E
Ephixi4
Gość
W najbliższym czasie nie będę w stanie zrobić video poradnika dotyczącego tworzenia skinów ze względu na zbliżające się matury. Postanowiłem jednak napisać takie małe wiki dotyczące danego tematu. Znajdziecie tutaj przydatne linki, często zadawane pytania i jeżeli macie jakiekolwiek pytania to walcie śmiało! :)
Tyle ile się uda napiszę po polsku, ale odnośniki będą w języku angielskim.
PRZYDATNE LINKI
F.A.Q.
Jak tworzyć lepsze skiny?
Czytaj, oglądaj poradniki i nie przestawaj tworzyć. Bądź oryginalny, nie kopiuj cudzych pomysłów wykorzystuj tylko materiały zrobione osobiście, ewentualnie, które pozwalają na użycie komercyjne w grach / modelach 3D. (CZYTAJCIE LICENCJE PLIKÓW, KTÓRE POBIERACIE)
Jak zrobić skina w stylu Spray-paint / Hydrograhic / anodized multicolored / anodized airbrushed?
Wzory powinny składać się z kolorów : czerwony, zielony, niebieski oraz czarny. Te kolory są przedstawione za pomocą (domyślnie) 4 szarych pasków po lewej stronie workbench'a.
Co to Phongintensity i Phongexponent?
Te wartości zmieniają działanie światła na broni. Na przykład:
Phongexponent 30 i Phongintensity 10 - daje matowy, mało odbijający wygląd.
Phongexponent 220 i Phongintensity 130 - daje bardziej błyszczący wygląd.
Domyślne ustawienia 32 i 225 są beznadziejne - zmień je.
Jak zyskać popularność w workshop'ie?
Twórz ciekawe projekty. Publikuj skiny wysokiej jakości i dobrze je zaprezentuj. Stwórz swój własny styl i twórz rzeczy różniące się od tych znajdujących się już w grze.
Tak mamy za dużo klonów Asiimova oraz skinów typu Rainbow M4A4 albo Nyan AWP. ;)
Jakich programów używać?
Których zechcesz. Generalnie najłatwiej używać Photoshop'a, ale możesz także użyć darmowego GIMP'a. (Cokolwiek co będzie w stanie zapisać plik w formacie .tga .)
[PORADA] Aby zrobić screeny do prezentacji w workshop'ie wciśnij (domyślnie) klawisz F12. Zrób screeny broni w różnych kondycjach, z różnych stron. Aby screeny były jak najwyżej jakości otwórz:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\screenshots
Znajdują się tu screeny z CSGO w formacie .tga (wysokiej jakosci)
Przykłady skinów, które na 100% nie dostaną się do gry. (Będę szczery, niektóre kreacje wyglądają jak kupa. Nie mówię, że sam jestem genialnym artystą, ale jestem w stanie przyjąć krytykę negatywną i się nad nią zreflektować, dlatego też pozwalam sobie na odważną krytykę cudzych prac.)
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=641751330&searchtext=
[Bardzo słabe wykonanie, brak jakiejkolwiek oryginalności]
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=641684616&searchtext=
[Skin na nóż - skiny na noże bądź złote skiny na bronie nie są akceptowane i zostaną usunięte z workshop'u.]
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=641055617&searchtext=
[Brak komentarza]
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=640097743&searchtext=
[Mam nadzieję, że łapiecie o co chodzi]
[UWAGA] Nie róbcie tego z myślą o pieniądzach. W taki sposób czeka was tylko rozczarowanie. Wysoka ilość głosów nie oznacza, że skin dostanie się do gry. To pokazuje tylko czy społeczności podoba się Twoja praca. Valve zwraca uwagę na oryginalność i jakość ponad wszystko inne. Obsesja na punkcie zarobienia pieniędzy poprzez dodanie skina do gry tylko Was skrzywdzi.
Nie wymagajcie niczego od życia, a będzie pełne niespodzianek.
Amen.
Wielkie dzięki dla /u/Ezikyl_ ,który zezwolił na przetłumaczenie części poradnika znajdującego się na /r/csworkshop.
Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania z chęcią na nie odpowiem.
Tyle ile się uda napiszę po polsku, ale odnośniki będą w języku angielskim.
PRZYDATNE LINKI
- Poradnik autorstwa Valve dotyczący tworzenia skinów. [Przeczytaj to zanim zaczniesz cokolwiek robić.]
