Poradnik dotyczący WorldEdit i WorldGuard

Status
Zamknięty.

AMEBA

Siema, siema siema Jestem MŚ.Szkelet
Hej, czescwitajcie w moim nowym poradniku który będzie nawiązywał do komend z WorldEdita
Mam nadzieje, że wam się spodoba no i oczywiście Miłego Czytania Poradnik będzie pisany w punktach.

:arrow: 1. Pierwsza komenda i najłatwiejsza jest /up 1 dzięki niej nasza postać zostaje postawiona wysoko w powietrzu na klocku Szkła
:arrow: 2. Druga komenda jest /set i jakis numerek Np:1. Wtedy tworzymy ścianę z bloku który wczesniej podalismy, w tym przypadku jest to 1 czyli Kamień
:arrow: 3. Kolejna komenda również prosta to /undo odpowiada za usuniecie ściany która wczesniej zsetowalismy, jest ona bardzo przydatna.
:arrow: 4. Czwarta komenda to //wand, gdy wpiszemy ta komendę do naszego ekwipunku trafia drewniana siekiera która odpowiada za zaznaczanie wyznaczonego POLA
:arrow: 5. Piąta komenda to //removeabove moim zdaniem jedna z bardziej użytecznych komend. Odpowiada z wyrównanie terenu wokół nas. Nie zapomnijmy, że musimy napisać ile chcemy kratek do wyrównania. Np: //removeabove 60
:arrow: 6. Szusta komenda to //hsphere 1 10 ta komenda robi kulę, która będzie zrobiona z kamienia i będzie miała promien :10.
:arrow: 7. Siódmą komenda jest //hpyramid 24 10 robi ona jak się domyslacie piramidę. Piramida ta dzięki literce ''h'' w komendzie będzie miała wypełnione wnętrze, będzie wypełniona i stworzona z twardego Piasku
:arrow: 8. Ósmą komenda jest //pyramid 24 10 różni się tym od hsphere, że nie ma wypełnionego wnętrza.
:arrow: 9. Dziewiątą komenda jest //Regen która bardzo pomaga przy zniszczonym terenie po prostu go regeneruje do pierwotnego stanu.
:arrow: 10. Dziesiątą komenda jest //copy , która kopiuje zaznaczony teren.
:arrow: 11. Jedenasta komenda jest przeciwna do copy czyli //paste która jak się domyalacie wkleja zaznaczony teren.
:arrow: 12. Komenda Dwunasta jest //walls która odpowiada za stworzenie ściany wokół zaznaczonego terenu ściana może być z wybranego przez nas bloku np 1. Wygląda to tak //walls 1.
:arrow: 13. Komenda dwunasta jest również przydatna komenda czyli //ex. Gasi ona wokół nas cały Ogień
:arrow: 14. Komenda Czternasta jest //green i zasięg. Powoduje ona porosniecie trawy na blokach trawniczych które znajdują się wokół nas.
:arrow: 15. Komenda piętnasta jest /bucher która zabija moby negatywne.
:arrow: 16. Komenda szesnasta jest komenda /killall która zabija moby negatywne jak i pozytywne.
:arrow: 17. Komenda siedemnasta jest //set 1,2,3
ta komenda setuje nam mury z 3 bloków, z kamienia, trawy i ziemi.
:arrow: 18. Osiemnasta komenda to /jumpto przenosi cie ona na blok na który patrzysz, jest to bardzo zadziwiającą komenda.
:arrow: 19. Komenda dziewiętnasta jest //overlay przykrywa ona dany obszar blokiem różnego typu.
:arrow: 20. Dwudziesta komenda to //Rotate
Ta komenda obraca ścianę o kat podany wczesniej np O 90 stopni.
:arrow: 21. Dwudziesta pierwsza komenda jest //thaw ta komenda usuwa lod i śnieg w wybranym obszarze.
:arrow: 22. Komenda dwudziesta druga to //snow ta komenda powoduje zamarzniecie lodu i opady śniegu.
:arrow: 23. Komenda dwudziesta trzecia to //move która przesuwa dany obiekt w dana stronę, o dana liczbe kratek.
:arrow: 24. Dwudziesta czwarta komenda to //otuline (blok) robi ona sześcian o grubości jednego klocka.
:arrow: 25. Ta komenda to /clearclipboard, ona czyści naszego schematica czyli tak zwany SCHOWEK
:arrow: 25. Ta komenda to -random rand która losowo generuje drzewa na całym świecie.
:arrow: 26. Ta komenda to //unituralize, jak sama nazwa wskazuje unaturalnia teren w zasięgu wcześniejszego wybrania promienia.
:arrow: 27. Ta komenda to //flip (promien) tworzy ona odbicie lustrzane danego regionu.
:arrow: 28. Ta komenda to //save która odczytuje plik z danego obszaru.
:arrow: 29. Komenda ta to cut która okazuje się przydatna przy nowych edycjach serwerów. Kopiuje i wycina dany obszar bądź budowle do schemastica czyli schowka.
:arrow: 30. Komenda ta zapisuje plik z danego obszaru. Nazywa się //Load



To na tyle, jeśli chodzi o WorldEdit pora na WorldGuard
Podstawa w WorldGuardzie jest zrobienie obszaru prezentuje się to tak /rg define (dowolna nazwa np:event)
Później musimy zrobić tam cuboida, /region define (nazwa cuboida, właściciel cuboida.) Obie nazwy mogą zostać nazwane wedle waszych uznan, kaprysów i upodobań. Właścicieli może być kilku, wpisujemy wtedy np. […]User user1 user2 user3, a nie […]user,user1,user2. Aby do cuboidu dodać
kolejnego członka, należy wpisać:
/region addmember <nazwa cuboidu> <nick kolejnego właściciela>
gdy chcemy usunąć jednego z członków, wpisujemy:
/region removemember <nazwa cuboidu> <nick usuwanego właściciela>
lub removeowner, aby usunąć właściciela. addowner, jeżeli chcemy dodać kolejnego właściciela.





Aby utworzyć daną flagę należy wpisać:
/region flag <nazwa cuboidu> <flaga> <allow/deny>

Allow – włączony
Denny – wyłączony


Oto, wszystkie flagi w WorldGuardzie:


passthrough - Flaga dzięki której gracze mogą swobodnie budować na cuboidzie.
build - Możliwość budowania na cuboidzie.
pvp - Tryb walki/pvp na cuboidzie.
mob-damage - Potwory będą zadawać obrażenia na cuboidzie.
entity-item-frame-destroy - Możliwość niszczenia przedmiotów z ramek cuboidu.
entity-painting-destroy - Możliwość niszczenia ramek cuboidu.
mob-spawning – Na cuboidzie będą respić się potwory.
creeper-explosion – Creeper będzie wybuchał.
enderman-grief – Enderman będzie podnosił bloki.
enderpearl – Możliwość użycia pereł Endermana.
enderdragon-block-damage – Smok kresu będzie niszczył bloki na terenie cuboidu.
ghast-fireball – Możliwość używania ognistych kul Ghasta.
sleep – Możliwość używania łóżka na terenie cuboidu.
tnt – Możliwość eksplozji TNT na terenie cuboidu.
lighter – Możliwość używania zapalniczki na terenie cuboidu.
fire-spread – Możliwość rozprzestrzeniania się ognia na cuboidzie.
lava-fire – Lawa może podpalić znajdujące się obok bloki.
lightning – Na terenie cuboidu może uderzyć błyskawica.
chest-access - Możliwość otwierania skrzyń na terenie cuboidu.
pistons – Możliwość przesuwania przedmiotów za pomocą pistonów na terenie cuboidu.
water-flow – Możliwość rozprzestrzeniania się wody.
lava-flow – Możliwość rozprzestrzeniania się lawy.
use – Możliwość używania przycisków, dźwigni i innych inicjatorów.
vehicle-place – Możliwość postawienia wózków, łódek, wagonów.
vehicle-destroy – Możliwość niszczenia wózków oraz łódek.
snow-fall - Tworzenie się śniegu, lecz pogoda nie zostanie całkowicie wyłączona.
snow-melt – Śnieg będzie się rozpuszczał.
ice-form – Woda zamarznie, lecz nie stopnieje.
ice-melt – Możliwość zamarzania oraz topnienia lodu.
leaf-decay – Liście, które nie stykają się z drewnem znikają.
grass-growth – Trawa rośnie na terenie cuboidu.
invincible – Brak możliwości dostania obrażeń od uderzenia oraz upadku.
 
Nie chce mi się czytać, więc napisze:
Dobry poradnik. Zgadzam się z opinią innych.
Popraw jedynie bledy ortograficzne i przy pierwszym punkcie strzalke.
 
Poradnik bardzo dobry i jak kolega wyżej napisał przydatny poradnik ;)
 
Status
Zamknięty.
Back
Do góry