SCOUT
Ogólnie:
Scout to gadatliwy młodzieniec z Bostonu. Gdy jego 7 starszych braci rozwiązywało problemy pięścią, on tylko się mógł przyglądać, bo tamci już problem rozwiązali zanim mógł kogoś uderzyć. Więc scout zaczął biegać, żeby móc sam rozwiązać swoje problemy przed braćmi.
Biografia:
Imię i nazwisko: nieznane
Miejsce pochodzenia: Boston, USA
Zdolności:
- Szybkość (133% w porównaniu do innych), przez który jest w stanie zabić przeciwnika, zanim ten zdąży się obrócić. W połączeniu z dubeltówką czyni go najlepsza klasą na atak na krótkim dystansie.
- Podwójny skok, dzięki któremu scout może wspinać się na
wyższe elementy mapy ale także przelatywać nad głowami
przeciwników i zabijać ich.
Gra:
- Scout to postać, która w teamie poświęca się goniąc na przeciwnika jako pierwsza.
- Scoutem bardzo szybko zdobywa się punkty kontrolne lub przesuwa wózki, bo robi to 2 razy szybciej.
- Scout potrzebny jest także do odwracania uwagi przeciwnika, aby reszta teamu mogła coś bezpiecznie zrobić.
ŻOŁNIERZ
Ogólnie:
Gdy żołnierz dowiedział się, że nie będzie walczył w II wojnie światowej, kupił własny bilet do Europy. Gdy tam dotarł i w końcu zlokalizował Polskę, metodą prób i błędów nauczył się obsługiwać szeroką gamę uzbrojenia, po czym rozpoczął masakrę nazistów. Przerwał natychmiast po tym, jak w 1949r. dowiedział się o zakończeniu wojny.
Biografia
Imię i nazwisko: nieznane, pseudonim - Mr. Jane Doe
Miejsce pochodzenia: Midwest, USA
Zdolności:
- Skok na rakiecie, chociaż rani żołnierza, jest on w stanie się dostać w rejony, gdzie nawet scout podwójnym skokiem się nawet nie dostanie.
- Dzięki wyrzutni rakiet może nie trafić dokładnie w przeciwnika, a i tak go uszkodzi (p porównaniu do innych klas).
Gra:
- Żołnierz to postać ofensywna. Może atakować jak i bronić.
- Postać Żołnierza jest bardzo zróżnicowana pod względem prędkości:
PYRO
Ogólnie:
Pyro to postać, o której dosłownie nic nie wiemy. Wiemy jedynie o tym, że lubi podpalać.
Kwiecista torebka znajdująca się w pobliżu jej/jego szafki w pokoju odrodzenia na mapie 2Fort, jak również kapelusz Madame Dixie oraz poza, jaką przyjmuje podczas upokorzenia jednoznacznie podkreślają kobiecość Pyro, co prowadzi do dalszych zastanowień.
Biografia:
Imię i nazwisko: nieznane
Miejsce pochodzenia: nieznane
Zdolności:
- Pyro może użyć strumieiu sprężonego powietrza, w celu odbijania pocisków i bomb samoprzylepnych z powrotem do ich właścicieli, lub po prostu odpychnięcia wrogów.
- Pyro może również podpalić strzałę z Łowcy Snajpera z drużyny, dzięki czemu może ona podpalić przeciwnika przy trafieniu.
Gra:
- Pyro świetnie nadaje się do szukania spayów (szczególnie przy działkach srażniczych)
- Grając pyro trzeba używać ataków z zaskoczenia, bo krótki zasięg miotacza ognia z prędkością gracza 100% (czyli zwykłej prędkości tf2) nie za daleko dobiegnie.
- Pyro jest także też zdolny do usuwania saperów z budynków Inżyniera, za pomocą Burzyciela, Neonowego niszczyciela lub Maula.
DEMOMAN
Ogólnie:
Wrodzona zawziętość, fascynacja wszelkiej maści materiałami wybuchowymi i straszliwy plan zabicia Potwora z Loch Ness kosztowały sześcioletniego Demomana pierwszą parę przybranych rodziców. Później, w Szkole Podstawowej Crypt dla Sierot, jego umiejętności w zakresie konstruowania bomb dramatycznie się poprawiły.
