Stalker 2

The Elder Scroll III: Morrowind

N

Nie!

Gość
The Elder Scroll III: Morrowind
17.jpg

Jest to Piękna i Bardzo rozwinięta gra z Roku 2002.
Prace nad nią trwały bardzo długo od 97r. Po wyjściu TES II Daggerfall już po nie całych 6 mieśącach zaczęto mówić o nowym TES'ie.
Gra została bardzo wzbogacona o różnego typu elementy 3D poczynając od Postaci kończąc na świecie (który sam w sobie jest przeogromny),
Mapa została tak rozbudowana, że można grać bez końca w grę.
Wydano dwa oficjalne dodatki:
The Elder Scrolls III: Trójca (The Elder Scrolls III: Tribunal, wydany 7 listopada 2002)
TheElderScrollsIIITribunalCoverart.png

Rozszerzenie to udostępnia samodzielną, otoczoną murami Twierdzę Smutku i znacznie zwiększa ilość i poziom skomplikowania podziemi i jaskiń. Nowe miasto nie jest połączone z oryginalnym lądem Morrowind i aby dostać się do niego, trzeba zostać przeniesionym za pomocą teleportacji. Historia kontynuuje opowieść o bóstwach Trójcy. Miasto znajduje się na kontynencie, jednakże wyjście poza mury miasta jest niemożliwe ze względu na panującą w sąsiedztwie zarazę.
The Elder Scrolls III: Bloodmoon (wydany 3 czerwca 2003)
images

Rozszerzenie dodające arktyczną wyspę Solstheim na północny zachód od Vvardenfell (można się tam dostać m.in. łodzią). Wyspa jest niemalże w całości pokryta śniegiem oraz pełna niedźwiedzi, wilków, berserkerów i innych potworów oraz postaci, które zazwyczaj nie są przyjacielsko nastawione do postaci gracza.
W 2003 Bethesda wydała edycję Game of the Year na PC oraz Xboksa, zawierającą oryginalną grę wraz z dwoma dodatkami.


Opis Gry:

1. Wstęp:
Fabułą gry jest opowieść o więzieniu. Głównym bohaterem gry jest legendarny wojownik Morrowind'a, Któy prowadzi walkę z Szustym rodem i demonem zagrażającym Vvardenfell Dagoth Urem.Światem gry jest duża wyspa Vvardenfell będąca częścią prowincji Morrowind leżącej na północnym-wschodzie cesarstwa Tamriel.
2. Opis Postaci:

1. Argonianin
585993281.jpg

Bardzo mało wiedziano o życiu i obyczajach jaszczuropodobnych mieszkańców Czarnych Mokradeł. Długie lata wojny z najeźdźcami uczyniły tę klasę ekspertem w walce Partyzanckiej.
Premia Do Umiejętności: Alchemia +5, Atletyka +15, Iluzja +5, Średni Pancerz +5, Mistycyzm +5, Włócznia +5, Bez Zbroi +5.
Specjalne: Odporność na choroby; Niewrażliwość na truciznę; Oddychanie w wodzie.

2. Breton
585993296.jpg

Bretoni od urodzenia czują silną więź z siłami magii i okultyzmu. Prowincja Wysokiej Skały jest ojczyzną wielu znakomitych magów i czarnoksiężników.
Premia Do Umiejętności: Przywołanie +10, Mistycyzm +10, Przywrócenie +10, Alchemia +5, Przemiana +5, Iluzja +5
Specjalne: Premia do maksymalnej Many; Smocza łuska; Odporność na magię.

3. Mroczny Elf
585993312.jpg

W Cesarstwie używa się zwykle określenia "mroczny elf", ale rdzenni mieszkańcy Morrowind nazywają siebie "Dunmerami".Przedstawiciele tej szaro skórnej rasy i krwisto czerwonych oczach, równie znakomicie radzą sobie jako magowie jak i wojownicy.
Premia Do Umiejętności: Długie Ostrze +5, Zniszczenie +10, Lekki Pancerz +5, Atletyka +5, Mistycyzm +5, Celność +5, Krótkie Ostrze +10.
Specjalne: Pradawny Strażnik; Odporność na ogień.

4. Elfy Wysokiego Rodu
585993328.jpg

Złotoskóre elfy wysokiego rodu, zwane również Altmerami, to dumna, smukła rasa zamieszkująca Wyspę Summurset. Pochodzi od niej wspólny język Cesarstwa, Tamrielski, a większość sztuk, rzemiosło i nauk ma swe źródła w tradycyjach altmerowych.
Premia Do Umiejętności: Zniszczenie +10, Zaklinanie +10, Alchemia +10, Przemiana +5, Przywołanie +5, Iluzja +5.
Specjalne: Premia do maksymalnej Many; Podatność na magię, ogień, mróz i porażenia; Odporność na choroby.

5. Cesarski
585993343.jpg

Cesarscy, mieszkańcy wysoko rozwiniętej, kosmopolitycznej prowincji Cyrodiil, to wykształcony naród dyplomatów i kupców. Choć ustępóją krzepą niektórym z dzikszych ras, należy pamiętać, że to oni zjednoczyli cały kontynent Tamriel pod berłem Cesarza.
Premia Do Umiejętności: Retoryka +10, Handel +10, Długie Ostrze +10, Broń Obuchowa +5, Lekki Pancerz +5, Walka Wręcz +5
Specjalne: Gwiazda zachodu; Głos Cesarza.

6. Khajiit
585993359.jpg

Khajiici wywodzą się z prowincji Elsweyr. Przedstawiciele tej rasy różnią się znacznie między sobą wyglądem - od osobników przypominających elfy, po cathay-raht (ludzi - jaguary) i olbrzymie tygrysy senchańskie. Przedstawiciele najczęściej spotykanej rasy Suthay-raht są inteligentni, bystrzy i zwinni.
Premia Do Umiejętności: Akrobatyka +15, Atletyka +5, Walka Wręcz +5, Lekki Pancerz +5, Zabezpieczenia +5, Krótkie Ostrze +5, Skradanie się +5.
Specjalne: Oko strachu; Kocie oczy.

7. Nord
585993375.jpg

Wysoka, jasnowłosa rasa Nordów wywodzi się z prowincji Skyrim. Są to nieustraszeni, porywczy kupcy i odkrywcy. Znakomitych norskich żeglarzy można znaleść we wszystkich portach Tamriel. Krzepcy Nordowie słyną ze swojej odporności na zimno (w tym nawet na magiczny mróz).
Premia Do Umiejętności: Topór +10, Broń Obuchowa +10, Średni Pancerz +10, Długie Ostrze +5, Włócznia +5, Ciężki Pancerz +5.
Specjalne: Pięść grzmotu; Skorupa; Odporność na porażenia; Niewrażliwość na mróz.

8. Ork
585993390.jpg

Ten barbarzyński lud wojowników, zamieszkujący rejony gór Wrothgarskich i Smoczego Ogona, słynie ze swojej bitności i niebywałej odporności. W przeszłości rasa orków była znienawidzona, ale na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci zyskała stopniowo szacunek i uznanie Cesarstwa.
Premia Do Umiejętności: Płatnerz +10, Topór +5, Ciężki Pancerz +10, Średni Pancerz +10, Tarcza +10
Specjalne: Szał bojowy; Odporność na magię.

9. Redgard
585993406.jpg

Najznakomitsi wojownicy w całej Tamriel. Ciemnoskórzy Redgardzi z prowincji Hammerfell zdają się być stworzeni do walki, choć ich duma i poczucie niezależności czynią z nich raczej znakomitych zwiadowców, partyzantów i poszukiwaczów przygód, niż regularne oddziały liniowe.
Premia Do Umiejętności: Długie Ostrze +15, Krótkie Ostrze +5, Ciężki Pancerz +5, Topór +5, Broń Obuchowa +5, Średni Pancerz +5, Atletyka +5
Specjalne: Adrenalina; Odporność na trucizny; Odporność na choroby.

10. Leśny Elf
585993421.jpg

Podzielony na klany lud, zamieszkujący zachodnie regiony Puszczy Valen. W Cesarstwie mówi soę o nich "leśne elfy", Choć sami siebie nazywają "Bosmerami", czyli ludzmi drzewa. Leśne elfy są szybkie, zwinne i pojętne.
Premia Do Umiejętności: Celność +15, Skradanie +10, Lekki Pancerz +10, Alchemia +5, Akrobatyka +5.
Specjalne: Mowa zwierząt; Odporność na choroby.

Pierwsze kroki ;)
Zaczynamy na statku, obudzeni po dziwnym śnie... Pierwsze co musisz zrobić to porozmawiać z mrocznym elfem.
Podać imię: jakie chcesz.
Na dole wyświetlają się komunikaty, które uczą Cie poruszania się w grze.
Wychodzimy na pokład za strażnikiem. Jesteśmy na pokładzie Teraz możemy rozkoszować się widokiem Seyda Neen - miejscowości.
Strażnik na moście spyta Cię o rasę z jakiej się wywodzisz, Dokładny opis ras masz wyżej ;).
Przechodzimy do wybrania własnej klasy czyli zawodu, profesi.
Pamiętajmy by na początku nie tworzyć własnej ponieważ będzie wam bardzo trudno zacząć ;)
Małe przybliżenie:
Magia najlepiej breton
Złodziej najlepiej Khajiita lub Leśnego elfa,
Khajiici i Argorianie nie noszą butów (nie mogą) Więc w tych rasach niezwykle ważna jest umiejętność "Bez Zbroi"
Brutalni i potężni wojownicy to Ork I Nord
Jeśli nie zdecydujesz się na konkretną postać to wybierz którąś z tych Mroczny Elf (połowa mieszkańców to Mroczne Elfy), Argorianie. Z tymi dwoma klasami będzie najłatwiej się dogadać ponieważ jest ich najwięcej.
Najgorszymi rasami są: Elfy wysokiego rodu(żadnej premii do broni) i Cesarscy(trzy premie do broni, ale na początek gry jest potrzebna tylko jedna umiejętność, więc bezużyteczne).
Po wybraniu rasy udajemy się do drzwi i otwieramy je spacją (ja zmieniłem na e a skok na spację). W środku Podejdź do starca i rozmawiaj z nim ;).
Zostaniesz po proszony o podanie dwóch informacji o tobie, Klasy postaci oraz znak zodiaku.
Klasę można wybrać po przez odpowiadanie na pytania (wtedy zostanie wybrana adekwatna do twoich odpowiedzi), Wybrać z listy oraz zrobić swoją.
Teraz znak zodiaku, wybierasz jakiś znak każdy ma swoje specjalne premie.(Dama dużo premii do osobowości i wytrzymałości, Węża i Czeladnika nie polecam ponieważ znaki dają też kary a te dwie ostatnie jakie podałem to jest porażka).
Jak już odpowiedziałeś na pytania będziesz po proszony i sprawdzenie czy dane się zgadzają ;D.
Po zakończeniu zabieramy papiery z biurka po prawej i wychodzimy drzwiami po lewo ;) nie zapomnijmy po sobie zamknąć drzwi ;P. (będziemy mogli zwinąć co tylko się da by sprzedać za grosze).
Weź sztylet i co tylko chcesz tylko niech nikt Cię nie nakryje !
Wychodzimy na dwór przed nami 2 drzwi i po lewo beczka zabierz pierścień.
Porozmawiaj z człowiekiem z lewej w drugim budynku ;) naucz się rozmawiać z ludźmi. Pytaj o wszystko co tylko możliwe, Wręczy Ci on dwa przedmioty, weź i wyjdź przez kolejne drzwi, wyjdziesz na wolność do Seyda Neen.
Teraz możesz oddać pierścień lub zostawić sobie (przyda się na początku ale później dupa) Oddać można dla niejakiego Fargotha On w zamian opowie o tobie kupcowi co da Ci zniżkę na rzeczy u najbliższego kupca ;).
Teraz porozmawiaj z Vodaniusem Nucciusem dzięki niemu będziesz miał zniżkę na łazik (transport bez wysiłku), idź do Darvama Hlerana i powiedz ze przysyła Cie ten vodanius. Później wróć do vodaniusa i kup pierścień za 100 sztuk złota ;). Tyle więcej nie będę zdradzał ;) Miłej gry.
Opiszę tylko jakie są możliwe drogi w grze ;)
1. Zajęcie się wątkiem głównym:
- Rola cesarskiego agenta jest bardzo ciekawa ;), i interesująca. dlatego można od razu udać się do Balmory - łazikiem szybciej ale ciekawiej i niebezpieczniej na piechotę ;).
2. Zajęcie się kampaniami pobocznymi:
- Ja polecam jednocześnie przy graniu wątka głównego zająć się kampanią poboczną, jest ich kilkanaście np. Gildia Złodziei, G. Wojowników, Magów lub zabójców. Możesz wykonywać zadania od legionu cesarskiego, Kultu Tamriel (cesarska religia) Lub Świątyni (rdzenna religia mieszkańców). Wreszcie możesz przystąpić do jednego i tylko jednego wielkiego rodu Hlaalu (kupcy albo złodzieje?), Redoran (szlachetni wojownicy) i Telvanni (magowie). A może też wykonasz parę zadań dla któregoś ze starożytnych bóstw [...] Jest ogorm rożnych organizacji ;).
3. Zadania poboczne (pojedyncze):
- Jest ich naprawdę sporo, choć nie tak dużo jak w kampaniach. Ale pierwsze zadania można wykonywać już w seyda neen Wyżej parę opisałem.
4. Odkrywca i badacz świata:
- Wyspa jest ogromna i jest wile miejsc nie związanych z zadaniami więc można spokojnie sobie zwiedzać i badać świat Morrowind. ale po co? po to by znaleźć ciekawe rzeczy czy zdobyć doświadczenie.



Grafika 7.5/10 Czemu tak wysoko Bo z boostami i modami można spokojnie osiągnąć lepszy rezultat niż w "Oblivionie".
Fabuła 7/10 Nie wiem czemu ale lepiej mi się w tą cz. gra niż w nowszą .
Czas grania 10/10 Ogromna mapa dużo modów i paczek.
Trudność -/10 Czemu nic ponieważ każdy sobie może ustawić poziom gry miłe.
Ogólna ocena 8.9/10 Najlepsze jak narazię wydanie TES'a.

Naprawdę polecam grę I życzę miłej gry pozdrawiam Nie !

Kilka fotek z świata morrowind.
mwind19.jpg

13518.2.jpg

250px-Vivek.jpg

morrowind_screen002.jpg

morro5.jpg

morromap.jpg

the-elder-scrolls-iii-morrowind.jpg

images

images

the-elder-scrolls-morrowind-mod_4b6i.jpg

morrowind-interface.jpg

morrowind9.jpg
 
The Elder Scrolls: Morrowind to najlepsza gra cRPG na świecie :)

Ogólnie cała seria jest wyśmienita, poza Oblivionem i taką dość nudną w nim fabułą (oczywiście poza dodatkiem Shivering Isles).

Gdy po raz pierwszy wkroczyłem w ten świat przez 3h błąkałem się bez celu podziwiając grafikę, zwiedzając kopalnie, grobowce. Co lepsze, ani razu nie zawędrowałem w to samo miejsce - co w przypadku Gothic'ów czy Two Worlds jest częste. Błyszczy ogromem i wieloma wątkami (np. zniknięcie i technologia krasnoludów - do dziś się zastanawiam co się z nimi stało :))
 
Dziwne, że się jeszcze tu nie wypowiedziałem. W Morrowinda grałem dosyć dawno. Do dziś jest to najlepszy RPG w jakiego grałem. Ta otwartość świata i pierdółek do robienia w nim, mnogość przedmiotów i tworzenie postaci dokładnie takiej, jaka ci się wymarzy były sporymi atutami tej gry. Niestety nie przeszedłem jej całej. Odpuściłem sobie po jakimś miesiącu, gdy już za bardzo się pogubiłem zwiedzając lochy zamiast skupiać się na głównym wątku. Zawędrowałem gdzieś na 8my koniec mapy i na tym się skończyło, bo nie potrafiłem dojść do żadnego miasta lol.
 
Mam problem z Morrowidem nie mogę już go włączyć :( 2 najlepsze RPG jakie grałem 1 skyrim 5 :)
 
Morrowind to najlepsza seria może Skyrim ją pokona jak powstawać będą kolejne dodatki. Pamiętam w Morrowindzie jak wgrałem jakiegoś moda i mogłem przywoływać smoka wsiadać na niego i latać po całym Moorowindzie. Były trzy smoki: czerwony, zielony i czarny i co ciekawe każdy z nich strzelał ogniem, jadem i czymś innym. Polecam ten dodatek bo latanie na smoku umila nam zabawę i pokonywanie długich terenów stanie się przyjemnością.
 
Miło wspominam The Elder Scrolls III: Morrowind, szczególnie niesamowity klimat, ogrom otwartego świata i swoboda w działaniach zrobiły na mnie duże wrażenie (tym bardziej, że byłem jeszcze dzieckiem). Była to pierwsza część z serii TES, w którą zagrałem, ale muszę przyznać, że zarówno TES IV: Oblivion jak i TES V: Skyrim również spełniły moje oczekiwania :) Z niecierpliwością czekam na The Elder Scrolls Online, które ukaże się już w przyszłym roku. Być może okaże się lepsze od guild wars 2 :P
 
Dlaczego fabuła tylko 7,5? za rozbudowane wątki poboczne powinna otrzymac znacznie więcej, idealna gra dla ludzi których nie przerażają tony czytanego tekstu, świetna robota przy polonizacji bo tłumaczenie stoi na naprawde dobrym poziomie.
 
ja za fabułę dałbym 9,5/10 bo jest naprawdę bardzo dobra, podobała mi się m.in. rywalizacja trzech głównych rodów: Telvanni, Redoran i Hlaalu na Vvardenfell. Wg mnie najlepszy był główny wątek w dodatku Tribunal.
 
Mi podobały się misje na wyspie w dodatku z wilkołakami i ich atak na miasto. Najbardziej podoba mi się w Morowindzie rozwijanie postaci i system dodawania punktów trochę magia za słaba jest i zawsze z mieczem biegałem ale gierka number one jak dla mnie. Pamiętam że miałem też nieoficjalny dodatek gdzie latałem na smoku i to było to :)
 
Back
Do góry