[SK] Tworzymy minigre 1/3

Witajcie oto 1 z 3 części poradnika do tworzenia własnej minigry w skript! W pierwszej części pokaże jak zrobić drużyny! Więc zaczynamy...

Na początku potrzebujemy komendy którą gracze Dolaczą do danej drużyny:


Kod:
command /gra [<text>]:
    trigger:
         if arg 1 is not set:
# to pokazuje pomoc jeśli gracz wpisze tylko /gra
            send "&aDolacz do &cCzerwonych! &a/gra czerwoni"
            send "&aDolacz do &9Niebieskich! &a/gra niebiescy"
        if arg 1 is "czerwoni":
            set {gra.red.%player%} to true
            send "&aDolaczyles do druzyny &CCzerwonych!"
            teleport player to {gra.spawn.red}
#po wpisaniu /gra czerwoni tepa gracza do {gra.spawn.red} i dodaje go do druzyny czerwonej jednocześnie go o tym informując
        if arg 1 is "niebiescy":
            set {gra.blue.%player%} to true
            send "&aDolaczyles do druzyny &9Niebieskich!"
            teleport player to {gra.spawn.blue}
#vice versa
        if arg 1 is "random":
            set {liczba} to random integer between 1 and 2
            if {liczba} is 1:
                execute player command "/gra czerwoni"
            else:
                execute player command "/gra niebiescy"
#komenda /gra random pozwala graczowi dołączyć do losowej drużyny

Mamy już komendy do wyboru drużyn teraz zajmijmy się spawnem drużyn i innymi rzeczami:

Komendy ustawiania spawnów:

Kod:
command /graa [<text>] [<text>]:
#celowo ustawiłem graa żeby było widać, że to komendy admina
    permission: gra.admin
    permission message: &cBrak uprawnien!
    trigger:
        if arg 1 is "setspawn":
            if arg 2 is "czerwoni":
                set {gra.spawn.red} to location of player
                send "&cUstawiono spawn druzyny czerwonej!"
            if arg 2 is "niebiescy":
                set {gra.spawn.blue} to location of player
                send "&9Ustawiono spawn druzyny niebieskiej!"

Już prawie gotowe! Teraz tylko trzeba ustawić rzecz ktora zablokuje atakowanie ludzi z tej samej drużyny:

Kod:
on damage:
    if {gra.red.%attacker%} is true:
        if {gra.red.%victim%} is true:
            cancel event
    if {gra.blue.%attacker%} is true:
        if {gra.blue.%victim%} is true:
            cancel event

Cały kod dla leniwych:

Kod:
command /gra [<text>]:
    trigger:
         if arg 1 is not set:
            send "&aDolacz do &cCzerwonych! &a/gra czerwoni"
            send "&aDolacz do &9Niebieskich! &a/gra niebiescy"
        if arg 1 is "czerwoni":
            set {gra.red.%player%} to true
            send "&aDolaczyles do druzyny &CCzerwonych!"
            teleport player to {gra.spawn.red}
        if arg 1 is "niebiescy":
            set {gra.blue.%player%} to true
            send "&aDolaczyles do druzyny &9Niebieskich!"
            teleport player to {gra.spawn.blue}
        if arg 1 is "random":
            set {liczba} to random integer between 1 and 2
            if {liczba} is 1:
                execute player command "/gra czerwoni"
            else:
                execute player command "/gra niebiescy"

command /graa [<text>] [<text>]:
    permission: gra.admin
    permission message: &cBrak uprawnien!
    trigger:
        if arg 1 is "setspawn":
            if arg 2 is "czerwoni":
                set {gra.spawn.red} to location of player
                send "&cUstawiono spawn druzyny czerwonej!"
            if arg 2 is "niebiescy":
                set {gra.spawn.blue} to location of player
                send "&9Ustawiono spawn druzyny niebieskiej!"

on damage:
    if {gra.red.%attacker%} is true:
        if {gra.red.%victim%} is true:
            cancel event
    if {gra.blue.%attacker%} is true:
        if {gra.blue.%victim%} is true:
            cancel event

Kolejna część wkrótce!
Zapodej lajka jeśli chcesz go szybciej!
@edit Zjadłem % przy %player% :x
 
Ostatnia edycja:
Back
Do góry