Ekonomia jest nieodłącznym elementem rozgrywki w meczach Counter-Strike 2, odpowiednie zarządzanie środkami może być kluczem do zwycięstwa, a rozrzutne podejście w tej kwestii najczęściej doprowadzi do porażki w meczu. W tym artykule dowiesz się wszystkich najważniejszych zasad przychodów w grze, a także poznasz najpopularniejsze taktyki zakupowe.
Nóż – 1500$ za zabójstwo, jest to najwyższa możliwa nagroda;Granaty – 300$ za zabójstwo;Pistolety – 300$ za zabójstwo, poza CZ75-A, które daje 100$ za każdego fraga;Strzelby – 900$ za zabójstwo;Karabiny maszynowe – 600$ za zabójstwo, poza P90, które oferuje 300$, jak w przypadku karabinów;Karabiny – 300$ za zabójstwo, zaliczają się również automatyczne karabiny snajperskie czy popularny scout (SSG 08);AWP – 100$ za zabójstwo;Zeus x27 – 0$, ta broń nie zapewnia żadnej premii przy zabójstwie
Jak dobrze widać, warto mądrze zarządzać bronią, po wygranej rundzie pistoletowej warto zainwestować w lekkie karabiny czy strzelby, dzięki czemu uzyskamy jeszcze większe przyrosty gotówki.
Jeżeli dojdzie do sytuacji, w której drużyna terrorystów podłoży bombę, jednak wygra przez eliminacje przeciwników, tylko osoba podkładająca zgarnie bonus w wysokości 300$. Podobnie jest w sytuacji rozbrojenia 'paczki', anty-terrorysta który tego dokona, otrzyma dodatkowe 300$.
Natomiast w sytuacji, gdy ekipa atakująca podłoży bombę, lecz przegra rundę przez rozbrojenie, każdy z ekipy otrzymuje dodatkowe 800$.
Przegrywanie rund również zapewnia bonus. Pierwsza przegrana runda wypłaca na konto 1400$, a każda kolejna z rzędu zapewnia dodatkowe 500$, do łącznej nagrody 3400$. Wygranie rundy zmniejsza bonus za przegraną o jeden, a aktualny stan serii przegranych można zobaczyć w tabeli.
PAMIĘTAJ! Jeżeli gracz terrorystów przeżyje przegraną rundę, nie otrzymuje ŻADNEJ wypłaty gotówki!
ECO - runda ekonomiczna, jeżeli na koncie graczy na początku rundy znajduje się 2000$ bądź mniej. W takiej rundzie nie kupujesz ani pancerza, ani żadnej broni (ewentualny jest zakup mocniejszego pistoletu w sytuacji, kiedy masz lepsze możliwości finansowe od reszty zespołu). Głównym celem terrorystów w takiej rundzie jest podłożenie bomby, natomiast kiedy ekipa broniąca rozgrywa rundę eco, stara się zabić jak najwięcej przeciwników i pozyskać z nich bronie.
ANTY-ECO - kiedy wiesz, że sytuacja finansowa przeciwnika jest w złym stanie i będzie musiał rozgrywać eco lub twoja drużyna wygrywa rundy, ale twoje finanse nie są w stanie zapewnić pełnego wyposażenia. Możesz wtedy uzbroić się w bronie, które pozwolą ci zdobyć więcej gotówki.
FORCE - w sytuacji stykowego wyniku pod koniec rozgrywki, runda force jest ostatnią nadzieję, na podjęcie walki. Mimo złej sytuacji finansowej i tak zakupujesz wyposażenie, na jakie cię tylko stać, żeby złapać kontakt z przeciwnikiem.
FULL - jak nazwa wskazuje, mając dużą ilość pieniędzy, zakupujesz pełne uzbrojenie - karabin/snajperkę, pancerz, granaty, zestaw do rozbrajania bomby.
Przychody za zabójstwo
Każdy typ broni przynosi różne zyski, poniżej zobaczysz jakie różnice może robić odpowiedni dobór wyposażenia:Nóż – 1500$ za zabójstwo, jest to najwyższa możliwa nagroda;Granaty – 300$ za zabójstwo;Pistolety – 300$ za zabójstwo, poza CZ75-A, które daje 100$ za każdego fraga;Strzelby – 900$ za zabójstwo;Karabiny maszynowe – 600$ za zabójstwo, poza P90, które oferuje 300$, jak w przypadku karabinów;Karabiny – 300$ za zabójstwo, zaliczają się również automatyczne karabiny snajperskie czy popularny scout (SSG 08);AWP – 100$ za zabójstwo;Zeus x27 – 0$, ta broń nie zapewnia żadnej premii przy zabójstwie
Jak dobrze widać, warto mądrze zarządzać bronią, po wygranej rundzie pistoletowej warto zainwestować w lekkie karabiny czy strzelby, dzięki czemu uzyskamy jeszcze większe przyrosty gotówki.
Nagrody za rundę i bonusy
W przypadku wygranej rundy, zwycięska ekipa uzyskuje na konto każdego gracza po 3250$, jeżeli natomiast runda zakończy się przez wybuch lub rozbrojenie bomby, to wygrani zgarniają dodatkowe 250$ każdy i na ich konto trafi 3500$.Jeżeli dojdzie do sytuacji, w której drużyna terrorystów podłoży bombę, jednak wygra przez eliminacje przeciwników, tylko osoba podkładająca zgarnie bonus w wysokości 300$. Podobnie jest w sytuacji rozbrojenia 'paczki', anty-terrorysta który tego dokona, otrzyma dodatkowe 300$.
Natomiast w sytuacji, gdy ekipa atakująca podłoży bombę, lecz przegra rundę przez rozbrojenie, każdy z ekipy otrzymuje dodatkowe 800$.
Przegrywanie rund również zapewnia bonus. Pierwsza przegrana runda wypłaca na konto 1400$, a każda kolejna z rzędu zapewnia dodatkowe 500$, do łącznej nagrody 3400$. Wygranie rundy zmniejsza bonus za przegraną o jeden, a aktualny stan serii przegranych można zobaczyć w tabeli.
PAMIĘTAJ! Jeżeli gracz terrorystów przeżyje przegraną rundę, nie otrzymuje ŻADNEJ wypłaty gotówki!
Najpopularniejsze taktyki zakupowe
Jeżeli wiemy skąd biorą się pieniądze w rozgrywce, teraz trzeba wspomnieć o sposobach do zarządzania niemi, poniżej poznacie najbardziej znane taktyki na rozgrywanie rund, w zależności od stanu waszego portfela.ECO - runda ekonomiczna, jeżeli na koncie graczy na początku rundy znajduje się 2000$ bądź mniej. W takiej rundzie nie kupujesz ani pancerza, ani żadnej broni (ewentualny jest zakup mocniejszego pistoletu w sytuacji, kiedy masz lepsze możliwości finansowe od reszty zespołu). Głównym celem terrorystów w takiej rundzie jest podłożenie bomby, natomiast kiedy ekipa broniąca rozgrywa rundę eco, stara się zabić jak najwięcej przeciwników i pozyskać z nich bronie.
ANTY-ECO - kiedy wiesz, że sytuacja finansowa przeciwnika jest w złym stanie i będzie musiał rozgrywać eco lub twoja drużyna wygrywa rundy, ale twoje finanse nie są w stanie zapewnić pełnego wyposażenia. Możesz wtedy uzbroić się w bronie, które pozwolą ci zdobyć więcej gotówki.
FORCE - w sytuacji stykowego wyniku pod koniec rozgrywki, runda force jest ostatnią nadzieję, na podjęcie walki. Mimo złej sytuacji finansowej i tak zakupujesz wyposażenie, na jakie cię tylko stać, żeby złapać kontakt z przeciwnikiem.
FULL - jak nazwa wskazuje, mając dużą ilość pieniędzy, zakupujesz pełne uzbrojenie - karabin/snajperkę, pancerz, granaty, zestaw do rozbrajania bomby.