Witajcie! Oto 2 z 3 części poradnika dotyczącego tworzenia minigry w skriptcie.
Dzisiaj zrobimy:
- System statystyk
- Osiągnięcia
- I system tabliczek
Tak, więc zaczynajmy!
Na początek statystyki:
Teraz musimy pobrać komendy z poprzedniego poradnika:
http://www.gamesboard.pl/forum/threads/sk-tworzymy-minigre-1-3.13706/
i dopisujemy
Statystyki gotowe! Pod komendą /gra statystyki gracz otrzyma informacje o swoich dedach i zabójstwach
Teraz zajmiemy się osiągnięciami!:
Gotowe! Po wpisaniu /gra osiagniecia, gracz otrzyma wiadomość na czacie czy posiada 10 killi lub śmierci i otrzyma adekwatną do tego wiadomość!
Teraz ostatnia rzecz, najprostsza:
Po kliknięciu na tabliczkę z nazwą
&c[Gra]
&eRandom lub &cRed lub &9Blue
Gracz dolaczy do danej druzyny
A jak niby mamy zrobić te tabliczki Plajerek!?
Odpowiedź jest prosta! Zrobimy inne tabliczki!
Gotowe! To już wszystko w tym poradniku!
Cały kod dla leniwych:
Podobało się? Walnij lajka żeby kolejna część była szybciej!
Dzisiaj zrobimy:
- System statystyk
- Osiągnięcia
- I system tabliczek
Tak, więc zaczynajmy!
Na początek statystyki:
Kod:
on death:
add 1 to {gra.smierci.%victim%}
add 1 to {gra.zabic.%attacker%}
http://www.gamesboard.pl/forum/threads/sk-tworzymy-minigre-1-3.13706/
Kod:
command /gra [<text>]:
trigger:
if arg 1 is not set:
# to pokazuje pomoc jeśli gracz wpisze tylko /gra
send "&aDolacz do &cCzerwonych! &a/gra czerwoni"
send "&aDolacz do &9Niebieskich! &a/gra niebiescy"
if arg 1 is "czerwoni":
set {gra.red.%player%} to true
send "&aDolaczyles do druzyny &CCzerwonych!"
teleport player to {gra.spawn.red}
#po wpisaniu /gra czerwoni tepa gracza do {gra.spawn.red} i dodaje go do druzyny czerwonej jednocześnie go o tym informując
if arg 1 is "niebiescy":
set {gra.blue.%player%} to true
send "&aDolaczyles do druzyny &9Niebieskich!"
teleport player to {gra.spawn.blue}
#vice versa
if arg 1 is "random":
set {liczba} to random integer between 1 and 2
if {liczba} is 1:
execute player command "/gra czerwoni"
else:
execute player command "/gra niebiescy"
i dopisujemy
Kod:
if arg 1 is "statystyki":
set {smierci} to {gra.smierci.%player%}
set {zabic} to {gra.zabic.%player%}
replace all "<none>" with "0" in %{smierci}%
replace all "<none>" with "0" in %{zabic}%
send "Smierci: {smierci}"
send "Zabic: {zabic}"
Statystyki gotowe! Pod komendą /gra statystyki gracz otrzyma informacje o swoich dedach i zabójstwach
Teraz zajmiemy się osiągnięciami!:
Kod:
do komend @up dopisujemy
if arg 1 is "osiagniecia":
if {gra.zabic.%player%} > 10:
send "Osiagniecie killer wykonane!"
else:
send "Osiagniecie killer nie wykonane!"
#To sprawdza czy gracz ma 10 killi i wysyła mu odpowiednią wiadomość
if {gra.smierci.%player%} > 10:
send "Osiagniecie Left4Dead wykonane!"
else:
send "Osiagniecie Left4Dead nie wykonane!"
