Marc-Alexis Côté, szef działu Assassin’s Creed, odszedł z Ubisoft

Marc-Alexis Côté, szef działu Assassin’s Creed, odszedł z Ubisoft
Zobacz także: Znamy specyfikację nowej, przenośnej konsoli MSI Claw

Marc-Alexis Côté, osoba pełniąca funkcję szefa franczyzy Assassin’s Creed, opuścił firmę Ubisoft. Zgodnie z raportem IGN, odejście Côté wynika najprawdopodobniej z niezgodności wizji między nim a kierownictwem niedawno utworzonego studia Vantage Studios. Raport zaznacza, że Côté otrzymał wcześniej propozycję objęcia stanowiska kierowniczego w Vantage Studios.

Niezgodność celów w Vantage Studios

Christophe Derennes, współ-CEO Vantage Studios, wyraził rozczarowanie odejściem Côté, zauważając, że miał on „własne oczekiwania i priorytety związane z utworzeniem i przyszłością Vantage Studios”. W oficjalnym oświadczeniu, Ubisoft potwierdził odejście, jednocześnie dziękując za jego wkład w rozwój franczyzy Assassin’s Creed.

„W następstwie restrukturyzacji organizacyjnej ogłoszonej w marcu 2025 r., Marc-Alexis Côté zdecydował się podążać nową ścieżką poza Ubisoftem”powiedział rzecznik firmy. „Choć zasmuca nas jego odejście, jesteśmy pewni, że nasze utalentowane zespoły będą kontynuować solidne fundamenty, które pomógł zbudować”.

Firma podkreśliła również, że jego „przywództwo, kreatywność i poświęcenie” pozostawiły trwały ślad w zespołach i wśród graczy, zwłaszcza w kształtowaniu marki Assassin’s Creed do jej obecnego stanu.

Dziedzictwo Côté we franczyzie

Côté rozpoczął pracę w Ubisoft w 2005 roku i był zaangażowany w szereg projektów, w tym Prince of Persia: The Forgotten Sands. Jego wkład w serię Assassin’s Creed rozpoczął się w 2010 roku przy tytule Assassin’s Creed Brotherhood, gdzie pracował jako projektant poziomów.

Następnie pełnił funkcję dyrektora gry przy Assassin’s Creed 3, a w przyszłości pracował przy wielu innych tytułach z franczyzy. W 2018 roku, premiera Assassin’s Creed Odyssey była jego pierwszym projektem w roli starszego producenta, po czym stanął na czele rozwoju Animus Hub.

Czym jest Vantage Studios?

Samo Vantage Studios zostało uruchomione zaledwie na początku tego miesiąca. Kierowane przez współ-CEO Christophe’a Derennes’a i Charlie’ego Guillemota, studio zostało powołane do pracy nad największymi franczyzami UbisoftuAssassin’s Creed, Far Cry i Rainbow Six. Zespół studia składa się z deweloperów z Montrealu, Quebecu, Sherbrooke, Saguenay, Barcelony i Sofii.

Utworzenie Vantage Studios jest „pierwszym krokiem w trwającej transformacji Ubisoftu” i ma na celu „ułatwienie silniejszych i głębszych powiązań między deweloperami a graczami”. Plany utworzenia nowej spółki zależnej do pracy nad największymi markami zostały oficjalnie ogłoszone w marcu. Potwierdzono również, że nowa firma otrzymała inwestycję w wysokości €1,16 miliarda od Tencent w zamian za 25% udziałów mniejszościowych.

Zobacz także: Marvel Rivals: Czy darmowa gra z superbohaterami może odnieść sukces?