Twórcy Arc Raiders, studio Embark, właśnie wydali Aktualizację 1.4.0, która ma położyć kres kilku uciążliwym exploitom, a także uczynić „jazdy na barana” w grze znacznie mniej efektywnymi.
Koniec z Rapid Fire i włamywaniem się do pomieszczeń
Deweloperzy stanowczo sprzeciwiają się nieuczciwym zagrywkom co przyczyniło się do działań:
- Usunięty exploit „Podwójna Pompka”: Zniknął błąd, który pozwalał graczom używającym strzelb (szczególnie Il Toro, strzelby typu pump-action) na szybsze strzelanie niż zamierzono. Exploit polegał na szybkim przełączaniu się na przedmiot do szybkiego użycia i z powrotem, co pozwalało ominąć animację przeładowania.
- Zabezpieczenie zablokowanych pomieszczeń: Embark ma dość graczy dostających się w miejsca, do których nie powinni. Dodano mechanizmy „zapobiegające exploitom” do wszystkich zablokowanych pomieszczeń na każdej mapie. Zablokowano także zewnętrzny dostęp do zablokowanego pomieszczenia w Wieży Kontrolnej Portu Kosmicznego.
Koniec z wypychaniem graczy
Najnowsza łatka wprowadza również drobną, ale ważną zmianę w fizyce gry:
- Brak wypychania przez skakanie na plecy: Gracze nie mogą już popychać innych graczy, skacząc im na plecy. Biorąc pod uwagę, jak istotne są plecaki w świecie raiderów, twórcy przypominają, że nie jest to odpowiednia gra na nieoczekiwane „przejażdżki”, nawet jeśli celem jest tylko odsunięcie sojusznika blokującego drzwi.

Poprawki techniczne
Aktualizacja zaokrągla poprawki eliminacją kilku usterek technicznych:
- Naprawiono usterki związane z oświetleniem.
- Skorygowano tekstury menu głównego o niskiej rozdzielczości.
- Zapewniono, że ponowne uruchomienie gry nie spowoduje zniekształcenia głosów.
Dla graczy, którzy wciąż przemierzają krainę w poszukiwaniu nie-utraconych artefaktów (arc), pozostaje już tylko szukanie legalnych przewag w grze, a nie kolejnych exploitów.
Quiz o Aktualizacji Arc Raiders 1.4.0
Sprawdź swoją wiedzę na temat najnowszej aktualizacji Arc Raiders i ogólnej mechaniki gry.