Teraz ostatnia rzecz, najprostsza:
Po kliknięciu na tabliczkę z nazwą
&c[Gra]
&eRandom lub &cRed lub &9Blue
Gracz dolaczy do danej druzyny
Kod:
on right click on sign:
if line 1 of clicked block is "&c[Gra]":
if line 2 of clicked block is "&eRandom":
execute player command "gra random"
I tak samo z resztą:
on right click on sign:
if line 1 of clicked block is "&c[Gra]":
if line 2 of clicked block is "&cRed":
execute player command "gra czerwoni"
on right click on sign:
if line 1 of clicked block is "&c[Gra]":
if line 2 of clicked block is "&9Blue":
execute player command "gra niebiescy"
Odpowiedź jest prosta! Zrobimy inne tabliczki!
Kod:
on sign change:
if player has permission "gra.sign":
line 1 is "Random"
set line 1 to "&c[Gra]"
set line 2 to "&eRandom"
else:
send "Err: Brak uprawnien!"
I tak samo z resztą:
on sign change:
if player has permission "gra.sign":
line 1 is "Red"
set line 1 to "&c[Gra]"
set line 2 to "&cRed"
else:
send "Err: Brak uprawnien!"
on sign change:
if player has permission "gra.sign":
line 1 is "Blue"
set line 1 to "&c[Gra]"
set line 2 to "&9Blue"
else:
send "Err: Brak uprawnien!"
Gotowe! To już wszystko w tym poradniku!
Cały kod dla leniwych:
Kod:
command /gra [<text>]:
trigger:
if arg 1 is not set:
send "&aDolacz do &cCzerwonych! &a/gra czerwoni"
send "&aDolacz do &9Niebieskich! &a/gra niebiescy"
if arg 1 is "czerwoni":
set {gra.red.%player%} to true
send "&aDolaczyles do druzyny &CCzerwonych!"
teleport player to {gra.spawn.red}
if arg 1 is "niebiescy":
set {gra.blue.%player%} to true
send "&aDolaczyles do druzyny &9Niebieskich!"
teleport player to {gra.spawn.blue}
if arg 1 is "random":
set {liczba} to random integer between 1 and 2
if {liczba} is 1:
execute player command "/gra czerwoni"
else:
execute player command "/gra niebiescy"
if arg 1 is "statystyki":
set {smierci} to {gra.smierci.%player%}
set {zabic} to {gra.zabic.%player%}
replace all "<none>" with "0" in %{smierci}%
replace all "<none>" with "0" in %{zabic}%
send "Smierci: {smierci}"
send "Zabic: {zabic}"
if arg 1 is "osiagniecia":
if {gra.zabic.%player%} > 10:
send "Osiagniecie killer wykonane!"
else:
send "Osiagniecie killer nie wykonane!"
if {gra.smierci.%player%} > 10:
send "Osiagniecie Left4Dead wykonane!"
else:
send "Osiagniecie Left4Dead nie wykonane!"
on death:
add 1 to {gra.smierci.%victim%}
add 1 to {gra.zabic.%attacker%}
on right click on sign:
if line 1 of clicked block is "&c[Gra]":
if line 2 of clicked block is "&eRandom":
execute player command "gra random"
on right click on sign:
if line 1 of clicked block is "&c[Gra]":
if line 2 of clicked block is "&cRed":
execute player command "gra czerwoni"
on right click on sign:
if line 1 of clicked block is "&c[Gra]":
if line 2 of clicked block is "&9Blue":
execute player command "gra niebiescy"
on sign change:
if player has permission "gra.sign":
line 1 is "Random"
set line 1 to "&c[Gra]"
set line 2 to "&eRandom"
else:
send "Err: Brak uprawnien!"
on sign change:
if player has permission "gra.sign":
line 1 is "Red"
set line 1 to "&c[Gra]"
set line 2 to "&cRed"
else:
send "Err: Brak uprawnien!"
on sign change:
if player has permission "gra.sign":
line 1 is "Blue"
set line 1 to "&c[Gra]"
set line 2 to "&9Blue"
else:
send "Err: Brak uprawnien!"
Podobało się? Walnij lajka żeby kolejna część była szybciej!