[News]Opis patcha 3.9

Bohaterowie

Brand

Słup Ognia:
Koszt many zmniejszono z 70/80/90/100/110 do 70/75/80/85/90 pkt.

Pożoga:
Koszt many zwiększony z 60/65/70/80/90 do 70/75/75/85/80.

Piroklazm:
Koszt many zmniejszono z 100/150/200 do 100/100/100 pkt.

Corki

Najczęstszym zgłaszanym problemem dotyczącym Corkiego jest to, że Bomba Fosforowa ma wysoki koszt many i ogranicza korzystanie z innych umiejętności. Jednakże po przyjrzeniu się jego umiejętnościom doszliśmy do wniosku, że Bomba Fosforowa musi zużywać dużo many, żeby zrównoważyć brak możliwości kontrowania. Postanowiliśmy więc obniżyć koszt jego innych umiejętności, by mana nie ograniczała go tak bardzo.

Walkiria:
Koszt many zmniejszono z 100 do 50 pkt.

Ogień Zaporowy
Koszt many zmniejszono z 30/35/40 do 20 pkt.

Draven

Obniżyliśmy obrażenia zadawane we wczesnej fazie gry dzięki umiejętności biernej, gdyż nie czyniło to rozgrywki interesującą. Niestety, aby odpowiednio dobrać wartości, musielibyśmy zmniejszyć je tak bardzo, że umiejętność byłaby bezużyteczna. Zamiast tego postanowiliśmy zmienić jego umiejętność tak, by pasowała do postaci, zrobić ją tak bardzo… dravenową… że nawet jego przeciwnicy zakrzyknęliby: Witajcie... w Lidze Dravena.

Liga Dravena (nowa umiejętność bierna)

Gdy Draven złapie Wirujący Topór lub zabije stwora albo potwora, zyskuje ładunek Uwielbienia. Gdy zabije bohatera, zużyje połowę ładunków Uwielbienia, zyskując 3 sztuki złota za każdy ładunek. Ginąc, Draven traci połowę Uwielbienia.
Evelynn

Uścisk Śmierci

Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekt Nasycenia pojawiał się, gdy Evelynn trafiła wyłącznie osłonięte cele (tylko zmiana graficzna).
Hecarim

Spustoszenie

Koszt many zwiększono z 25 do 24/28/32/36/40 pkt.

Janna

Monsun:
Naprawiono błąd, który sprawiał, że odliczanie na ikonie wzmocnienia nie zgadzało się z czasem działania tej umiejętności.

Jayce

Wydłużając czas odnowienia Bramy Przyspieszenia Jayce'a, sprawiamy, że kombinacja Porażająca Eksplozja + Brama Przyspieszenia wciąż jest skuteczna, ale zmniejszamy jego zdolność do nękania i możliwość ucieczki. Dodatkowo, w późniejszej fazie gry nie każda Porażająca Eksplozja będzie przyspieszona, więc zwiększyliśmy szybkość pocisku, by umiejętność była skuteczniejsza bez wspomagania.

Porażająca Eksplozja:
Podstawowa prędkość pocisku została zwiększona z 1350 do 1450 jednostek (prędkość przyspieszonej Porażającej Eksplozji pozostaje taka sama).

Brama Przyspieszenia:
Czas odnowienia wydłużono z 14/13/12/11/10 do 16 sekund.

Kayle

Słuszny Gniew:
Efekt obrażeń obszarowych nie działa na wieże.

Kennen

Stworzone przez Yordlów shurikeny wydają się zbyt ostre i kłujące, więc osłabiliśmy trochę wczesną fazę gry Kennena, biorąc pod uwagę fakt, jak silny jest podczas walk drużynowych.

Podstawowe obrażenia od ataku na pierwszym poziomie zmniejszono z 54,6 do 50,5 pkt.

Znak Burzy:
Czas trwania znaku zmniejszono z 8 do 6 sek.

