Gothic Askara to projekt mający na celu stworzenie całkowicie nowego świata w tym jakże pięknym uniwersum.
Po świetnych częściach Gothic, Gothic 2 NK oraz Gothic 3 w wielu graczach narastał głód na przeżycie
kolejnej epickiej przygody w jednej z najlepszych serii gier. Dlatego też podjąłem się tego zadania i
wyszedłem ludziom naprzeciw (głównie sobie), aby stworzyć nowy, 10 razy większy, acz zarazem tak samo
klimatyczny świat by na nowo poczuć się jak dziecko, odkrywając magię Gothiców.
Po świetnych częściach Gothic, Gothic 2 NK oraz Gothic 3 w wielu graczach narastał głód na przeżycie
kolejnej epickiej przygody w jednej z najlepszych serii gier. Dlatego też podjąłem się tego zadania i
wyszedłem ludziom naprzeciw (głównie sobie), aby stworzyć nowy, 10 razy większy, acz zarazem tak samo
klimatyczny świat by na nowo poczuć się jak dziecko, odkrywając magię Gothiców.
Gothic: Askara przenosi graczy do fantastycznego jak i zarazem ogromnego świata Askary, w dobrze znanym i lubianym uniwersum z serii gier Gothic! Wielki świat, który leży u twoich stóp oraz świat, który zachęca do swobodnej eksploracji.
Zdecyduj jakiemu Bóstwu chcesz służyć:
Wielkiemu Innosowi - Bogu ognia, sprawiedliwości, ładu i porządku.
Strasznemu Beliarowi - stwórcy mroku, śmierci i zniszczenia oraz wszystkich rzeczy nienaturalnych.
Czy Łaskawemu Adanasowi - który jest panem wymiaru ludzi oraz symbolem mądrości, harmonii i żywiołu wody. Być może nie jesteś w dobrej komitywie z Bogami? Prowadź hulaszcze życie jako pirat, żegluj po spokojnych wodach Askary wraz ze swoją załogą, bądź zostań najemnikiem i pojawiaj się wszędzie tam gdzie oferują złoto w zamian za wykonane usługi. Świat Gothica jest bez wątpienia bogaty, a przy tym niezwykle interesujący. Uniwersum te jest osadzone w realiach mrocznego fantasy, choć w większości tereny Askary nie są tak mroczne i ciężkie jak to miało miejsce w pierwszej części z serii.
Gigantyczny i piękny świat!
Świat mierzy od 75000 bloków wszerz do 60000 bloków wzdłuż, tak ogromny świat pozwala na realistyczne umieszczenie królestw. Gdzie od stolicy miasta paladynów aż do skutych lodem krain Nordmaru biegnie się ponad półtorej godziny. Oczywiście gracz nie będzie skazany tylko na taki typ wędrówki. Do wyboru zostanie oddana także możliwość podróży statkiem, jazdy konno, a dla wprawionych w sztukę magii teleportacje pomiędzy wybranymi gildiami magów!
W Świecie Askary znajdziemy także gigantyczne stolice każdej z frakcji, portowe miasta, wioski czy świątynie postawione na cześć Bogów. Wszystkie połączone ze sobą siecią dróg lądowych oraz morskich. Sam Kontynent Askary będzie zachęcał do swobodnej podróży pieszo bądź konno bowiem wędrówki pomiędzy poszczególnymi miastami będą obfitowały w różne ciekawe miejsca, które tylko czekają na nieostrożnych poszukiwaczy przygód!
Kolejnym aspektem przemawiającym na korzyść tego świata jest różnorodność lokacji. Tak duża przestrzeń aż się prosi o zróżnicowane krajobrazy. Dlatego też przyjdzie nam podróżować po ogromnych spalonych słońcem pustyniach jak i mroźnych, a tym bardziej surowych, zaśnieżonych bezdrożach na krańcu świata. Faktem jest, że nie zabraknie tu również bardziej przyjaznych dla ludzi terenów. Jednakże w uniwersum Gothica trzeba się mieć na baczności nawet w pozornie bezpiecznych lokacjach gdyż Askara aż roi się od wszelakiego rodzaju paskudztwa!
