Nowy modele gracza - w tym kobiece - są już w grze,oraz to kim jesteś bazuje na SteamID.
Aktualizacja czyści serwery i wasze plany. Bawcie się dobrze!
Dodano modele graczy (Garry Newman) (Taylor Reynolds)
Nowe modele zostały wprowadzone łagodniej, niż myśleliśmy. Ta aktualizacja przynosi ze sobą nowe kobiece modele.
Rozumiemy, że jest to bolesny temat dla większości ludzi. Rozumiemy, że możecie teraz być genderem, którzy nie identyfikują się w prawdziwym życiu. Rozumiemy, że powoduje to rozpacz i niechęć do dalszej gry. Technicznie nic się nie zmieniło, ponieważ połowa populacji żyje z tymi uczuciami. Jedyną różnicą, że o twoich uczuciach decyduje SteamID, a nie z płcią z reala.
Jest to naprawdę pierwszy krok, do zmian w modelu gracza. Będę nadal zmieniał modele w ciągu kilku najbliższych tygodni, co oznacza, że nie zostanie z tą samą twarzą na zawsze. Mamy przyzwoity obieg synchronizacji pomiędzy rzeczami, które zrobię w Zbrushu, a tymi które zobaczycie w grze, więc otwiera to wiele możliwości do łatwego dodania lub zmieniania funkcji, bez większego problemu w stronie technicznej.
Usprawnienia sufitowego oświetlenia (Maurino Berry)
Niektórzy ludzie mówili, ze sufitowe światła nie są wystarczająco jasne, i trochę bezużyteczne z małym obszarem oświetlenia. Zamierzałem się zgodzić, ale solucja nie jest łatwa. Widzicie, światło w prawdziwym życiu odbija się od podłogi i oświetla ściany, robiąc cały pokój jaśniejszym. Problem w tym, że nie możemy zrobić odbijającego się światła w czasie rzeczywistym, więc musimy zadowolić niektóre hacksy.
Do tego końca znacznie zwiększyłem kąt padania światła i zwiększyłem jego maksymalny zasięg, więc nie znikną tak szybko. Jest jeszcze nieocienione światło omni, położone około metr poniżej punktu emisji, który robi dobrą robotę w imitacji odbijającego się światła i prześwietla przez ściany. Musimy być z tym ostrożni, ponieważ im większy kąt i większy promień, to więcej obiektów musi zostać podwójnie wyrenderowane dla celów cienia. Myślę, że znalazłem słodki punkt (sweet spot), więc będziemy próbować, i jesli to okaże się za wolne, to będziemy musieli wybrać między maksymalnym ocieniowaniu światła lub wyjść z innym rozwiązaniem.
Protop: Położenie światła wyżej, spowoduje oświetlenie większego obszaru.
Poprawki zbroi (Maurino Berry)
Cóż, to była katastrofa.
Moje ostatnio-tygodniowe zmiany w zbrojach, były po części całkowicie zrąbane z grą, i chwilę mi zajęło namierzenie problemu. To również pozwoliło na otwartą dyskusję o PvP i o niektórych późniejszych balansach do maski. Dla przypomnienia, my nigdy nie zamierzaliśmy, żeby metalowa maska blokowała całe obrażenia, ale 3-6! Maska miała rzekomo przyjmować około 80% obrażeń.
Oto co miało się dziać:
AK Damage( 40 ) * Headshot Multiplier( 2 ) * Protection( 1 - 0.8 ) = 16
A to się aktualnie działo:
AK Damage( 40 ) * Headshot Multiplier( 2 ) * Protection( 1 - 0.8 ) * Protection( 1 - 0.8 ) = 3.2
(Dla niewiedzących: ochrona w drugiej linijce się podwoiła. Czyli maska chroniła nas 2 razy bardziej, niż zamierzono.)
