[TuT]Twisted Treeline

N

Ninja

Gość
Twisted Treeline


Twisted_Treeline2.jpg




Wstęp

225px-TwistedTreeline.png

Twisted Treeline jest to jedna z map League of Legends. Rozgrywa się na niej pojedynki 3v3.
Mapa została wydana na krótko przed tym jak gra rozpoczęła swoją oficjalną działalność. Jest dostępna
w trybie niestandardowym (Practice) od 27 Października 2009, zaś w trybie PvP (Normal Game) od 30 Marca 2010.


Linie i wieże



250px-Twisted_treeline_lanes.png

Na Twisted Treeline są tylko dwie linie: top i bottom (górna i dolna). Na każdej linii są po 2 wieże (zewnętrzna i broniąca Inhibitor).
W bazie znajduje się nexus oraz broniąca go wieża, a na platformie przywoływacza obelisk. Odległość pomiędzy wieżami na jednej
linii jest większa na topie niż na bocie. Zazwyczaj na topa idzie jeden gracz, a pozostałych dwóch na bota (lub jeden z nich na junglę).
Mniejszy dystans pomiędzy liniami wymaga zachowania większej ostrożności przed nagłymi gankami.



Dżungla - ogólnie

images

Na Twisted Treeline wszystko zależy od dżungli. Jeśli dominujesz dżunglę - dominujesz również całą grę. Dobrze jest więc jeśli
ktoś z naszej drużyny idzie na dżunglę. Jeśli jednak nie, warto by chociaż jeden gracz wybrał smite (porażenie), aby szybko
i bez problemów pokonać Króla jaszczurów (Lizard), a także Smoka (Dragon). Często zdarza się, że dwóch graczy z jednej
drużyny wybiera właśnie Smite dla dominacji Early Game (Początkowej fazy gry). Dwa porażenia użyte na jaszczurze to bardzo dobry start gry.


Dżungla na Twisted Treeline (TT) dzieli się na na dwa obszary:
• Środkowa dżungla (pomiędzy liniami),
• Górna dżungla (nad topem).

Na środkowej dżungli znajdują się 3 obozy (miejsca, w których pojawiają się neutralne potwory) - po lewej i po prawej stronie
pojawiają się losowo: Golem, jaszczur i młody jaszczur lub Wraith (Widmo) i 3 mniejsze Wraithy.
W centrum środkowej dżungli znajduje się Grez, The Lizard Lord - Król Jaszczurów (potocznie zwany Lizardem), który posiada buffa (neutralne potwory
na TT zostaną szczegółowo opisane w dalszej części poradnika).

W górnej dżungli jest aż 5 obozów - dwa po lewej, dwa
po prawej oraz jeden po środku. W obozach najbardziej oddalonych od środkowego pojawiają się losowo: Wielki Wilk i dwa Wilki
lub dwa Golemy. W lokacjach zbliżonych do centralnej pojawiają się również losowo: Wściekły Wilk - z buffem i dwa Wielkie Wilki
lub Ghast (Przywódca Widm) - z buffem oraz dwa Wraithy.
W centrum tej dżungli znajduje się główny boss creepów (potworów) na TT - Smok - wielki potwór, którego
zabicie daje całej drużynie potężny zastrzyk Golda, Expa a także buffa.



Dżungla - opisy potworów


Lizard
images


Po jego zabiciu otrzymujemy 60g oraz "Błogosławieństwo Starszego Jaszczurów (Red Buff)" - buff, dzięki któremu każdy nasz cios
zadaje dodatkowe nieuchronne obrażenia (3x poziom bohatera co sekundę) oraz spowalnia wrogów o 10%/20%/30% (5%/10%/15% w przypadku ataków na dystans).
Pojawia się w 2:10.
Odradza się co 4:00.
Czas trwania buffa - 2:30




Wściekły Wilk
images


Po jego zabiciu otrzymujemy buffa (Green Buff), który zwiększa prędkość ataku o 20% oraz zmniejsza czas odnowienia umiejętności o 10%.
Pojawia się w 1:55.
Odradza się co 3:30.
Czas trwania buffa - 1:00



Ghast
images


Po jego zabiciu otrzymujemy szarego buffa, który zwiększa prędkość ruchu o 30%.
Pojawia się w 1:55.
Odradza się co 3:30.
Czas trwania buffa - 1:00.



Smok
images


Potężny potwór, po jego zabiciu cała drużyna otrzymuje 280g, oraz buffa, który zwiększa obrażenia zadawane przez bohatera o 1% co poziom (1-18%).
Pojawia się w 4:40
Odradza się co 5:00
Czas trwania buffa - 2:00.



Jak na razie to tyle. Dodam jeszcze info o statystykach potworów w jungli oraz taktyki.
 
Back
Do góry