LeBlanc

Umiejętność Naśladowca była głównie wykorzystywana do szybkiego zabicia kogoś za pomocą Pieczęci Ciszy. Te zmiany mają na celu uczynienie Naśladowcy równie interesującą umiejętnością co pozostałe. Naśladowane umiejętności będą teraz zadawać własne obrażenia podstawowe, zamiast wzmacniać obrażenia podstawowe zaklęcia. Oznacza to, że gracze będą mogli korzystać z Naśladowcy na wiele sposobów na poziomie 6., zamiast tylko wzmacniać Pieczęć Ciszy. Dodatkowo, Pieczęć Ciszy będzie zadawać teraz mniej obrażeń bezpośrednio, a więcej obrażeń przy detonacji, co zachęci do korzystania z kombinacji umiejętności.

Lustrzany Obraz:
Lustrzany Obraz będzie teraz próbował uciekać, zamiast stać w miejscu.

Pieczęć Ciszy:
Koszt many zmniejszono z 70/75/80/85/90 do 50/60/70/80/90 pkt.
Obrażenia zmieniono na 55/80/105/130/155 (+0,4 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności) pkt. zarówno przy bezpośrednim trafieniu, jak i zdetonowaniu znaku.
Trafienie zadawało 70/110/150/190/230 (+0,6 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności).
Detonacja znaku zadawała 20/40/60/80/100 (+0,3 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności).
Czas działania uciszenia skrócono z 2 do 1,5 sek.

Zniekształcenie:
Umiejętność zaczyna się odnawiać po użyciu, zamiast po powrocie.
Koszt many zwiększono z 80 do 80/90/100/110/120 pkt.
Naprawiono błąd, który sprawiał, że Zniekształcenie było widoczne przez mgłę wojny.

Eteryczne Łańcuchy:
Czas działania spowolnienia (i czas do unieruchomienia) skrócono z 2 do 1,5 sek.
Czas działania unieruchomienia zmieniono z 1/1,3/1,6/1,9/2,2 do 1,5 sekundy.
Czas odnowienia wydłużono z 10 do 14/13/12/11/10 sekund.
Naśladowca

Koszt many zmniejszono z 100/50/0 do 0 pkt.
Wszystkie naśladowane umiejętności zadają teraz własne obrażenia, zamiast wzmacniać obrażenia podstawowego zaklęcia.
Naśladowca: Pieczęć Ciszy

Teraz zadaje 100/200/300 (+0,65 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności) pkt. obrażeń przy uderzeniu i ponownie przy detonacji znaku.

Naśladowca: Zniekształcenie
Umiejętność zaczyna się odnawiać po użyciu, zamiast po powrocie.
Teraz zadaje 150/300/450 (+0,975 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności) pkt. obrażeń przy uderzeniu.

Naśladowca: Eteryczne Łańcuchy
Teraz zadaje 100/200/300 (+0,65 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności) pkt. obrażeń przy uderzeniu. Liczba ta zostaje podwojona, jeśli cel jest uziemiony.

Malzahar

Zew Pustki:
Teraz prawidłowo odkrywa obszar na całej linii.
Cele, które otrzymały obrażenia, pozostaną widoczne.

Złowieszcze Wizje:
Będą teraz przemieszczać się, gdy trafią na nieumarły cel (np. Karthus, Kog'Maw, Zyra itp.)
Master Yi

Podwójne Uderzenie:
Naprawiono błąd, który sprawiał, że Ostrze Gniewu Guinsoo nie dawało dwóch ładunków.
Morgana

Mroczne Uwiązanie:
Naprawiono błąd, który sprawiał, że Mroczne Uwiązanie nieprawidłowo unieruchamiało niewidzialnych bohaterów.
Nasus

Wysysające Uderzenie:
Dodatkowe obrażenia wyświetlają się teraz jako wzmocnienie.

Nautilus

Zakotwiczenie:
Nie przelatuje już przez niektóre ściany.

Nunu

Obniżyliśmy obrażenia zadawane przez Pożarcie, by nie było lepsze niż Porażenie na poziomie pierwszym.

Przyrost zdrowia na poziom zmniejszono z 108 do 96 pkt.

Pożarcie:
Obrażenia zmniejszono z 500/700/800/1000/1000 do 600/625/750/875/900
Orianna

Rozkaz: Chroń
Orianna otrzymuje bierny wskaźnik odległości, który pokazuje, kiedy kula do niej powróci, gdy jest przyczepiona do sojuszniczego bohatera.

Pantheon

Rzut Włócznią:
Naprawiono błąd, który sprawiał, że Rzut Włócznią nie skalował się z dodatkowymi obrażeniami od trafień krytycznych, gdy uderzał w przeciwnika, który miał poniżej 15% zdrowia.
Riven

Połamane Skrzydła:
Naprawiono błąd, który sprawiał, że możliwe było połączenie więcej niż 3 uderzeń.

Shen

Uderzenie Ki:
Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekt wizualny nie wyświetlał się prawidłowo na początku meczu.

Shyvana

Zmieniamy Ognisty Podmuch tak, aby był głównym narzędziem do kontrolowania celów i szybszego zabijania w dżungli. Dodatkowo, będzie też wykorzystywana jako umiejętność „zmiękczająca” w połączeniu z podstawowymi atakami przeciw bardziej wytrzymałym celom. Naprawiliśmy także znany od dawna błąd z Wypaleniem, które nie skalowało się z obrażeniami od ataku, gdy Shyvana przebywała w postaci smoka. Zwiększony przyrost furii oraz zmniejszona szybkość jej utraty ? pomoże to bohaterce podczas walk drużynowych w późniejszej fazie gry. Przenieśliśmy także opisy wcześniejszych efektów biernych do nowych opisów umiejętności, by lepiej posegregować informacje.

Smocza Furia – zmiana. Wszystkie efekty Smoczej Furii zostały przeniesione do odpowiednich umiejętności.

Córa Smoków – otrzymuje 5/10/15/20 pkt. pancerza i odporności na magię. Te premie zostają podwojone w postaci smoka.

Ognisty Podmuch:
Nie obniża już pancerza o 15%.
Teraz przebija się przez wszystkie trafione jednostki, zamiast zatrzymywać się na pierwszej.
Czas działania efektu wydłużono z 4 do 5 sek.
Obrażenia zmniejszono z 80/125/170/220/260 do 80/115/150/185/215 pkt.
Magiczne obrażenia przy trafieniu osłabionego celu zmieniono na 2% maksymalnego zdrowia celu, z 15% obrażeń Ognistego Podmuchu (12/18,75/25,5/32,25/39 pkt. + 0,09 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności).

Wypalenie:
Naprawiono błąd, który sprawiał, że Wypalenie nie skalowało się z obrażeniami od ataku, gdy przybrała postać smoka.
Smoczy Atak

Pancerz/odporność na magię zostały usunięte.
Bierny przyrost furii zwiększono do 1/2/3 co 1,5 sek. z 1/1/1.
Utratę furii w postaci smoka zmniejszono do 5 na sekundę z 6 na sekundę.

Thresh

Po użyciu Wyroku Śmierci, opis umiejętności będzie odnosił się do Śmiertelnego Skoku.

Twitch

Zasadzka:
Naprawiono błąd, który sprawiał, że Twitch mógł odrodzić się niewidzialny, gdy aktywny był Anioł Stróż lub Chronoskok.

Vayne

Godzina Sądu:
Niewidzialność z Godziny Sądu zostanie prawidłowo przerwana przy wyprowadzeniu podstawowego ataku.

Zac

Elastyczna Proca:
Naprawiono błąd, który sprawiał, że celowanie umiejętnością mogło przedwcześnie zniszczyć tarcze magii.

Ziggs

Chcieliśmy sprawić, by Ładunek Kumulacyjny był częściej używany ofensywnie, niezależnie od tego, czy miałby być detonowany natychmiast czy stanowić zagrożenie na polu walki. Chcieliśmy także uczynić go łatwiejszym w użyciu dla graczy ze średnim i dużym opóźnieniem.

Ładunek Kumulacyjny:
Może być teraz użyty w locie, sprawiając, że wybuchnie natychmiast po lądowaniu.
Prędkość pocisku zwiększono z 1600 do 1750.
Dystans odrzucenia zwiększono z 350 do 400.
Umiejętność zaczyna się odnawiać, gdy Ładunek Kumulacyjny zostanie rzucony, a nie gdy wybuchnie.

Ogólne uwagi dotyczące bohaterów

Stale zmieniając formę podczas wędrówki po mapie, niektórzy bohaterowie sztucznie przyspieszali zdobycie rozwiniętej formy przedmiotów z Łzy (Muramana i Uścisk Serafina), bez używania many.

Następujące umiejętności nie liczą się już jako rzucenie czaru w przypadku przedmiotów takich, jak Łza bogini, Blask itp.
Pajęcza Postać / Ludzka Postać Elise
Postać Pumy Nidalee
Transformacja: Rtęciowy Młot / Działo Rtęciowe Jayce'a
Zmieniliśmy opóźnienie przy trafieniu kilku umiejętności, które miały niewielkie różnice między tym, kiedy zaklęcie zostało rzucone, a tym, kiedy zadziała.

-Opóźnienie następujących umiejętności zostało zmienione:
-Opóźnienie Słupa Ognia Branda zostało zmienione na 0,625 sek.
-Opóźnienie Rozbłysku Słonecznego Leony zostało zmienione na 0,625 sek.
-Opóźnienie Nigdyruchu Swaina zostało zmienione na 0,875 sek.
-Opóźnienie Ciemnej Materii Veigara zostało zmienione na 1,25 sek.
-Zmęczenie

Gdy zostanie użyte na bohaterze niewrażliwym na efekty kontroli tłumu, zostanie wyświetlone tylko „Nie można spowolnić”.
Utrata połączenia

Przywoływacze, którzy utracili połączenie będąc pod działaniem efektów kontroli tłumu, prawidłowo wrócą do bazy.

Przedmioty

Aby zmniejszyć ilość wydawanego przez bohaterów wsparcia złota podczas „wojen totemów”, wprowadziliśmy zmiany związane z Eliksirem Wyroczni oraz nagrodami za niszczenie totemów. Po pierwsze, Eliksir Wyroczni nie znika już w chwili śmierci, co oznacza, że gracze, którzy go posiadają, mogą grać bardziej agresywnie, zamiast ostrożnie oczyszczać obszary z totemów. Po drugie, złoto otrzymane za zniszczenie totemu jest teraz dzielone między graczem, który zniszczy totem, a osobą, która go ujawniła (za pomocą eliksiru lub totemu).

Totemy

Totem Wizji i Totem Widzenia są teraz warte 30 sztuk złota zamiast 25.
Totem z Latarni Wriggle jest teraz warty 20 sztuk złota zamiast 15.
Nagrody za niszczenie totemów zostały zmienione:
Osoba, która zniszczyła totem otrzymuje 50% podstawowej wartości totemu.
Pobliscy sojuszniczy bohaterowie z Eliksirem Wyroczni lub ci, którzy umieścili w pobliżu Totem Wizji, podzielą między sobą 50% podstawowej wartości totemu.
Kamień Widzenia i Rubin Widzenia wyświetlają teraz liczbę umieszczonych Widmowych Totemów w opisie w ekwipunku.
Eliksir Wyroczni

Nie znika po śmierci.
Czas trwania skrócono z 5 do 4 minut.
Zasięg wykrycia zmniejszono z 750 do 600.
Teraz wyświetla zasięg wykrywania graczowi, który go użył.
Wyciąg Wyroczni

Zasięg wykrycia zmniejszono z 750 do 600.
Teraz wyświetla zasięg wykrywania graczowi, który go użył.
Łza Bogini i Manamune zdobywały ładunki zbyt szybko, więc wydłużyliśmy czas odnowienia przy każdym ładunku. Z drugiej strony, Kostur Archanioła jest przedmiotem z wyższej półki i wymaga dużo więcej złota, więc postanowiliśmy wynagrodzić graczy, którzy zdecydowali się go zakupić.

Łza Bogini

UNIKALNE Bierne ? Doładowanie Many
Czas odnowienia przy każdym ładunku zwiększono z 3 do 4 sek.
Zaktualizowano opis, by lepiej wyjaśnić działanie.
Manamune

UNIKALNE Bierne ? Doładowanie Many
Czas odnowienia przy każdym ładunku zwiększono z 3 do 4 sek.
Zaktualizowano opis, by lepiej wyjaśnić działanie.
Kostur Archanioła

UNIKALNE Bierne ? Doładowanie Many
Przyrost many zwiększono z 6 do 8 pkt.
Czas odnowienia przy każdym ładunku zwiększono z 3 do 4 sek.
Zaktualizowano opis, by lepiej wyjaśnić działanie.
Bohaterowie, których ataki zadawały dwa różne rodzaje obrażeń fizycznych (tak, Jarvan, o ciebie chodzi) mogli, niezamierzenie, otrzymać dodatkowe ładunki obniżenia pancerza z Czarnego Tasaka. Postacie takie jak Shyvana czy Renekton, które mogą zaatakować kilkukrotnie w tym samym momencie, będą nakładać ładunki normalnie.

Czarny Tasak

Nie może nałożyć więcej niż jeden ładunek obniżenia pancerza przy pojedynczym ataku.
Opis biernej premii Paszczy Malmortiusa jest łatwiejszy do zrozumienia. Teraz Paszcza da maksymalne obrażenia od ataku, gdy tarcza zostanie aktywowana, więc gracze będą wiedzieli, kiedy osiągną pełnię sił.

Paszcza Malmortiusa

Obrażenia od ataku zwiększono z 55 do 60 pkt.
Odporność na magię zwiększono z 36 do 40 pkt.
Biernie daje 1 pkt. obrażeń od ataku za każde 2% brakującego zdrowia – zmiana z 2,5%.
Efekt bierny daje teraz 35 pkt. obrażeń od ataku – zmiana z 40 pkt.
Naprawiono błąd, który sprawiał, że czas odnowienia nie resetował się przy ulepszeniu z odnawiającego się Pochłaniacza Uroków.
Kapelusz Wiedźmy

Naprawiono kilka nieumyślnych interakcji z umiejętnościami bohaterów oraz Stazą.
Klepsydra Zhonyi

Naprawiono kilka nieumyślnych interakcji z umiejętnościami bohaterów oraz Stazą.
Mapy
Summoner's Rift

Wprowadziliśmy kilka zmian związanych z seriami śmierci, by rozwiązać problem ze strategią, polegającą na ciągłym umieraniu, by jak najbardziej obniżyć nagrodę za zabicie. Wiemy, że może to wpłynąć na gry, w których gracze nie giną specjalnie i będziemy się temu uważnie przyglądać.

Ilość złota za zabicie kogoś z serią śmierci została zmieniona, aby była bliższa Przedsezonowi 3.
Przykłady:
Gracz zabity trzy razy z rzędu bez przerwy jest wart teraz 220 sztuk złota (wcześniej: 182 sztuki złota).
Gracz zabity sześć razy z rzędu bez przerwy jest wart teraz 112 sztuk złota (wcześniej: 62 sztuki złota).
Minimalna wartość zabitego bohatera wynosi 50 sztuk złota (wcześniej: 15 sztuk złota).
W patchu 3.9 wprowadzamy nowość – oddzielne, zależne od mapy zmiany w balansie niektórych bohaterów. Naszym zamiarem nie jest wprowadzenie takiej równowagi, jak na Summoner's Rift, ale poprawienie wrażeń z gry na tych mapach. W tym patchu osłabiamy Kassadina na Crystal Scar i Singeda na Twisted Treeline. Jeżeli to podejście się sprawdzi, wprowadzimy kolejne zmiany, gdy będą potrzebne.

