Koniec ery: Seria Cities: Skylines zmienia dewelopera!

Koniec ery: Seria Cities: Skylines zmienia dewelopera!
Zobacz także: Gray Zone Warfare wystartowało!

Po czterech wspólnych grach i problematycznej premierze Cities: Skylines 2, deweloper Colossal Order i wydawca Paradox Interactive ogłaszają, że rozchodzą się, aby podążać niezależnymi ścieżkami.

W oficjalnym poście na forum Paradox ogłosił, że rozwój franczyzy Cities: Skylines zostanie przeniesiony do jednego z jego wewnętrznych studiów – Iceflake Studios. Zespół ten przejmie „wszystkie istniejące i przyszłe” aktualizacje rozwojowe dla Cities: Skylines 2, a także będzie kontynuował prace nad długo opóźnionymi wersjami konsolowymi gry.

Ostatnie aktualizacje od Colossal Order

Zanim Iceflake Studios w pełni przejmie serię z początkiem 2026 rokuColossal Order dostarczy jeszcze kilka aktualizacji. Wśród nich znajdzie się duża łatka, która doda do gry rowery, budynki Starego Miasta oraz inne ulepszenia. Ponadto, jeszcze przed końcem roku, udostępniona zostanie beta edytora gry z obsługą modów.

Mariina Hallikainen, dyrektor generalna Colossal Order, wyraziła pewność, że franczyza „będzie nadal się rozwijać pod kierownictwem Paradoxu„.

„Idąc naprzód, jesteśmy podekscytowani, że możemy skierować nasze doświadczenie, kreatywność i pasję na nowe projekty, które są zgodne z naszą długoterminową wizją” – powiedziała Hallikainen.

Nowy kierunek: Iceflake Studios

Iceflake Studios, znane z postapokaliptycznej gry typu city-builder Surviving the Aftermath z 2021 roku, ma w nadchodzących tygodniach podzielić się swoimi planami rozwoju Cities: Skylines 2.

Lasse Liljedahl, menedżer Iceflake Studios, określił przejęcie serii jako „ogromny zaszczyt i wielką odpowiedzialność”. Zaznaczył, że studio ma długą historię tworzenia gier o budowaniu miast: „Widzimy silne fundamenty i ogromny potencjał, który czeka na uwolnienie, i nie mogę się doczekać, aby pokazać Wam, co zaplanowaliśmy na następny rozdział tej niesamowitej gry”.

Kontekst: Trudny start Cities: Skylines 2

Choć w poście na forum nie podano konkretnej przyczyny rozstania, powszechnie wiadomo, że premiera Cities: Skylines 2 w październiku 2023 roku była burzliwa. Wydawca Paradox Interactive jeszcze przed debiutem ostrzegał graczy przed problemami z wydajnością.

Po premierze Colossal Order przyznało się do różnych problemów z optymalizacją i obiecało kontynuować prace nad osiągnięciem stabilnych 30 klatek na sekundę. W reakcji na trudny start, dodatek Beach Properties DLC został udostępniony za darmo, a do Edycji Ultimate dodano dodatkową zawartość. Cities: Skylines 2 ma obecnie na Steamie „Mieszane” recenzje użytkowników, podczas gdy pierwsza część cieszy się statusem „Bardzo pozytywne”.

The Transition of Cities: Skylines

This quiz challenges your knowledge on the recent changes in the development of the Cities: Skylines series and general facts about the game.

Zobacz także: „Assassin’s Creed Shadows” dostępny na Switcha 2?