O talencie młodego Demomana stało się głośno i wkrótce do szkoły Crypt zawitało dwoje gości - jego prawdziwi rodzice. Czule wyjaśnili, że każdy Demoman jest porzucany zaraz po urodzeniu do czasu, aż objawi się jego talent - długowieczna, okrutna i kompletnie niepotrzebna tradycja Górskich Specjalistów od Materiałów Wybuchowych.
Biografia:
Imię i nazwisko: Tavish DeGroot
Miejsce pochodzenia: Szkocja, Wielka Brytania
Zdolności:
- Powoduje chaos w nieprzyjacielskich działkach strażniczych, pozostając bezpiecznie poza ich zasięgiem.
- Jego bomby klejące są perfekcyjnym narzędziem do obrony terenu
- Jest w stanie wykonywać rakietowe skoki na bombach samoprzylepnych
Gra:
- Demoman dobrze się czuje w szybkiej demolce, odbijając swoje granaty wokół rogów, tworząc chaos i zamieszanie.
- Demoman zabezpiecza punkty kontrolne i wózki swoimi granatami samoprzylepnymi, a następnie jak wróg się zbliży... wysadza je,
HEAVY
Ogólnie:
Gruby jest najcięższą klasą w Team Fortress 2, szczycąc się największą wytrzymałością, największą bronią i najmniejszą prędkością ruchu.
Gruby najprawdopodobniej jest "twarzą" Team Fortress 2, pojawiając się najwięcej razy na okładkach pudełek z grą i promocyjnymi materiałami
Biografia:
Imię i nazwisko: Misha --- (nazwisko nieznane)
Miejsce pochodzenia: Rosja (Syberia)
Zdolności:
- Poprzez upuszczanie co jakiś czas talerzy z Kanapkami Gruby może dać swoim towarzyszom z drużyny bardzo doceniany zamiennik apteczki.
Gra:
- Dzięki swojej dużej i okazałej budowie ciała Gruby jest sam w sobie podatny na ataki przeciwników. (Jego prędkość to zaledwie 77%)
- Rozkręcenie i strzelanie ze swojego Miniguna jeszcze bardziej zmniejsza nie najlepszą już wcześniej prędkość do prędkości ślimaka (rozkręcając minigun -37%, a Mosiężną Bestię - 14,5%), czyniąc go łatwym (i dużym) celem dla każdego wroga poza zasięgiem jego broni.
- Z pomocą Medyka u boku oraz osłaniającej go, dobrze zorganizowanej drużyny jest on w stanie stać się niedającym się zatrzymać wcieleniem destrukcji.
INŻYNIER
Ogólnie:
Ten sympatyczny gość o łagodnym głosie preferuje bardziej budowanie i zarządzanie konstrukcjami wspierającymi drużynę niż otwartą walkę. Uwielbia grilla, broń palną i wyższe wykształcenie. Wrodzona
ciekawość, dziesięć lat ciężkiej pracy na polach naftowych zachodniego Teksasu i jedenaście doktoratów z nauk ścisłych nauczyły go projektować, budować i naprawiać całą gamę zabójczych gadżetów.
Biografia:
Imię i nazwisko: Dell Conagher
Miejsce pochodzenia: Bee Cave, Teksas, Stany Zjednoczone
Zdolności:
- Może on budować różne gadżety obejmuje działko strażnicze strzelające do każdego wroga w jego zasięgu, zasobnik odnawiający punkty życia i amunicję pobliskich towarzyszy oraz teleporty szybko przenoszące sojuszników z drużyny na pole bitwy.
Gra:
- Inżynier gra w defensywie. Rozstawia działko, aby broniło danego celu.
- Grając inżynierem będziesz się stawał dla celem dla spayów, jeżeli twoje działko będzie przeszkadzało wrogiej drużynie dotarcie do celu, więc uważaj.
