Witajcie oto 1 z 3 części poradnika do tworzenia własnej minigry w skript! W pierwszej części pokaże jak zrobić drużyny! Więc zaczynamy...
Na początku potrzebujemy komendy którą gracze Dolaczą do danej drużyny:
Mamy już komendy do wyboru drużyn teraz zajmijmy się spawnem drużyn i innymi rzeczami:
Komendy ustawiania spawnów:
Już prawie gotowe! Teraz tylko trzeba ustawić rzecz ktora zablokuje atakowanie ludzi z tej samej drużyny:
Cały kod dla leniwych:
Kolejna część wkrótce!
Zapodej lajka jeśli chcesz go szybciej!
@edit Zjadłem % przy %player% :x
Na początku potrzebujemy komendy którą gracze Dolaczą do danej drużyny:
Kod:
command /gra [<text>]:
trigger:
if arg 1 is not set:
# to pokazuje pomoc jeśli gracz wpisze tylko /gra
send "&aDolacz do &cCzerwonych! &a/gra czerwoni"
send "&aDolacz do &9Niebieskich! &a/gra niebiescy"
if arg 1 is "czerwoni":
set {gra.red.%player%} to true
send "&aDolaczyles do druzyny &CCzerwonych!"
teleport player to {gra.spawn.red}
#po wpisaniu /gra czerwoni tepa gracza do {gra.spawn.red} i dodaje go do druzyny czerwonej jednocześnie go o tym informując
if arg 1 is "niebiescy":
set {gra.blue.%player%} to true
send "&aDolaczyles do druzyny &9Niebieskich!"
teleport player to {gra.spawn.blue}
#vice versa
if arg 1 is "random":
set {liczba} to random integer between 1 and 2
if {liczba} is 1:
execute player command "/gra czerwoni"
else:
execute player command "/gra niebiescy"
#komenda /gra random pozwala graczowi dołączyć do losowej drużyny
Mamy już komendy do wyboru drużyn teraz zajmijmy się spawnem drużyn i innymi rzeczami:
Komendy ustawiania spawnów:
Kod:
command /graa [<text>] [<text>]:
#celowo ustawiłem graa żeby było widać, że to komendy admina
permission: gra.admin
permission message: &cBrak uprawnien!
trigger:
if arg 1 is "setspawn":
if arg 2 is "czerwoni":
set {gra.spawn.red} to location of player
send "&cUstawiono spawn druzyny czerwonej!"
if arg 2 is "niebiescy":
set {gra.spawn.blue} to location of player
send "&9Ustawiono spawn druzyny niebieskiej!"
Już prawie gotowe! Teraz tylko trzeba ustawić rzecz ktora zablokuje atakowanie ludzi z tej samej drużyny:
Kod:
on damage:
if {gra.red.%attacker%} is true:
if {gra.red.%victim%} is true:
cancel event
if {gra.blue.%attacker%} is true:
if {gra.blue.%victim%} is true:
cancel event
Cały kod dla leniwych:
Kod:
command /gra [<text>]:
trigger:
if arg 1 is not set:
send "&aDolacz do &cCzerwonych! &a/gra czerwoni"
send "&aDolacz do &9Niebieskich! &a/gra niebiescy"
if arg 1 is "czerwoni":
set {gra.red.%player%} to true
send "&aDolaczyles do druzyny &CCzerwonych!"
teleport player to {gra.spawn.red}
if arg 1 is "niebiescy":
set {gra.blue.%player%} to true
send "&aDolaczyles do druzyny &9Niebieskich!"
teleport player to {gra.spawn.blue}
if arg 1 is "random":
set {liczba} to random integer between 1 and 2
if {liczba} is 1:
execute player command "/gra czerwoni"
else:
execute player command "/gra niebiescy"
command /graa [<text>] [<text>]:
permission: gra.admin
permission message: &cBrak uprawnien!
trigger:
if arg 1 is "setspawn":
if arg 2 is "czerwoni":
set {gra.spawn.red} to location of player
send "&cUstawiono spawn druzyny czerwonej!"
if arg 2 is "niebiescy":
set {gra.spawn.blue} to location of player
send "&9Ustawiono spawn druzyny niebieskiej!"
on damage:
if {gra.red.%attacker%} is true:
if {gra.red.%victim%} is true:
cancel event
if {gra.blue.%attacker%} is true:
if {gra.blue.%victim%} is true:
cancel event
Kolejna część wkrótce!
Zapodej lajka jeśli chcesz go szybciej!
@edit Zjadłem % przy %player% :x
Ostatnia edycja: