Blizzard oficjalnie zaprezentował World of Warcraft: Midnight, drugą część trylogii Worldsoul Saga. Rozszerzenie zadebiutuje na początku 2026 roku i już teraz można je zamówić w przedsprzedaży w edycjach Base, Heroic oraz Epic. Midnight wprowadzi do gry cztery nowe strefy, sprzymierzoną rasę Haranir, system Housing, mechanikę Prey oraz zupełnie nową specjalizację dla Demon Hunterów.
Epicki zwiastun i fabuła Midnight
Podczas ceremonii Gamescom Opening Night Live pokazano kinowy zwiastun zatytułowany Intercession. Xal’atath, główny antagonista Midnight, atakuje Święte Źródło w Quel’Thalas. Rozpoczyna się walka, w której światłość i mrok ponownie ścierają się ze sobą. To właśnie wokół tego konfliktu będzie rozwijała się historia nowego dodatku.
Nowe krainy w World of Warcraft: Midnight
Midnight wprowadzi cztery strefy, które gracze będą mogli eksplorować, podnosząc poziom do 90:
- Eversong Woods – odświeżona wersja legendarnej krainy elfów krwi.
- Zul’Aman – powrót do stolicy trolli Amani, pełnej ruin i niebezpiecznych plemion.
- Harandar – bioluminescencyjna dżungla ukryta u korzeni Drzew Świata, ojczyzna nowej rasy Haranir.
- Voidstorm – spustoszony świat, gdzie rządzi Pustka i nieustanna walka o przetrwanie.
Haranir – nowa sprzymierzona rasa
Gracze zyskają możliwość odblokowania Haranir, tajemniczej rasy powiązanej z pradawną mocą natury. Haranir dołączą do Hordy i Przymierza, oferując dostęp do wielu klas, w tym druida, wojownika, maga czy szamana.

Housing i system Prey
Jedną z największych nowości Midnight będzie Housing. Każdy gracz otrzyma działkę i własny dom, który można będzie dowolnie urządzać i dekorować zdobywanymi przedmiotami. System sąsiedztw i zadań pozwoli dodatkowo personalizować przestrzeń i tworzyć wyjątkowe aranżacje.
Nowością będzie także mechanika Prey. Gracz podejmie się kontraktów na polowanie na potężnych przeciwników, a każda walka będzie ryzykowna i nagradzana cennymi łupami.

Nowa specjalizacja Demon Hunterów
Największym zaskoczeniem dodatku jest trzecia specjalizacja dla Demon Hunterów – Devourer. Łączy ona elementy walki wręcz i na dystans, wykorzystując moce Pustki. Gracz otrzyma dostęp do unikalnych umiejętności, takich jak przywołanie kosy otchłani i ataki zasięgowe, a Void Elf będzie mógł zostać Demon Hunterem.

Rajdy, dungeony i nowe wyzwania
Midnight zaoferuje trzy rajdy na premierę: The Void Spire, The Dreamrift i March on Quel’Danas. Wśród przeciwników znajdą się między innymi Dominus Lord Averzian oraz tajemnicze, niedokończone bóstwo snów. Osiem nowych dungeonów, w tym Magister’s Terrace i Murder Row, zapewni dodatkowe wyzwania.
Nie zabraknie także Delves, mniejszych instancji z nowym towarzyszem Valeerą Sanguinar. Dla fanów PvP przygotowano Slayer’s Rise, pole bitwy 40 vs 40 osadzone w sercu Voidstorm.
Edycje przedsprzedażowe Midnight
Dodatek dostępny jest w trzech wariantach:
- Base Edition – Midnight, wcześniejsze dodatki, boost do 80 poziomu, wczesny dostęp do Housing i 500 Trader’s Tender.
- Heroic Edition – dodatkowo mount Lightwing Dragonhawk, zestaw Lightstrider Raiment i 1000 Trader’s Tender.
- Epic Edition – wszystkie powyższe bonusy oraz mounty Voidwing i Voidlight Surger, zestaw Voidstrider, dwa zwierzaki, dekoracje Housing, obrazy bohaterów Azeroth, dostęp do bety, 3 dni wcześniejszego startu i 30 dni czasu gry.
Co dalej z Midnight?
Dokładna data premiery World of Warcraft: Midnight nie została jeszcze podana. Wiadomo jednak, że rozszerzenie zadebiutuje na początku 2026 roku. Gracze, którzy zdecydują się na preorder, już teraz mogą otrzymać część bonusów i rozpocząć przygotowania do starcia z Xal’atath.