Rozbudowana flora i fauna
Grając w poprzednie Gothiki wiemy jak zróżnicowane stworzenia zamieszkiwały ten świat.
Oczywiście w Askarze również ich nie zabraknie! Będziemy mogli ponownie ujrzeć przerażające zębacze czy siejące postrach trolle, jak i również poznać całkowicie nowe istoty nie występujące jak dotąd na Myrtanie. Tak duży świat pozwoli na odwzorowanie naturalnych środowisk różnego rodzaju stworów, nie występujących nigdzie indziej. Nie zapominajmy też o bogatej roślinności pozwalającej na zabawę w alchemika. Tutaj także pojawią się nowe jak i stare gatunki Gothikowej flory. Do tego należy dodać różnego typu złoża występujące na Askarze, które pozwolą rozwijać się w górnictwie wydobywając żelazo, złoto czy nawet magiczną rudę!
Tworzenie własnej postaci!
System RPG pozwalający na wybranie dowolnych ścieżek rozwoju postaci! Możliwość wybrania broni - mieczy, toporów, sztyletów młotów oraz tarczy, a jeśli czujecie potrzebę zabijania w bardziej finezyjny sposób to nic nie stoi na przeszkodzie, aby posługiwać się dwoma mieczami na raz. Bronie długodystansowe także zostaną oddane do dyspozycji gracza, aczkolwiek jeśli nie czujecie się zbyt dobrze w posługiwaniu bronią białą to nic straconego! Dla ludzi wysoce skoncentrowanych czy uduchowionych jest opcja posyłania wrogów do piachu za pomocą magii!. Po za formą walki, punkty doświadczenia będzie można rozdysponować w umiejętności mniej niebezpiecznie, choć równie opłacalne. Wiodące prym w Gothikach myślistwo i tutaj jest zaimplementowane, po za tym istnieje jeszcze górnictwo wraz z kowalstwem, alchemia, fach złodziejski oraz dosyć oryginalne budownictwo. Składać się będzie na to wydobywanie różnych metali oraz pozyskiwanie drewna z okolicznych lasów i tworzenie własnych rezydencji w kilku określonych do tego miejscach na całej mapie. Poza oczywistym rozwojem postaci, będą także inne aspekty w których będziemy mogli decydować to kim jesteśmy. Dołączanie do wielu ugrupowań czy oficjalnych gildii będzie niosło za sobą pewne korzyści jak i restrykcje typu braku możliwości przyłączenia się do wrogiej frakcji. Sami będziemy wybierać, które zadanie wykonamy najpierw, a nawet wybory dotyczące zakończeń różnych zadań zostaną oddane ku naszej uciesze.
Muzyka
W celu jak najwierniejszego oddania klimatu z uniwersum Gothica, w grze będzie można odsłuchać wszystkich utworów występujących w tej serii. Czyli Gothic, Gothic 2, Gothic 2: Noc Kruka oraz Gothic 3. Choć jest to prawie 5 godzin świetnej muzyki pana Kai Rosenkranz to wciąż zbyt mało jak na tak rozbudowany świat. Dlatego też dodany został świetny soundtrack z gry Risen, który jakby nie patrząc również został skomponowany przez wyżej wymienionego autora. Oraz soundtrack z gry Arcania, który jest równie piękny i pasujący do klimatu, choć gra wśród graczy niemal zakazana.
(Gra średnia, ale soundtrack naprawdę ok:>)
Lokacje ociekające klimatem!
Kanion Trolli, Świątynia Śniącego, stara cytadela, plac wymian, Stary Obóz, Gospoda pod Martwą Harpią, te miejsca przywołują fascynacje, nostalgie, grozę. Mogę zapewnić, że w Askarze nie zabraknie równie klimatycznych miejsc jak tych wymienionych powyżej. Mimo ogromu tego kontynentu, każda lokacja jest starannie wykonana, z przemyślaną fabułą, historią i postaciami. Skupiając się na jakości, nie ilości. Chociaż ilość fascynujących lokacji jest niewątpliwie wielka to każda będzie próbowała zatrzymać podróżnika na jak najdłużej w swoich sidłach.
Świat mierzy od 75000 bloków wszerz do 60000 bloków wzdłuż, tak ogromny świat pozwala na realistyczne umieszczenie królestw. Gdzie od stolicy miasta paladynów aż do skutych lodem krain Nordmaru biegnie się ponad półtorej godziny. Oczywiście gracz nie będzie skazany tylko na taki typ wędrówki. Do wyboru zostanie oddana także możliwość podróży statkiem, jazdy konno, a dla wprawionych w sztukę magii teleportacje pomiędzy wybranymi gildiami magów!
W Świecie Askary znajdziemy także gigantyczne stolice każdej z frakcji, portowe miasta, wioski czy świątynie postawione na cześć Bogów. Wszystkie połączone ze sobą siecią dróg lądowych oraz morskich. Sam Kontynent Askary będzie zachęcał do swobodnej podróży pieszo bądź konno bowiem wędrówki pomiędzy poszczególnymi miastami będą obfitowały w różne ciekawe miejsca, które tylko czekają na nieostrożnych poszukiwaczy przygód!
Kolejnym aspektem przemawiającym na korzyść tego świata jest różnorodność lokacji. Tak duża przestrzeń aż się prosi o zróżnicowane krajobrazy. Dlatego też przyjdzie nam podróżować po ogromnych spalonych słońcem pustyniach jak i mroźnych, a tym bardziej surowych, zaśnieżonych bezdrożach na krańcu świata. Faktem jest, że nie zabraknie tu również bardziej przyjaznych dla ludzi terenów. Jednakże w uniwersum Gothica trzeba się mieć na baczności nawet w pozornie bezpiecznych lokacjach gdyż Askara aż roi się od wszelakiego rodzaju paskudztwa!
Rozbudowana flora i fauna
Grając w poprzednie Gothiki wiemy jak zróżnicowane stworzenia zamieszkiwały ten świat.
Oczywiście w Askarze również ich nie zabraknie! Będziemy mogli ponownie ujrzeć przerażające zębacze czy siejące postrach trolle, jak i również poznać całkowicie nowe istoty nie występujące jak dotąd na Myrtanie. Tak duży świat pozwoli na odwzorowanie naturalnych środowisk różnego rodzaju stworów, nie występujących nigdzie indziej. Nie zapominajmy też o bogatej roślinności pozwalającej na zabawę w alchemika. Tutaj także pojawią się nowe jak i stare gatunki Gothikowej flory. Do tego należy dodać różnego typu złoża występujące na Askarze, które pozwolą rozwijać się w górnictwie wydobywając żelazo, złoto czy nawet magiczną rudę!
Tworzenie własnej postaci!
System RPG pozwalający na wybranie dowolnych ścieżek rozwoju postaci! Możliwość wybrania broni - mieczy, toporów, sztyletów młotów oraz tarczy, a jeśli czujecie potrzebę zabijania w bardziej finezyjny sposób to nic nie stoi na przeszkodzie, aby posługiwać się dwoma mieczami na raz. Bronie długodystansowe także zostaną oddane do dyspozycji gracza, aczkolwiek jeśli nie czujecie się zbyt dobrze w posługiwaniu bronią białą to nic straconego! Dla ludzi wysoce skoncentrowanych czy uduchowionych jest opcja posyłania wrogów do piachu za pomocą magii!. Po za formą walki, punkty doświadczenia będzie można rozdysponować w umiejętności mniej niebezpiecznie, choć równie opłacalne. Wiodące prym w Gothikach myślistwo i tutaj jest zaimplementowane, po za tym istnieje jeszcze górnictwo wraz z kowalstwem, alchemia, fach złodziejski oraz dosyć oryginalne budownictwo. Składać się będzie na to wydobywanie różnych metali oraz pozyskiwanie drewna z okolicznych lasów i tworzenie własnych rezydencji w kilku określonych do tego miejscach na całej mapie. Poza oczywistym rozwojem postaci, będą także inne aspekty w których będziemy mogli decydować to kim jesteśmy. Dołączanie do wielu ugrupowań czy oficjalnych gildii będzie niosło za sobą pewne korzyści jak i restrykcje typu braku możliwości przyłączenia się do wrogiej frakcji. Sami będziemy wybierać, które zadanie wykonamy najpierw, a nawet wybory dotyczące zakończeń różnych zadań zostaną oddane ku naszej uciesze.
