Choć Microsoft i Activision nie chwalili się liczbami sprzedaży dla Call of Duty: Black Ops 7 (które zostało gorzej przyjęte przez graczy niż Black Ops 6 rok wcześniej), ogłoszono, że franczyza Call of Duty przewodziła w Xbox Game Pass w 2025 roku w dwóch kluczowych kategoriach.
Dominacja na Game Pass
Oficjalne konto Xbox Game Pass w mediach społecznościowych poinformowało, że Call of Duty zajęło pierwsze miejsce pod względem całkowitej liczby graczy oraz liczby godzin spędzonych w grze w 2025 roku. Konkretne dane liczbowe nie zostały jednak ujawnione w tym ogłoszeniu.
Activision przyznaje się do błędów
Interesujący jest fakt, że ogłoszenie Microsoftu nastąpiło wkrótce po własnym oświadczeniu Activision, w którym wydawca przyznał, że Black Ops 7 nie spełniło oczekiwań, jakie sobie postawiono.
Co więcej, Activision zobowiązało się, że w przyszłości zrezygnuje z wydawania kolejnych, bezpośrednich sequeli CoD rok po roku, tak jak miało to miejsce w przypadku Black Ops 6 i 7.
„Wiemy, że w przypadku niektórych z Was franczyza nie w pełni spełniła Wasze oczekiwania,” czytamy w oświadczeniu. „Aby było jasne, wiemy, czego oczekujecie i zapewniamy, że spełnimy, a nawet przekroczymy te oczekiwania w przyszłości… Nie będziemy już wydawać gier Modern Warfare ani Black Ops rok po roku. Powodów jest wiele, ale głównym jest zapewnienie absolutnie unikalnych doświadczeń każdego roku. Będziemy dążyć do znaczących innowacji, a nie tylko przyrostowych”.
Wypalenie i AI
Chociaż te sprzeczne komunikaty pojawiają się niemal jednocześnie, jest wysoce prawdopodobne, że Call of Duty mogło być numerem 1 na Xbox Game Pass, pomimo słabszych wyników w innych metrykach.
Co najmniej jeden analityk gier wideo skrytykował Microsoft za „spuszczenie piłki” i obwinił za rozczarowujący wynik Black Ops 7 wypalenie graczy (burnout), złe decyzje kreatywne oraz wykorzystanie treści generowanych przez AI.
Bitwa o sprzedaż
Prawdziwe pytanie, jakie pozostaje, dotyczy tego, czy Battlefield 6 od EA zdoła wyprzedzić Black Ops 7 pod względem sprzedaży. Na początku listopada Battlefield 6 sprzedał się w liczbie 10 milionów egzemplarzy na wszystkich platformach. Czas pokaże, czy to wystarczy, aby zdetronizować Call of Duty jako najlepiej sprzedającą się franczyzę roku – tytuł ten utrzymuje nieprzerwanie od 2006 roku.
Call of Duty: Fakty i Wiedza
Sprawdź swoją wiedzę na temat franczyzy Call of Duty i jej najnowszych wydarzeń.
