Po tym, jak Embark Studios ogłosiło opóźnienie startu nadchodzącej Ekspedycji, gracze ARC Raiders wyrazili narastającą frustrację dotyczącą nagród oferowanych za tę funkcję.
Ekspedycja to mechanika w grze, która pozwala na wyzerowanie postępów postaci i rozpoczęcie gry od nowa. Okno czasowe na tę operację zostało przesunięte i potrwa od 17 do 22 grudnia, dając graczom dodatkowe dni na rozwinięcie swoich postaci w nadziei na lepsze nagrody za wartość swojego magazynu (Stash). Jednak zdaniem wielu graczy, nawet te dodatkowe dni to za mało.
Nagrody za Ekspedycję nie są satysfakcjonujące
Według niedawnego wpisu Embark Studios na blogu, za zresetowanie postaci gracze otrzymują następujące nagrody:
Stałe odblokowania (Permanent Unlocks):
- Strój Łowcy Łat (Patchwork Raider outfit)
- Czapka Złomiarza-Dozorcy (Scrappy Janitor Cap)
- Ikona wskaźnika ekspedycji (Expeditions Indicator icon)
- Punkty umiejętności (zależne od wartości Stash)
- +12 miejsca w magazynie (Stash space)
Tymczasowe wzmocnienia (Temporary Buffs):
- 10% premia do napraw (repair buff)
- 5% premia do XP (xp boost)
- 6% więcej materiałów od Złomiarza (Scrappy)
Choć studio chce, by nowa postać nie startowała „zupełnie naga”, gracze są całkowicie niezadowoleni. Wymagane jest ogromne poświęcenie czasu i waluty w grze, aby rozwinąć postać do obecnego poziomu. Konieczność wymazania tego postępu za te, w ich opinii, skrajnie rozczarowujące nagrody, wywołała oburzenie.
Koszt projektu – Czas i łup
Najbardziej frustrującym elementem Ekspedycji jest fakt, że gracze nie czują się sprawiedliwie nagradzani za czas i zasoby zainwestowane w Projekt (Project), który zostaje odblokowany na Poziomie 20. Wymagania do jego ukończenia są olbrzymie, zwłaszcza w ostatniej części:
| Część | Wymagane Zasoby |
| Część 1 | 150× Metal Parts 200× Rubber Parts 80× ARC Alloy 15× Steel Springs |
| Część 2 | 35× Durable Cloths 30× Wires 30× Electrical Components 5× Cooling Fan |
| Część 3 | 5× Lightbulbs 30× Batteries 20× Sensors 1× Exodus Modules |
| Część 4 | 5× Humidifiers 5× Advanced Electrical Components 3× Magnetic Accelerators 3× Leaper Pulse Units |
| Część 5 | 250,000 Coins worth of Combat Items 100,000 Coins worth of Survival Items 180,000 Coins worth of Provisions 300,000 Coins worth of Materials |
„Te nagrody są ŚMIESZNE. Czy wy straciliście rozum??” – napisał jeden z graczy. „Zero szacunku dla czasu graczy. Ze względu na szalony wymóg 5 milionów dolarów, teraz wszystkie te epickie bronie są zablokowane i nie będą używane/cieszyć w PvP. I założę się, że skin będzie do bani, tak jak skin z Prób. Embark, kochamy was, ale OGARNIJCIE SIĘ :(„
Inni gracze zasugerowali, aby Embark umożliwił zachowanie schematów (blueprints) po zresetowaniu.
„Pozwólcie ludziom zachować schematy, a wtedy to się opłaci. I tak trzeba ulepszyć warsztaty, zanim będzie można ich użyć. To nie jest wielka sprawa, aby schematy zostały. I tak są rzadkie. Ludzie nie będą się resetować, a potem na ekstrakcjach ciągle będziesz musiał stawać przeciwko graczom z bronią z najwyższej półki” – wyjaśnił inny użytkownik.
Kolejny gracz podsumował: „Przepraszam, ale kocham tę grę, ale nie stracę 80 godzin ciężko zdobytych schematów grając solo”.
Koncepcja resetowania postaci w zamian za nagrody jest intrygująca dla strzelanki typu extraction shooter i mogłaby stanowić dobrą zachętę do grindu i zapobiegania nudzie. Jednak obecne nagrody w ARC Raiders nie wydają się atrakcyjne, a wielu graczy uważa je za wręcz obraźliwe.
Embark Studios nie odpowiedziało jeszcze na te skargi. Gracze mają około 10 dni na podjęcie decyzji, czy wezmą udział w Ekspedycji, czy też będą kontynuować grę.
Wyzwania i Nagrody w ARC Raiders
Ten quiz testuje twoją wiedzę na temat najnowszych aktualizacji i ogólnej znajomości gry ARC Raiders.