Ups! Przez przypadek zaaplikowaliśmy ochronę podwójnie
Jak to naprawiłem, to zdałem sobie sprawę, że nadal to jest pomieszane, więc zredukowaliśmy ochronę metalowej maski do 0.5, skutecznie eliminując headshot'owy mnożnik. Reszta hełmów również otrzymała nerfy, jest to bardzo dobry początek. Będę nasłuchiwać informacji zwrotnych, ale do tej pory jest dobrze. Kolejną rzeczą, wartą wzmianki jest to, że zwiększyłem kondycję metalowych części zbroi, więc mogą zaabsorbować 10-15 strzałów, nim się zniszczą.
Medyczne poprawki (Maurino Berry, a.ka Mistrz Angielszczyzny)
Ja trochę nienawidzę strzykawek. Sadzę, że możliwość wyleczenia powinna być, gdy wyjdziesz z walki lub nie dostaniesz obrażeń przez chwilę, zamiast pompowania ramienia paliwem niskiej jakości (???) podczas biegu i strzelanie dziecinnych no-scope'ów w stylu MLG 5 sekund później. Z powiedzianym, znerfienie ich do natychmiastowego leczenia tylko 5 hp, nie było solucją. Musimy wyjść z czymś innym, więc ja trochę odwróciłem te zmiany. Zwiększyłem ilość życia, w natychmiastowym leczeniu do 15 hp, ale niech już zostaną stacki po 2. Kiedy będę miał czas, to ponownie pobawię się z medycznymi przedmiotami, i wyjdę z czymś lepszym.
Użyteczność granatów (Maurino Berry, a.ka Mistrz Angielszczyzny)
Pamiętacie, kiedy granaty ssały w Rust'cie? Więc, już nie! Zrobiłem na nich przejście (?pass?) i zrobiłem je bardziej żwawe i szybsze w rzucie (podobne do tego, co możecie znaleźć w grach FPS) i ich pozycja pozycja powinna być bardziej do przewidzenia. Dodatkowo do tego, poprawiłem szansę na niewypał w granacie z puszki po fasoli, więc wybucha częściej. Jestem podekscytowany, żeby zobaczyć ludzi używających ich.
Zmiany w trawie (Garry Newman)
Trawa była trochę polna (?fieldy?). Wyglądała zbyt jednorodnie i gładko, jak to:
Więc zrobiłem ją całą niechlujną i poszarpaną. Zawsze inspirowaliśmy się Stalkerem (a Metro to pies?), i myślę, że będziemy się poruszać w tym kierunku.
Przeźroczysta powierzchnia i mgła - ostatnia runda (Diogo Teixeira)
Spędziłem większość tygodnia, na naprawianiu masy bugów, większość graficznych. Ten naprawdę zepsuł immersję w ciężko zamglonych środowiskach. Zdjęcie na dole pokazuje naklejki, które są pół-kryjące w tym przypadku są całkowicie ignorowane przez mgłę:
Naprawiłem kilka takich bugów w poprzednim tygodniu dla bardzo specyficznych shader'ów, jak szkło lub cząsteczki. Tym razem, jednakże, pełniejsza poprawka będzie dotyczyć wszystkich półprzeźroczystych shader'ów, na naszych wszystkich zestawach shader'ow.
Zbieranie surowców (Andre Staubmeier)
Z aktualno-tygodniowymi aktualizacjami mapy, drastycznie zmieniłem sposób zbierania surowców. Do tej pory, więcej węzłów rudy zostało porozrzucanych po mapie, bez konkretnego miejsca do szukania. to sprawiło, że musimy mieć szczęście do węzłów rudy, oraz fakt, że były one dość trudne do wykrycia, nie pomogło. Teraz rudy odradzają się tylko obok formacji skalnych, więc jeśli chcesz je znaleźć, to wypatruj dużych formacji skalnych.
Wierzę, że to jest sposób, by wszystkie surowce ewentualnie działały. Identyfikujecie miejsce do zbierania/farmienia pewnych typów surowców, idziecie tam i macie przyzwoitą szansę na sukces.
Reszta w poście poniżej!
Ostatnia edycja: