Hytale nie trafi od razu na Steam: Deweloperzy wolą opinie „Poinformowanych graczy”

Hytale nie trafi od razu na Steam: Deweloperzy wolą opinie „Poinformowanych graczy”
Zobacz także: Little Nightmares III zapowiada się strasznie dobrze

Wskrzeszony sandboksowy survival Hytale, często porównywany do Minecrafta, ogłosił niedawno nową datę premiery we wczesnym dostępie – 13 stycznia. Jednak zespół odpowiedzialny za grę potwierdził, że nie należy spodziewać się jej debiutu na platformie Steam w tym terminie. Dyrektor wykonawczy gry, Patrick 'Lyall’ Derbic, nie widzi na razie konieczności wchodzenia na platformę Valve, chcąc uniknąć wczesnego etapu deweloperskiego zalewanego negatywnymi recenzjami.

Wyjaśnienie zmiany komunikacji

Decyzja ta pierwotnie została przedstawiona w pierwszym poście z najczęściej zadawanymi pytaniami (FAQ) od obecnych deweloperów Hytale, po przejęciu praw do gry od Riot Games. Dyrektor Derbic od razu odpowiedział na pytanie dotyczące Steam:

„Nie, nie od razu” – napisał. „Chcemy spędzić czas we wczesnym dostępie, pracując ze społecznością i ulepszając grę, zamiast nadmiernie indeksować negatywne recenzje od graczy, którzy nie są jeszcze tak dobrze poinformowani o tym, co robimy. Steam to świetne narzędzie marketingowe, ale takie, którego możemy nigdy nie potrzebować. To nie znaczy, że nigdy nie pojawimy się na Steam – po prostu na razie nie widzimy takiej konieczności.”

Kilka dni później założyciel Hypixel, Simon Collins-Laflamme, sprostował to stwierdzenie, przyznając, że użyte sformułowanie było mylące.

„Sformułowanie dotyczące 'nadmiernego indeksowania’ było mylące i przez wielu źle zinterpretowane, sprawiając wrażenie, że unikamy Steam z powodu negatywnych recenzji” – wyjaśnił Collins-Laflamme na platformie X.

Oto kluczowa część poprawionej odpowiedzi w FAQ:

Chcemy spędzić nasz czas we Wczesnym Dostępie, pracując z naszą obecną społecznością nad ulepszeniem gry, zamiast gonić za falą chłodnych pierwszych wrażeń, które mogłyby nadmiernie skorygować kierunek gry. Nie unikamy uczciwej, negatywnej krytyki – sami wielokrotnie bardzo krytycznie odnosiliśmy się do stanu gry w mediach społecznościowych. Po prostu chcemy, aby pierwsze kroki naszej podróży były kształtowane przez poinformowanych graczy, a nie przez szerokie, pierwsze wrażenia osób nieznających kontekstu rozwoju gry.”

Ceny, monetyzacja i brakujące elementy

Pomysł pracy ze skoncentrowaną grupą graczy, od której można uzyskać szczegółowe opinie na wczesnym etapie, wydaje się sensowny, zwłaszcza że zespół jasno komunikował, iż gra w dniu premiery będzie miała pewne niedociągnięcia i będzie wymagała dużo pracy.

W pozostałej części sekcji FAQ, Derbic potwierdził, że:

  • Cena podstawowa: Na razie cena gry będzie wynosić $20 na całym świecie. Zespół pracuje nad wprowadzeniem regionalnych cen dla „ograniczonej liczby krajów”.
  • Monetyzacja: Do gry będą dodawane dodatkowe elementy kosmetyczne, ale twórcy zapewniają, że w kwestii monetyzacji nie będzie żadnych opcji typu pay-to-win (płać, aby wygrać).
  • Brakujące funkcje: Choć są w planach, takie elementy jak zwierzaki, oswajanie zwierząt i łowienie ryb nie będą dostępne w styczniu na premierę Wczesnego Dostępu.

Twórcy udostępnili również pełne wymagania sprzętowe, które należy spełnić, aby uruchomić sandboks w komfortowy sposób.

Wiedza o Hytale i jego premierze

Sprawdź swoją wiedzę na temat gry Hytale i jej nadchodzącej premiery!

Zobacz także: PlayStation Plus, oto darmowe gry na luty 2024 r