Twisted Treeline

Singed
Przyrost pancerza na poziom zmniejszono z 3,5 do 2 pkt. na Twisted Treeline.
Czas odnowienia Mikstury Obłędu wydłużono ze 100 do 120 sek. na Twisted Treeline.
Crystal Scar

Kassadin
Czas odnowienia Kroku przez Wymiary wydłużono z 7/6/5 do 9/8/7 sek. na Crystal Scar.
Zasięg Kroku przez Wymiary zmniejszono z 700 do 600 na Crystal Scar.
Howling Abyss

Dodano nowy przedmiot: Kula Zimy
Przepis: Koralik Odrodzenia + Koralik Odrodzenia + Płaszcz Negacji
Łączny koszt: 2080 sztuk złota (koszt połączenia: 1180 sztuk złota)
+70 pkt. odporności na magię
+20 pkt. regeneracji zdrowia co 5 sek.
Unikalne Bierne: Daje tarczę, która pochłania obrażenia. Tarcza odnowi się po krótkim czasie bez otrzymania obrażeń.
Interfejs gry
Naprawiono znany od dawna błąd, który sprawiał, że komendy „ruch i atak” i „ruch” mogły zostać użyte podczas pisania w czacie.
Naprawiono błąd z klawiszami, który sprawiał, że niektóre klawisze modyfikujące nie mogły być łączone z niektórymi klawiszami i przyciskami myszy.
Znacznie usprawniono działanie podczas zakupu ulepszeń przedmiotów.
System ligowy
Dodano możliwość oglądania graczy i drużyn, którzy są w Kręgu Pretendenta. Opcja ta jest dostępna z menu lig.
Wyświetlając drużyny w zakładce Lig, kliknięcie na drużynę wyświetli listę jej najlepszych graczy.

Ogólne

Pracowaliśmy razem z zespołem odpowiedzialnym za zachowanie graczy i stwierdziliśmy, że usuniemy wszystkie wskaźniki opóźnienia, poza wskaźnikiem danego gracza. Dane pokazały, że wyświetlenie wskaźnika opóźnienia może doprowadzić do konfliktu podczas gry, zanim się ona zacznie. Doszliśmy do wniosku, że taka zmiana doprowadzi do znacznej poprawy relacji między graczami.

-Na ekranie wczytywania znajdują się teraz ikony przywoływaczy.
-Pasek postępu został usunięty ze względu na brak miejsca.
-Opóźnienie innych przywoływaczy zostało usunięte.

-Strona z runami została zmodyfikowana, by była bardziej czytelna:
-Odfiltrowanie run danego typu (jak znaki czy pieczęcie) sprawi, że zostanie on wygaszony.
-Cofnięcie zmian w księdze run nie zmieni już edytowanej zawartości.
-Możliwe jest otworzenie więcej niż jednego typu run w inwentarzu run.
-Kliknięcie prawym przyciskiem myszy lub podwójne kliknięcie w celu dodania runy nie wymaga już czekania na zakończenie animacji.
-Lekko zmieniono położenie gniazd, by zmniejszyć niektóre przerwy.
-Paski do przewijania działają lepiej i łatwiej w nie kliknąć.
-Oddzielenie między efektami na panelu statystyk teraz maleje, gdy pojawia się pasek do przewijania.
-Przeciągnięcie runy na miejsce nie podświetli już najbliższego sąsiedniego gniazda.
-Animacje transmutatora run są prostsze i mniej obciążają procesor.
-Filtry transmutatora run przypominają te ze strony z runami.

-Gdy wskaźniki zasięgu inteligentnych czarów są włączone, klawisz przypisany do rzucenia czaru na siebie (standardowo ALT) aktywuje teraz umiejętność natychmiast po jego wciśnięciu zamiast po zwolnieniu go. Pasuje to lepiej do umiejętności, które naturalnie rzuca się na samego siebie, takich jak np. Tarcza czarów Sivir.
Do klienta dodano opisy i wskaźniki graficzne, by lepiej przedstawić, które tryby gry, mapy i inne funkcje są zablokowane dla nowych graczy na niskim poziomie.
PVP.net będzie się teraz skalować automatycznie do rozdzielczości 1150x720 lub 1024x640, zależnie od tego, która będzie bardziej odpowiednia. Najpopularniejsze rozdzielczości, które zauważą zmianę, to:
1366x768
1280x768
1280x700
1182x864
-Wsparcie urządzeń Logitech można wyłączyć, dopisując „LogitechSupport=0” do sekcji „General” w pliku game.cfg
 
Back
Do góry