Witam, piszę do was ponieważ natrafiłem na problem którego nie udało mi się rozwiązać.
Mianowicie zacznę od początku:
Dawniej w Cities Skylines mogłem budować miasta liczące spokojnie 120k populacji z aktywowanymi modami, dodatkowymi obiektami i stylami.
Po pewnym czasie odstawiłem grę na kilka miesięcy. Odbyły się w tym czasie 2 reinstalacje systemu.
Niedawno wróciłem do gry. Okazało się że komputer zaczął mieć problem z obsłużeniem miast liczących dopiero 10k mieszkańców ale ustawienie wszystkiego na minimum rozwiązało problem ale tylko do 15k populacji. Po tym gra się zawieszała, ekran gry robił się biały i dostawałem tylko komunikat że sterownik ekranu AMD przestał funkcjonować ale odzyskał sprawność. Samą grę musiałem zamykać z poziomu menadżera zadań a sam jej proces nawet po zamknięciu chwilę zostawał aktywny obciążając i spowalniając komputer. Możliwe było ponowne wczytanie zapisu gry ale po czasie od kilku sekund to 2,3 minut proces się powtarzał. Szukałem rozwiązań i jedyne do czego pasowały te opisy to: Uszkodzony system, Zły sterownik graficzny, Uszkodzona karta graficzna.
To ostatnie raczej wykluczam ponieważ inne "ciężkie" tytuły chodzą jak na mój sprzęt dobrze. Dokonałem kilkukrotnej reinstalacji oraz instalacji starszych sterowników karty graficznej i nie tylko ale bez skutku. Postanowiłem też że dołożę kolejne 4Gb Ram (wtedy miałem tylko 4 ale dawniej to starczało na owiele większe miasta) ale poza szybszym wczytywaniem nic to nie zmieniło. Jako że nie miałem nic ważnego zapisanego a chciałem sobie normalnie pograć a inne metody zawiodły dokonałem reinstalacji systemu.
I teraz opiszę stan obecny:
Myślałem że problem został rozwiązany. Spokojnie mijało 10k, 15k, 20k, 25k i nagle... problem powrócił, ale w nieco innej formie. Tym razem zawieszał się cały system, nie możliwe było wykonanie jakiejkolwiek czynności poza ręcznym restartem. Reinstalacja jedyne co zmieniła to przesunęła granicę z tych 15k do około 30k...
Zdaję sobie sprawę że problem jest dziwny i mało sensowny ale gdyby nie był nie pisałbym tutaj. :p
Mój sprzęt: (Zdaję sobie sprawę że nie jest to maszyna z wyższej półki ale dawniej na tą grę przy mniejszej ilości RAM niż obecnie spokojnie starczało)
Procesory: 2x amd phenom ii x2 565
Karta graficzna: Asus eah6670 series
RAM: (8Gb) 4x 2Gb Kingstone
Windows 7 64bit
Jeśli jest ktoś w stanie mi pomóc z góry dzięki. Nie wiem co jest odpowiedzialne za taką blokadę na Cities Skyline, ale dodam że inne tytuły chodzą jak na mój sprzęt w miarę sprawnie i bezproblemowo. W chwili występowania błędu wykorzystanie zarówno RAM i procesora stoi około na 70-80%. Jeśli chodzi o temperatury to jeśli mnie wskazania nie okłamują mam dobrą sytuacje bo w przy obecnych upałach temperatura nie przekracza 60 stopni podczas gry, zwykle zatrzymuje się na poziomie 45-50 stopni i 40 stopni przy luźnym korzystaniu.
A i widziałem że to pytanie jest często zadawane na różnych forach więc odpowiem od razu.
Nigdy nie bawiłem się w podkręcanie czegokolwiek na swoim obecnym sprzęcie.
Mianowicie zacznę od początku:
Dawniej w Cities Skylines mogłem budować miasta liczące spokojnie 120k populacji z aktywowanymi modami, dodatkowymi obiektami i stylami.
Po pewnym czasie odstawiłem grę na kilka miesięcy. Odbyły się w tym czasie 2 reinstalacje systemu.
Niedawno wróciłem do gry. Okazało się że komputer zaczął mieć problem z obsłużeniem miast liczących dopiero 10k mieszkańców ale ustawienie wszystkiego na minimum rozwiązało problem ale tylko do 15k populacji. Po tym gra się zawieszała, ekran gry robił się biały i dostawałem tylko komunikat że sterownik ekranu AMD przestał funkcjonować ale odzyskał sprawność. Samą grę musiałem zamykać z poziomu menadżera zadań a sam jej proces nawet po zamknięciu chwilę zostawał aktywny obciążając i spowalniając komputer. Możliwe było ponowne wczytanie zapisu gry ale po czasie od kilku sekund to 2,3 minut proces się powtarzał. Szukałem rozwiązań i jedyne do czego pasowały te opisy to: Uszkodzony system, Zły sterownik graficzny, Uszkodzona karta graficzna.
To ostatnie raczej wykluczam ponieważ inne "ciężkie" tytuły chodzą jak na mój sprzęt dobrze. Dokonałem kilkukrotnej reinstalacji oraz instalacji starszych sterowników karty graficznej i nie tylko ale bez skutku. Postanowiłem też że dołożę kolejne 4Gb Ram (wtedy miałem tylko 4 ale dawniej to starczało na owiele większe miasta) ale poza szybszym wczytywaniem nic to nie zmieniło. Jako że nie miałem nic ważnego zapisanego a chciałem sobie normalnie pograć a inne metody zawiodły dokonałem reinstalacji systemu.
I teraz opiszę stan obecny:
Myślałem że problem został rozwiązany. Spokojnie mijało 10k, 15k, 20k, 25k i nagle... problem powrócił, ale w nieco innej formie. Tym razem zawieszał się cały system, nie możliwe było wykonanie jakiejkolwiek czynności poza ręcznym restartem. Reinstalacja jedyne co zmieniła to przesunęła granicę z tych 15k do około 30k...
Zdaję sobie sprawę że problem jest dziwny i mało sensowny ale gdyby nie był nie pisałbym tutaj. :p
Mój sprzęt: (Zdaję sobie sprawę że nie jest to maszyna z wyższej półki ale dawniej na tą grę przy mniejszej ilości RAM niż obecnie spokojnie starczało)
Procesory: 2x amd phenom ii x2 565
Karta graficzna: Asus eah6670 series
RAM: (8Gb) 4x 2Gb Kingstone
Windows 7 64bit
Jeśli jest ktoś w stanie mi pomóc z góry dzięki. Nie wiem co jest odpowiedzialne za taką blokadę na Cities Skyline, ale dodam że inne tytuły chodzą jak na mój sprzęt w miarę sprawnie i bezproblemowo. W chwili występowania błędu wykorzystanie zarówno RAM i procesora stoi około na 70-80%. Jeśli chodzi o temperatury to jeśli mnie wskazania nie okłamują mam dobrą sytuacje bo w przy obecnych upałach temperatura nie przekracza 60 stopni podczas gry, zwykle zatrzymuje się na poziomie 45-50 stopni i 40 stopni przy luźnym korzystaniu.
A i widziałem że to pytanie jest często zadawane na różnych forach więc odpowiem od razu.
Nigdy nie bawiłem się w podkręcanie czegokolwiek na swoim obecnym sprzęcie.