Dispatch, debiutancka gra przygodowa studia AdHoc Studio, łączy w sobie komedię biurową z motywem superbohaterów i osiąga sprzedażowy sukces z prędkością superszybkiego bohatera!
Jak podaje Gamesindustry.biz, epizodyczna gra przygodowa jest na dobrej drodze do osiągnięcia swojego trzyletniego celu sprzedażowego w zaledwie trzy pierwsze miesiące na rynku. Choć dokładna kwota docelowa pozostaje tajemnicą, wiadomo, że Dispatch sprzedało się już w ponad milionie egzemplarzy od momentu premiery.
Fenomenalny sukces
Gra studia AdHoc nie tylko szybko się sprzedaje, ale również utrzymuje imponującą aktywność graczy. Według SteamDB, w momencie premiery finałowych odcinków w zeszłym tygodniu, gra osiągnęła szczytową liczbę 220 060 jednoczesnych graczy.
Michael Choung, producent wykonawczy, przyznał, że osiągnięcie trzyletniego celu w tak krótkim czasie było dla studia „scenariuszem byczym” (bull case), którego skali sukcesu sam się nie spodziewał.

„Byliśmy przekonani, że ludziom się spodoba” – mówi Choung. „Myślę jednak, że stopień, w jakim odniesie sukces, był czymś, czego z pewnością nie przewidziałem.”
Wyjątkowy tryb wydawniczy
AdHoc Studio podkreśla również, że sukces Dispatch jest uzasadnieniem dla modelu epizodycznego. W studio toczono gorące dyskusje na temat sposobu wydania gry. „Konwencjonalna mądrość mówiła nam, że absolutnie nie powinniśmy robić tego, co zrobiliśmy…” – przyznaje Choung.
Dispatch wydawało dwa odcinki tygodniowo przez cztery tygodnie, bez problemów z jakością czy harmonogramem. To dowodzi, że model epizodyczny może zadziałać, jeśli jest odpowiednio zrealizowany – co w przeszłości było bolączką wielu gier tego typu.

Dispatch, zbierające „przytłaczająco pozytywne” recenzje na Steamie, opowiada historię Roberta Robertsona (Mecha Mana), który po zniszczeniu swojego kombinezonu zostaje dyspozytorem w centrum superbohaterów, zarządzając grupą byłych superzłoczyńców i próbując odbudować swoje życie.
Odkryj fenomen Dispatch
Ten quiz sprawdzi Twoją wiedzę na temat gry Dispatch i jej osiągnięć. Sprawdź się!
