Twórcy World of Warcraft nie próżnują i kolejny raz próbują nas zaskoczyć nowymi pomysłami. Kilka tygodni temu uruchomili czasowy event o nazwie Plunderstorm, o którym możecie przeczytać tutaj. Teraz przyszedł czas na kolejny powiew świeżości przynajmniej jeśli chodzi o podejście do rozgrywki. Nowością natomiast nie będzie teren na którym przyjdzie nam prowadzić swoje zmagania (Pandaria).
[h2]Czym jest nowe wydarzenie?[/h2]Jest to nowego rodzaju doświadczenie zabawy od poziomu 10 do 70. Ponowne lecz przyspieszone przemierzanie krain Pandarii zostanie urozmaicone o zupełnie nowy system lootu. Gracz będzie miał możliwość podjęcia każdego zadania i wzięcia udziału w każdym dungeonie czy raidzie.
Zdobyte łupy niezależnie czy będą ze skrzynki, zadania czy potworów będą miały znaczenie. Niepotrzebne przedmioty możesz przerobić na Brąz i wymienić na itemy kosmetyczne. Wszystkie zebrane transmogi zabieramy ze sobą do The War Within!
W kwestii przedmiotów warto wspomnieć, że gracze nie będą mogli używać Auction House.
[h2]Gemy, mounty i przedmioty[/h2]Nie ma mowy o dobrej zabawie bez ingerowania w mechanikę i dorzucenie fajnych nagród. Do dyspozycji graczy będą ulepszenia które z każdym nowym zdobytym przedmiotem mają stawać się coraz potężniejsze. Dodatkowo nasze itemy będzie można wzmocnić gemami (meta, tinker, cogwheel).
Meta gems
LIFESTORM [/b]- Przyzwij potężną burzę! Co sekundę z nieba uderzać będzie 5 piorunów. Każdy piorun zadaje przeciwnikowi w promieniu 30 metrów 25 885 obrażeń od Natur (efekt ten może się różnić w zależności od poziomu postaci).
Podczas trwania burzy wokół rzucającego zaklęcie wyrosną 3 kwiaty. Po 5 sekundach kwiaty rozkwitną, przywracając sojusznikom 388 471 zdrowia i zapewniając im 1720 pkt. haste przez 10 sekund.
THUNDERING ORB – [/b]Przekształć się w „Gromową Kulę”, zadając obrażenia od Natury wszystkim przeciwnikom w promieniu 30 metrów przez 4 sekundy. W czasie transformacji twoja odporność na obrażenia wzrasta o 50%, jednak twoja prędkość ruchu spada o 70%. Dodatkowo stajesz się odporny na efekty utraty kontroli.
OBLIVION SPHERE – Przywołaj „Kulę Otchłani”, która zwiększa o 50% obrażenia od trafień krytycznych u przeciwników w promieniu 15 metrów przez 10 sekund. Po 4 sekundach kula eksploduje, zadając obrażenia od Cienia.
Tinker gems
HAILSTORM[/b]
- Efekt przy ubraniu:[/b] Co 3 sekundy zdobywasz ładunek Gradobicia. Po uzyskaniu 10 ładunków, sprowadzasz na wrogów w promieniu 50 metrów grad lodowy. Każdy odłamek zadaje obrażenia od Mrozu i nakłada efekt
Przenikliwego Chłodu[/b].
Przenikliwy Chłód[/b]
- [list]
- Zmniejsza prędkość ruchu o 30%.
- Zmniejsza zadawane obrażenia o 10%.
- Ataki usuwają jeden ładunek Przenikliwego Chłodu.
[/list]COLD FRONT [/b]
- Efekt przy ubraniu:[/b] Twoje umiejętności mają szansę na otoczenie wszystkich sojuszników tarczą pochłaniającą obrażenia oraz nałożenie efektu
Przenikliwego Chłodu[/b] na wszystkich wrogów w promieniu 50 metrów. - Przenikliwy Chłód[/b]
- [list]
- Zmniejsza prędkość ruchu o 30%.
- Zmniejsza zadawane obrażenia o 10%.
- Ataki usuwają jeden ładunek Przenikliwego Chłodu.
[/list]WILDFIRE[/b]
- Efekt przy ubraniu:[/b] Twoje umiejętności mają szansę na zadanie dodatkowych obrażeń od Ognia i przeniesienie efektu
Dzikiego Ognia[/b] na pobliskiego wroga. Dziki Ogień zadaje obrażenia od Ognia co 1 sekundę przez 10 sekund. - Dziki Ogień[/b]
- [list]
- Efekty się kumulują i przenoszą na pobliskich wrogów, maksymalnie do 10 razy.
- Każdy efekt zadaje obrażenia od Ognia co sekundę.
[/list]TINKMASTER’S SHIELD[/b]
- Efekt przy ubraniu:[/b] Zyskujesz tarczę pochłaniającą obrażenia równą 20% twojego zdrowia.
- Regeneracja tarczy:[/b] Twoja tarcza automatycznie się regeneruje, jeśli przez 10 sekund nie otrzymasz żadnych obrażeń.
FERVOR[/b]
- Efekt przy ubraniu:[/b] Kiedy twoje zdrowie przekracza 80%, Twoje ataki zużywają 2% twojego maksymalnego zdrowia, zadając jednocześnie obrażenia od Świętej równe zużytej ilości zdrowia.
SUNSTRIDER’S FLOURISH[/b]
- Efekt przy ubraniu:[/b] Twoje trafienia krytyczne wywołują płonącą eksplozję, zadając obrażenia od Ognia wszystkim przeciwnikom w promieniu 15 metrów od twojego celu.
COGWHEEL GEMS
BLINK[/b]
- Teleportuje cię 10 metrów do przodu lub do najbliższej przeszkody. Jednocześnie usuwa wszystkie efekty ogłuszenia i unieruchomienia.
SPRINT[/b]
- Zwiększa twoją prędkość ruchu o 70% na 8 sekund.
ROLL[/b]
- Turlaj się na krótki dystans
Oprócz wymienionych gemów będziemy mogli zdobyć specjalny płaszcz (gracze MoP powinni kojarzyć, że podczas dodatku również polowaliśmy na podobny) który na stałe zwiększa naszą moc w miarę gry. Moc zdobyta na najsilniejszej postaci będzie także przenoszona na pozostałe biorące udział w wydarzeniu.
[h3]Mounty i inne kosmetyki[/h3]
[h2]Kto może wziąć udział?[/h2]Dosłownie każdy gracz posiadający aktywną subskrypcję World of Warcraft. Postać biorąca udział w evencie będzie oznaczona specjalną ikonką.
[h2]Cataclysm nadchodzi ponownie do World of Warcraft[/h2]Już 21 maja ponownie przyjdzie nam zmierzyć się z Deathwingiem i doświadczyć przemiany jaką przeszedł WoW. Niektóre zmiany poprzedzające wprowadzenie Cataclysm Classic będą dostępne już od 30 kwietnia.