Mimo że Hideo Kojima i jego zespół tworzyli dotąd wyłącznie znakomite gry, sam twórca nie jest pewien, jak ostatecznie wypadnie OD, czyli tytuł tworzony wspólnie z Xboksem.
OD – Ryzykowne, ale innowacyjne podejście Kojimy
W wywiadzie dla serwisu Ananweb (za pośrednictwem Automaton), Kojima został zapytany o swoje nadchodzące projekty, biorąc pod uwagę, że Death Stranding 2 jest już dostępne. Stwierdził, że choć ostatni zwiastun OD może sugerować tradycyjny horror, w rzeczywistości jest to „coś zupełnie innego”.
„Nie mogę jeszcze powiedzieć, co to jest, i nie wiem, czy to zadziała” – kontynuował Kojima. „Tworzyliśmy już gry, których wcześniej nie było, jak te, gdzie nie można cię znaleźć, czy gry, w których musisz dokonywać dostaw, ale system rozgrywki był ten sam co w innych grach”.
W przypadku OD, Kojima mówi, że deweloper próbuje stworzyć „inny format usługi niż system” i może to być „niezwykle wymagające” do zrealizowania. OD jest obecnie uznawane za kolejny projekt, który ma wydać Kojima Productions. Tytuł jest potwierdzony na razie tylko dla konsoli Xbox Series X|S, choć istnieje duża szansa, że trafi również na PS5. Przy projekcie współpracuje reżyser horrorów Jordan Peele.
Physint – Przekraczanie granicy między filmem a grą
Natomiast Physint, tworzony we współpracy z PlayStation, jest wciąż na bardzo wczesnym etapie produkcji. Kojima żartobliwie stwierdził, że Physint (gra szpiegowska) mógłby stworzyć we śnie. Według Kojimy, prawdziwe wyzwanie w tym tytule polega na wymyśleniu „nowych sztuczek” i przekroczeniu „granicy między filmem a grą”.
Kojima Productions rozważa zatrudnienie filmowców przy Physint nie tylko jako część obsady, ale jako pełnoprawnych członków zespołu deweloperskiego. Biorąc pod uwagę wczesną fazę produkcji, istnieje realistyczna szansa, że ostatecznie będzie to tytuł na PS6.
