Po burzliwym przyjęciu gry Civilization 7 i licznych kontrowersjach związanych z systemem epok, który zmusza graczy do zarządzania różnymi cywilizacjami w miarę upływu czasu, studio Firaxis ogłosiło znaczące zmiany. Najważniejsza wiadomość to powrót opcji grania jedną cywilizacją przez całą rozgrywkę, od starożytności aż do ery nowożytnej.
Najbardziej pożądana zmiana: Stała cywilizacja
Dyrektor kreatywny, Ed Beach, podzielił się gorącymi informacjami na blogu Civblog, wskazując na „dwie największe rzeczy w ruchu” w CivHQ.
- Nowe ścieżki i zwycięstwa: Firaxis testuje „dramatyczne zmiany w ścieżkach dziedzictwa i zwycięstwach w Civ VII”, aby otworzyć grę i zapewnić nowe sposoby osiągania wielkości i rywalizacji.
 - Powrót do ciągłości: W odpowiedzi na „jedną z najbardziej pożądanych funkcji przez graczy”, wewnętrznie testowana jest możliwość ciągłej gry tą samą cywilizacją przez wszystkie epoki. Gracze będą mogli wybrać cywilizację z dowolnej epoki i prowadzić ją przez całą historię.
 
Aby wdrożyć te i inne funkcje, Firaxis uruchamia nową inicjatywę testową społeczności – Firaxis Feature Workshop. Szczegóły dotyczące zgłoszeń zostaną ujawnione w nadchodzących miesiącach na Discordzie gry. Zmiany te oznaczają, że w okresie świątecznym gracze mogą spodziewać się mniejszych, rzadszych aktualizacji, ponieważ zespół skupi się na testowaniu i iteracji tych większych nowości.
Update 1.3.0: Morska rewolucja
Zanim jednak zobaczymy te duże zmiany, 3 listopada wyszedł Update 1.3.0, koncentrujący się na elementach morskich, wraz z darmowym dla dotychczasowych właścicieli DLC Tides of Power.

Najważniejsze elementy aktualizacji morskiej:
- Nowe budynki: Wprowadzony zostanie Port (Harbor) – nowy budynek magazynowy dla wszystkich cywilizacji, służący jako miejsce tworzenia jednostek morskich i zwiększający produkcję rybołówstwa.
 - Nowa jednostka: Jednostka Korsarz (Privateer), odblokowywana w erze eksploracji, będzie szybkim statkiem rajdowym z licencją na przekraczanie granic i atakowanie jednostek wojskowych oraz szlaków handlowych państw niebędących sojusznikami, niezależnie od statusu wojny.
 - Przebudowa walki morskiej: Dotychczasowe jednostki morskie zostaną podzielone na lekkie i ciężkie odmiany.
- Jednostki lekkie: Walczą w zwarciu, mają lepszy ruch i wizję oraz mogą wykonywać ataki oskrzydlające.
 - Jednostki ciężkie: Atakują z dystansu, poruszają się wolniej i mają mniejszy zasięg widzenia. Oczekuje się, że optymalny admirał będzie używał obu typów w tandemie.
 
 - Nowe tereny i surowce: Oceany zostaną rozszerzone o trzy nowe surowce wodne (kraby, żółwie i cowrie) oraz nowy surowiec lądowy – smołę (pitch). Na głębokim oceanie mogą teraz pojawić się atolony, które stanowią przeszkody strategiczne. Jeziora mogą generować tereny lotosu, dające bonusy do żywności i złota.
 
Nadchodzące DLC: Tides of Power
Pierwsza część darmowego DLC Tides of Power wprowadzi nowego przywódcę, Edwarda Teacha (Czarnobrodego), oraz dwie nowe cywilizacje: Tonga i Republika Piratów. Druga część, planowana na grudzień, doda marokańską przywódczynię piratów, Sayyidę al Hurra, wraz z Ottomanami i Islandią.

Te próby naprawienia gry po „mocno mieszanym” starcie, zwłaszcza krytykowanego systemu epok, pokazują, że Firaxis aktywnie pracuje nad „wyprostowaniem statku” Civilization 7.
