Oblivion obsługuje do 255 wczytanych jednocześnie dodatków. Wczytanie bardzo dużej ilości dodatków, ze względu na zwiększenie ilości zmiennych globalnych oraz skryptów w grze, negatywnie wpływa na wydajność gry.
Największe nieoficjalne dodatki do gry:
Oscuro's Oblivion Overhaul[4] – rozbudowuje grę o nowe lokacje, stworzenia, przedmioty, balansuje grę, dodaje sporo zadań pobocznych.
Martigen's Monster Mod[5] – dodaje nowe stworzenia do gry.
Francesco's leveled creatures/items mod[6] – rozszerza grę o ponad 1400 przedmiotów, dodaje ponad 120 stworzeń oraz balansuje grę na wyższych poziomach postaci.
FCOM Convergence[7] – łączy największe dodatki do gry, m.in. trzy powyższe.
Midas Magic Spells of Aurum[8] – mod ten dodaje ponad 300 nowych czarów do gry, np. słup ognia.
Deadly Reflex[9] – mod dodający kilkadziesiąt nowych ruchów w walce bronią białą, np. odcięcie głowy.
The Lost Spires[10] – dodaje nową organizację – Gildię Archeologów – i zadania z nią związane.
Unique Landscapes[11] – zestaw dodatków, które upiększają krajobraz gry.
Qarl's Texture Pack 3[12] – są to wyższej rozdzielczości tekstury, które poprawiają jakość grafiki w grze.
Unofficial Oblivion Patch[13] – poprawia ponad 1,700 bugów oraz 70,000 błędów lokalizacji przedmiotów, które nie zostały poprawione w oficjalnych patchach.
Unofficial Official Mods Patch[14] – poprawia kilkadziesiąt bugów występujących w oficjalnych modach do Obliviona.
Unofficial Shivering Isles Patch[14] – poprawia ponad 270 bugów występujących w dodatku Shivering Isles.
Open Cities[15] – otwiera wejścia do miast (brak wczytywania podczas wchodzenia do miast).
Better Cities[16] – poprawia wygląd miast, wymaga mocnego komputera.
Nehrim – Am Rande des Schicksals[17] – całkowita konwersja do gry TES IV: Oblivion, nazywana przez autorów "najprawdziwszą nową grą". Jej akcja rozgrywa się na zupełnie nowym kontynencie (tytułowy Nehrim), wprowadza nową fabułę i zadania oraz zmienia mechanikę gry. Dialogi w modzie zostały w pełni udźwiękowione, skomponowano też nową ścieżkę dźwiękową. Czas przejścia gry oceniany jest na 50 godzin. Nehrim otrzymał nagrodę Mod of the Year 2010 Editors Choice – Best Singleplayer Mod serwisu ModDB[18].
Oldblivion[19] – program pozwalający grać w Obliviona bez znacznej straty jakości na słabszych komputerach z kartami graficznymi nie obsługującymi DirectX 9 i wyższych.