- F.A.Q. autorstwa Valve dotyczące tworzenia skinów. [Także polecam zapoznanie się z treścią.]
- Materiały CS:GO [UV sheets, modele i przykłady (.ZIP, 3.5 MB) ]
- Poradnik autorstwa użytkownika Alien [Zapozna Was z podstawowymi opcjami, zasadami, technikami. Nie jest w 100% aktualny - omiń instalację CS:GO SDK, ale na pewno rzuci trochę więcej światła na ten temat.]
- Post na blogu autorstwa Valve dotyczący tworzenia lepszych skinów. [Każdy twórca powinien to przeczytać.]
- [CIEKAWOSTKA ] - Prezentacja Valve o wdrażaniu skinów do gry. [Ciekawa lektura nawet dla tych co nie zamierzają tworzyć skinów.]
F.A.Q.
Jak tworzyć lepsze skiny?
Czytaj, oglądaj poradniki i nie przestawaj tworzyć. Bądź oryginalny, nie kopiuj cudzych pomysłów wykorzystuj tylko materiały zrobione osobiście, ewentualnie, które pozwalają na użycie komercyjne w grach / modelach 3D. (CZYTAJCIE LICENCJE PLIKÓW, KTÓRE POBIERACIE)
Jak zrobić skina w stylu Spray-paint / Hydrograhic / anodized multicolored / anodized airbrushed?
Wzory powinny składać się z kolorów : czerwony, zielony, niebieski oraz czarny. Te kolory są przedstawione za pomocą (domyślnie) 4 szarych pasków po lewej stronie workbench'a.
Co to Phongintensity i Phongexponent?
Te wartości zmieniają działanie światła na broni. Na przykład:
Phongexponent 30 i Phongintensity 10 - daje matowy, mało odbijający wygląd.
Phongexponent 220 i Phongintensity 130 - daje bardziej błyszczący wygląd.
Domyślne ustawienia 32 i 225 są beznadziejne - zmień je.
Jak zyskać popularność w workshop'ie?
Twórz ciekawe projekty. Publikuj skiny wysokiej jakości i dobrze je zaprezentuj. Stwórz swój własny styl i twórz rzeczy różniące się od tych znajdujących się już w grze.
Tak mamy za dużo klonów Asiimova oraz skinów typu Rainbow M4A4 albo Nyan AWP. ;)
Jakich programów używać?
Których zechcesz. Generalnie najłatwiej używać Photoshop'a, ale możesz także użyć darmowego GIMP'a. (Cokolwiek co będzie w stanie zapisać plik w formacie .tga .)
[PORADA] Aby zrobić screeny do prezentacji w workshop'ie wciśnij (domyślnie) klawisz F12. Zrób screeny broni w różnych kondycjach, z różnych stron. Aby screeny były jak najwyżej jakości otwórz:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\screenshots
Znajdują się tu screeny z CSGO w formacie .tga (wysokiej jakosci)
Przykłady skinów, które na 100% nie dostaną się do gry. (Będę szczery, niektóre kreacje wyglądają jak kupa. Nie mówię, że sam jestem genialnym artystą, ale jestem w stanie przyjąć krytykę negatywną i się nad nią zreflektować, dlatego też pozwalam sobie na odważną krytykę cudzych prac.)
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=641751330&searchtext=
[Bardzo słabe wykonanie, brak jakiejkolwiek oryginalności]
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=641684616&searchtext=
[Skin na nóż - skiny na noże bądź złote skiny na bronie nie są akceptowane i zostaną usunięte z workshop'u.]
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=641055617&searchtext=
[Brak komentarza]
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=640097743&searchtext=
[Mam nadzieję, że łapiecie o co chodzi]
[UWAGA] Nie róbcie tego z myślą o pieniądzach. W taki sposób czeka was tylko rozczarowanie. Wysoka ilość głosów nie oznacza, że skin dostanie się do gry. To pokazuje tylko czy społeczności podoba się Twoja praca. Valve zwraca uwagę na oryginalność i jakość ponad wszystko inne. Obsesja na punkcie zarobienia pieniędzy poprzez dodanie skina do gry tylko Was skrzywdzi.
Nie wymagajcie niczego od życia, a będzie pełne niespodzianek.
Amen.
Wielkie dzięki dla /u/Ezikyl_ ,który zezwolił na przetłumaczenie części poradnika znajdującego się na /r/csworkshop.
Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania z chęcią na nie odpowiem.
Ostatnio edytowane przez moderatora: