N
nedo
Gość
W tym poradniku postaram się przybliżyć wam plugin WorldGurad i komendy z nim związane.
Główne komendy
/god <nick> - daje nieśmiertelność graczowi
/slay <nick> - uśmierca danego gracza
/ungod <nick> - zabiera nieśmiertelność graczowi
/stack - układa wszystkie przedmioty w ekwipunku
/locate <nick> - lokalizuje gracza
Wyznaczanie "cuboida" czyli terytorium na na którym może budować dany gracz
Przed wyznaczeniem cuboida musimy zaznaczyć teren drewnianym toporem (//wand)
//expand 10 u - wyznacza teren o 10 kratek w góre (może być dowolna liczba)
//expand 10 d - wyznacza teren o 10 kratek w dół (może być dowolna liczba)
/region define <nazwa> - zapisuje cuboid pod daną nazwą
/region redefine <nazwa> - updatuje region o inny obszar wcześniej zaznaczony
/region addowner <nazwa nick> - dodaje dowolnego gracza do działki
/region removeowner <nazwa> <nick> - usuwa daną osobę z cuboida
/region setparent <nazwa działki> <nazwa działki> - "dodajemy" działke do większego cuboioda (musi znajdować się na większym cuboidzie)
/region remove <nazwa> - usuwa dany region
/region flag <nazwa> pvp deny/allow - wyłącza/włącza pvp na cuboidzie
Wyrównywanie i zamienianie bloków na inne w dużym obszarze
Przed użyciem każdej z tych komend musimy zaznaczyć teren.
//set 0 - usuwa wszystkie klocki na zaznaczonym terenie
//set id - zamienia wszystkie klocki na danym obszarze na jakie chcemy
//replace 0 <id> - zamienia wszystkie puste bloki na danym terytorium w dowolne
//undo - cofa naszą ostatnio wykonaną czynność
Tworzenie kuli i cylindra
//sphere <id> <średnica> - tworzy kulę z dowolnego materiału
//hsphere <id> <średnica> - tworzy pustą w środku kulę z dowolnego materiału
//cyl <id> - tworzy wypełniony cylinder o danym ID przedmiotu
//hspcyl <id> <wysokość> - tworzy pusty w środku cylinder o danym ID przedmiotu
W razie wypadku
/stopfire <świat> - wyłącza ogień w danym świecie
/allowfire <świat> - przeciwna do stopfire
/stoplag <świat> - "wyłącza lagi" w razie przeciążenia serwera (wszystkie najbardziej lagujące procesy)
Kopiowanie budowli
Na początku musimy zaznaczyć teren który chcemy skopiować.
//copy - kopiujemy teren
//paste -wklejamy teren
//undo - usuwamy teren
//redo - przywraca cofniętą akcję
Przydatne
//up <wysokość> - podnosi nas na daną wysokość
//snow <obszar> - zaśnieża teren
//pumpkins - tworzy las dyń
//forestgen <obszar> - tworzy las drzew
//tree - ustawia narzędzie do sadzenia drzew 1 kliknięciem
/jump - przenosi nas do miejsca na które wskazujemy
//fixlava - naprawia nierówną lawę
//fixwater - naprawia nierówną wodę