Więcej artykułów o podobnej tematyce
Sony zmierza teraz ku szybszemu wydawaniu swoich własnych gier na różne platformy, co stanowi zmianę w porównaniu do przeszłości, gdy ten proces zazwyczaj zajmował dużo czasu. Nowy prezes Sony i PlayStation, Hiroki Totoki, niedawno przekazał tę wiadomość inwestorom, wyjaśniając, że wcześniej głównym celem tytułów first-party było uczynienie konsoli popularną. Teraz, gdy konsola osiągnęła zadowalający poziom popularności, firma zmienia kurs, dążąc do zwiększenia zysków w segmencie gier.
Totoki wskazał na wydania "wieloplatformowe", co sugeruje dodatkowe wydania na PC. Uważa, że gry z wieloplatformowymi wydaniami mogą się szybciej rozwijać, co przyczyni się do zwiększenia zysków operacyjnych. Sony planuje kontynuować prace nad tym projektem w przyszłości. Gry takie jak "Horizon Zero Dawn", "God of War" czy "Marvel's Spider-Man" pokazują, że na wieloplatformowych wydaniach zyski firmy są większe.
Kilka dni temu Sony wydało "Helldivers 2" tego samego dnia na PS5 i PC, co stanowiło zmianę w stosunku do przeszłości, gdy wydanie tytułów na PC zajmowało miesiące, a nawet lata. W rezultacie PlayStation Studios osiągnęło najwyższy jak dotąd rekord jednoczesnej liczby graczy na Steam, a więcej użytkowników grało w "Helldivers 2" jednocześnie na PC niż w poprzednich portach bardziej popularnych IP Sony, takich jak "God of War", "Horizon Zero Dawn" i "The Last of Us Part I".
Totoki wskazał na wydania "wieloplatformowe", co sugeruje dodatkowe wydania na PC. Uważa, że gry z wieloplatformowymi wydaniami mogą się szybciej rozwijać, co przyczyni się do zwiększenia zysków operacyjnych. Sony planuje kontynuować prace nad tym projektem w przyszłości. Gry takie jak "Horizon Zero Dawn", "God of War" czy "Marvel's Spider-Man" pokazują, że na wieloplatformowych wydaniach zyski firmy są większe.