, a firma odnotowuje stałą poprawę w zakresie funkcji bezpieczeństwa, częściowo dzięki sztucznej inteligencji.

„Myślę, że robimy niesamowitą robotę w zakresie innowacji w stosunku do liczby osób na naszej platformie i godzin spędzonych na niej, naprawdę dążąc do przyszłości tego, jak to będzie działać” – powiedział, zapytany, czy uważa, że firma nie ma problemu z drapieżnikami na Robloxie.

W pewnym momencie powtórzył komentarze skierowane do Eurogamer na początku tego roku w sprawie decyzji rodziców, aby pozwolić swoim dzieciom grać w Robloxa pomimo powszechnych obaw o bezpieczeństwo. „Rodzic jest ostatecznym arbitrem odpowiedzialności. A jeśli jakiś rodzic, z jakiegokolwiek powodu, nie czuje się komfortowo z tym, że jego dziecko idzie do parku, nie czuje się komfortowo z tym, że jego dziecko bawi się pewną zabawką, nie czuje się komfortowo z byciem na Robloxie, kim ja jestem, by to kwestionować, prawda?”

„Pozostawiam to w gestii odpowiedzialności rodzica”. – mówi Baszucki.

Bezpieczeństwo dzieci w Roblox - co wiesz?

Sprawdź swoją wiedzę na temat bezpieczeństwa w Roblox i ogólnych informacji o grze.

Zobacz także: Następna aktualizacja w Fortnite: Gigantyczne pączki spadające z nieba!