Muzyka
W celu jak najwierniejszego oddania klimatu z uniwersum Gothica, w grze będzie można odsłuchać wszystkich utworów występujących w tej serii. Czyli Gothic, Gothic 2, Gothic 2: Noc Kruka oraz Gothic 3. Choć jest to prawie 5 godzin świetnej muzyki pana Kai Rosenkranz to wciąż zbyt mało jak na tak rozbudowany świat. Dlatego też dodany został świetny soundtrack z gry Risen, który jakby nie patrząc również został skomponowany przez wyżej wymienionego autora. Oraz soundtrack z gry Arcania, który jest równie piękny i pasujący do klimatu, choć gra wśród graczy niemal zakazana.
(Gra średnia, ale soundtrack naprawdę ok:>)
Lokacje ociekające klimatem!
Kanion Trolli, Świątynia Śniącego, stara cytadela, plac wymian, Stary Obóz, Gospoda pod Martwą Harpią, te miejsca przywołują fascynacje, nostalgie, grozę. Mogę zapewnić, że w Askarze nie zabraknie równie klimatycznych miejsc jak tych wymienionych powyżej. Mimo ogromu tego kontynentu, każda lokacja jest starannie wykonana, z przemyślaną fabułą, historią i postaciami. Skupiając się na jakości, nie ilości. Chociaż ilość fascynujących lokacji jest niewątpliwie wielka to każda będzie próbowała zatrzymać podróżnika na jak najdłużej w swoich sidłach.
Ale o co chodzi?
Od dawna szukałem czegoś w klimacie Gothiców, jednak po latach poszukiwań z wielkim smutkiem doszedłem do wniosku, że ta specyficzna magia występująca w trzech pierwszych częściach nie występuje nigdzie indziej.
Od dawna szukałem także czegoś w czym mógłbym stworzyć swój własny świat, coś z czym mógłbym podzielić się z ludźmi, coś w czym mógłbym otworzyć się na swoją pasję. I z wielką radością muszę przyznać, że odnalazłem program, który mi na to pozwala! Program? Tak. Nie traktuję Minecrafta tylko jako formę zabawy, a też jako program, który wraz z modyfikacjami ma olbrzymie możliwości, choć wymagający ciężkiej pracy. Postanowiłem połączyć obie te rzeczy i stworzyć świat Gothica w Minecrafcie. I nie mam tu na myśli odwzorowania starszych części, gdyż wymagało by to nie lada umiejętności oraz ekipy, która miała by chęci pracować kolejne 10 lat. (Próbowałem tego i topografia Gothica jest na tyle paskudna i komplikująca sprawy, że wymagało by to ogromu czasu) Natomiast mówię o stworzeniu nowego dużego kontynentu, współistniejącego obok Myrtany. Opartego o to samo uniwersum bez nieudolnych zmian, które próbowała wprowadzić Arcania.
Kilka słów od autora...
Zdaję sobie sprawę, że pochłonie mnie to wiele czasu (I nie będzie to zmarnowany czas, co niektóre przegrywy będą mi wytykać), jednak po latach zabawy z Minecraftem jestem w pełni przekonany, że to czego chce się podjąć jest spokojnie możliwe. Nad projektem pracuję w sumie od 2012 roku, kiedy to założyłem swój pierwszy temat o tytule "Askara RPG - zapowiedź" ;d Choć od tego czasu zmieniło się bardzo wiele, i bardzo wiele razy zmieniałem koncepcje mojego projektu to przez ten cały okres, ani razu nie myślałem, żeby się poddać. Przez ten czas nabrałem ogromnego doświadczenia, które teraz pomoże mi stworzyć coś o wysokiej jakości. Teraz kiedy dorosłem do tak dużego projektu, zdecydowałem na stałe, że świat, który zbuduję będzie opierać się na uniwersum Gothic. I wreszcie mogę skupić całą moją dotychczasową pracę na jednej mapie oraz przekształcić to w coś, w co będzie można się zagrywać i poczuć na nowo choć odrobinę Gothikowej magii.
Kontynuacja tematu post niżej!
Ostatnia edycja: