Do Diablo IV nadchodzą ogromne zmiany które dotykają fundamentalnych elementów gry. Większość graczy jest spragniona gruntownych zmian w legendarnym tytule gdyż wszystkie trzy poprzednie sezony pozostawiały wiele do życzenia. Najlepiej wypadał do tej pory sezon 2, czy 4 go pobije? Czy przed nami już tylko lepsze i bardziej wciągające momenty gry?
Lista zmian powinna częściowo odpowiedzieć na postawione pytania. Należy wymienić najważniejsze elementy których dotyczą zmiany:
Lista zmian powinna częściowo odpowiedzieć na postawione pytania. Należy wymienić najważniejsze elementy których dotyczą zmiany:
- Aktualizacje przedmiotów - ograniczenie podstawowej liczby afiksów, ułatwienie porównywania przedmiotów i ich modyfikacji
- Hartowanie - nowy system umożliwiający personalizowanie znalezionych przedmiotów , dodaje losowy afiks ze schematu (należy to zrobić u kowala), schematy znajdziemy niemal w każdym zakątku Sanktuarium
- Kodeks Potęgi - wszystkie aspekty legendarne będą dodawane do Kodeksu Potęgi, noszenie w ekwipunku kryształów aspektów nie będzie już wymagane
- Potężniejsze afiksy - nowy i rzadki typ afiksu zwany potężniejszym afiksem. Można go znaleźć w starożytnych łupach w randze świata IV.
- Piekielne Przypływy - zwiększona ich intensywność, nowe aktywności, więcej wrogów do eliminacji. Jeśli gracz wytrzyma wystarczająco długo spotka się z Piekielnymi, byłymi bohaterami Sanktuarium, którzy sprzymierzyli się z demonami piekieł. Za ich pokonanie otrzymamy materiały dzięki którym odprawimy przeklęte rytuały
- Przeklęte rytuały - przyciągają uwagę demonów i potworów z którymi będziemy musieli się zmierzyć, przetrwanie takiego starcia zakończy się potyczką z Krwawą Pannicą (mini boss)
- Żelazne Wilki - podejmują walkę z Piekłem i chcą pokonać Krwawą Pannicę, dodają aktywność sezonową "Zew Wilków" dzięki któremu będziemy mogli odblokować dostęp do nagród umacniających naszą postać.