Chciałbym poruszyć tutaj kwestię związaną z popularnością/jakością uniwersum World of Warcraft.
Przede wszystkim będzie to podsumowanie w liczbach i ocenienie czy WoW faktycznie ma szansę przetrwać pomimo obecnie panujących trendów (mowa tutaj o przewadze modelu płatności free to play zamiast abonamentu).
Trzeba zaznaczyć, że w przypadku World of Warcraft bardzo łatwo jest oceniać popularność gry, gdyż bazą do tego będzie po prostu liczba aktywnych subskrypcji. W tym momencie jest ich ponad 10 milionów.
Przed premierą dodatku ilość użytkowników drastycznie malała z 12 milionów do nieco ponad 9 milionów. Widać tutaj pewien postęp, dodatkowe statystyki będą z pewnością dostępne w ciągu najbliższych tygodni. Może się okazać, że:
a) ilość subskrypcji rośnie (np. do 11 mln)
b) gracze nie przedłużają abonamentu, czyli spada ilość subskrypcji
Jak dokładnie będzie? Ciężko stwierdzić zwłaszcza, że analitycy wróżyli rychły upadek WoWa po premierze, mamy tutaj niespodziankę i liczbę sprzedanych kopii w granicach 3 milionów. Warto wspomnieć, że mieliśmy niedawno również premierę Guild Wars 2 gdzie sprzedaż wynosiła ponad 2 miliony kopii.
Jeżeli Blizzard nie zapowie w nadchodzących miesiącach zmiany metod płatności może to mieć bardzo duże negatywne skutki dla całego WoW'a. Obecnie największe fenomeny w grach są oparte na modelach free to play (League of Legends), koledzy z branży przenoszą się na ten model (Aion, Lineage 2, SWTOR).
Moim zdaniem zmiana modelu płatności będzie strzałem w dziesiątkę, obawiam się jednak, że spółka Blizzard-Activision nie podejmie takich kroków do momentu znalezienia się na krawędzi ;)
Przede wszystkim będzie to podsumowanie w liczbach i ocenienie czy WoW faktycznie ma szansę przetrwać pomimo obecnie panujących trendów (mowa tutaj o przewadze modelu płatności free to play zamiast abonamentu).
Trzeba zaznaczyć, że w przypadku World of Warcraft bardzo łatwo jest oceniać popularność gry, gdyż bazą do tego będzie po prostu liczba aktywnych subskrypcji. W tym momencie jest ich ponad 10 milionów.
Przed premierą dodatku ilość użytkowników drastycznie malała z 12 milionów do nieco ponad 9 milionów. Widać tutaj pewien postęp, dodatkowe statystyki będą z pewnością dostępne w ciągu najbliższych tygodni. Może się okazać, że:
a) ilość subskrypcji rośnie (np. do 11 mln)
b) gracze nie przedłużają abonamentu, czyli spada ilość subskrypcji
Jak dokładnie będzie? Ciężko stwierdzić zwłaszcza, że analitycy wróżyli rychły upadek WoWa po premierze, mamy tutaj niespodziankę i liczbę sprzedanych kopii w granicach 3 milionów. Warto wspomnieć, że mieliśmy niedawno również premierę Guild Wars 2 gdzie sprzedaż wynosiła ponad 2 miliony kopii.
Jeżeli Blizzard nie zapowie w nadchodzących miesiącach zmiany metod płatności może to mieć bardzo duże negatywne skutki dla całego WoW'a. Obecnie największe fenomeny w grach są oparte na modelach free to play (League of Legends), koledzy z branży przenoszą się na ten model (Aion, Lineage 2, SWTOR).
Moim zdaniem zmiana modelu płatności będzie strzałem w dziesiątkę, obawiam się jednak, że spółka Blizzard-Activision nie podejmie takich kroków do momentu znalezienia się na krawędzi ;)