- Inżynier przenosząc swoje konstrukcje jest wolniejszy o 25% (Ze 100% będzie miał 75%)
MEDYK
Ogólnie:
Medykowi brakuje współczucia dla chorych, poszanowania godności ludzkiej i jakiegokolwiek oficjalnego wykształcenia w dziedzinie medycyny.
Medyk zasadniczo uważa leczenie za uboczny efekt zaspokajania swojej morderczej ciekawości.
Biografia:
Imię i nazwisko: nieznane
Miejsce pochodzenia: Stuttgart, Niemcy
Zdolności:
- Medyk może leczyć członków drużyny, dzięki temu przeżyją oni dłużej.
- Jest w stanie użyć ÜberCharge, aby być niezniszczalnym wraz z osobą, którą leczy.
- Medyk jest zdolny do regenerowania własnego zdrowia - im dłużej pozostaje poza walką, tym szybciej będzie się ono odnawiać.
Gra:
- Medyk jest postacią, która wspiera innych leczeniem ich.
- Choć nie jest najlepiej przystosowany do bezpośredniego starcia z przeciwnikiem, najczęściej można go znaleźć właśnie na linii frontu, leczącego swoich sojuszników i starającego się nie wdawać samemu w bójki.
- Grając medykiem nadleczaj żołnierzy i demomanów, aby mieli jak najwięcej życia, podczas rakietowych skoków.
SNIPER
Ogólnie:
Jako chłodny i opanowany strzelec wyborowy z australijskiego pustkowia, Sniper preferuje zdejmowanie swoich celów z dystansu.
Sniper na wcześniejszym etapie swojego życia, jako tropiciel grubego zwierza w nieprzychylnym australijskim buszu, spędzał całe miesiące odcięty od cywilizacji. Długie okresy odosobnienia dały mu cenną lekcję: nie musisz polegać na innych, jeśli nigdy nie chybiasz celu.
Biografia:
Imię i nazwisko: Lawrence Mundy
Miejsce pochodzenia: Adelajda, Australia
Zdolności:
- Zabijanie z daleka swoich wrogów
Gra:
- Grając sniperem celuj w głowę, aby zadać obrażenia krytyczne.
- Ukrywaj się na podwyższeniach i w zakątkach, w których trudno będzie cię dostrzec.
- Rzuć sikwondo na wrogów aby zwiększyć obrażenia zadawane przez sojuszników.
- Gdy celujesz używając lunety stajesz się bardzo łatwym celem dla spayów, więc uważaj.
- Sniper porusza się z prędkością 100% (normalnej prędkości w grze), podczas korzystania z lunety - 27%, a z zaciągniętym łowcą - 45%.
SPY
Ogólnie:
Szpieg jest miłośnikiem szykownych strojów i ostrych noży, który polega na podstępach i oszustwach w celu pomocy drużynie.
Dzięki zegarkom niewidzialności jest on zdolny do bycia niewidzialnym, a nawet do fałszowania swojej śmierci. Jego zestaw przebrań pozwala mu na przyjęcie wyglądu każdej klasy, pozwalając mu na zakradnięcie się za linie wroga.
Biografia:
Imię i nazwisko: nieznane
Miejsce pochodzenia: Francja
Zdolności:
- Dźgnięcie w plecy pozwala na zabicie każdego wroga jednym trafieniem.
- Używając swoich elektrosaperów spy może on wyłączyć konstrukcje inżyniera, wyczerpując ich zdrowie do momentu, kiedy zostaną one zniszczone.
Gra:
- Korzystaj z umiejętności stawania się niewidzialnym, aby przenikać za linie wroga oraz przebrań, aby poruszać się wśród nieprzyjaciół.
- Będąc przebranym, staraj się zachowywać jak nieprzyjaciel i nie zbliżaj się do nich (nie będą mogli przez ciebie przenikać i domyślą się, że jesteś spayem)
- Uważaj na pyro! On nawet niechcący może cie podpalić i zabić.
Źródło: http://wiki.teamfortress.com/wiki/Main_Page/pl