Historia rozwoju Minecraft

M

Mieszk0PL

Gość
2774714158217391036599.png


Jak pewnie większość z Was wie, Minecraft istnieje już kilka lat, przez ten czas twórcy zdołali rozwinąć społeczności do ogromnych rozmiarów.
W tym artykule postaramy się wam opowiedzieć wszystko od samego początku. Zapraszamy do czytania!

1320114158217391036599.png


Prace nad pierwszą wersją gry rozpoczęto 10 maja 2009 roku przez Markusa Perssona (Notch) i jego studio Mojang, powstało one poprzedniego dnia, wtedy gra miała nazywać Cave Game, lecz szybko została wyparta przez tytuł Minecraft: Order of the Stone, a potem Minecraft. Po wybraniu tytułu wyruszyła wersja Classic Pre 0.0.0, wtedy nie było jeszcze rzemiosła, stworów, a nawet jaskiń, wszystko zaczęto stawiać od zera. Gra rozwijała się dość szybko, mimo że wtedy była jeszcze prowadzona przez amatorów, którzy dopiero zdobywali doświadczenie.
Po ośmiu miesiącach pracy gra dawała znacznie więcej możliwości, dzięki czemu twórcy mogli oficjalnie rozpocząć prace na wersją Indev.

6406814154586531098085.jpeg



Prace nad wersją Indev rozpoczęto rozpoczęto już 23 grudnia, jeden dzień po zakończeniu poprzedniego etapu. Tutaj gra zaczynała wyglądać coraz lepiej, nareszcie dodano pochodnie, ekwipunek, możliwość wyrzucania przedmiotów, skrzynie i rzemiosło! Bez wątpienia był to jeden z najbardziej pracochłonnych okresów na Notch'a i jego pomocników. Jednak w tych czasach Minecraft nie był tak kultowym tytułem jak jest teraz, z względu na wiele błędów i ograniczone możliwości, choć i to miało się niedługo zmienić.

Zmiany w tych wersjach:

Dodano:

podstawowe moby (zombi, szkielet);
cząsteczki przy niszczeniu bloków;
trawa rośnie na gołej ziemi;
sadzonki drzew;
woda i lawa;
skała macierzysta;
możliwość zapisu świata;
chmury;
piasek, żwir, ruda złota, ruda żelaza, ruda węgla, drzewa;
pierwsze testy trybu wieloosobowego;
pasek zdrowia;
świnie;
możliwość zebrania zniszczonych bloków;
kwiaty i grzyby;
wypadania sadzonek z liści drzew;
sadzonki mogą urosnąć i stać się drzewami;
obrażenia od lawy;
widok ręki gracza, gdy ten nic nie trzyma;
creepery;
strzały;
zabite świnie, wyrzucają grzyby;
deszcz;
bruk z mchem, tnt, blok żelaza, biblioteczkę, cegłę, obsydian;
pająki;
wydobycie węgla daje przedmiot węgla (wcześniej rude);
pół bloki;
owce;
zabita owca wyrzuca grzyb i białą wełnę;
testy dynamicznego oświetlenia;
pochodnie;
ogień;
jabłka;
lawa podpala materiały typu drewno;
żelazne narzędzia;
skrzynie;
rzemiosło (crafting);
rolnictwo;
cykl dnia i nocy;
piece;
zabite creepery wyrzucają proch strzelniczy;
zabite pająki wyrzucają nić;
zabite świnie wyrzucają schab;
zombie wyrzucają pióra;
szkielety wyrzucają strzały;
obrazy.

9363214158217391036599.png


29 czerwca 2010 roku rozpoczęto prace nad wersją Alpha, tu już było widać coraz więcej graczy, a co za tym idzie - większe zaangażowanie Markusa w tworzenie gry. Już 30 czerwca światło dzienne ujrzał oficjalny klient offline, a 22 lipca możliwość gry wieloosobowej. Oprócz tych głównych zmian, które tamtego dnia z pewnością były priorytetem dla Mojangu, poprawiono wiele tekstur oraz dźwięków.

3680014154712661098085.jpeg


Wyjście Bety, 20 grudnia 2010 roku to zdecydowanie złoty czas dla Minecrafta, dzięki niedawno wprowadzonej możliwości gry wieloosobowej, różni twórcy filmów na serwisy typu youtube.com, wraz z swoimi znajomymi zaczęli przygodę na serwerach, która przyciągała bardzo dużą widownie, a jak wiadomo, jeżeli coś się sprzedaje jednej osobie, to jest duża szansa, że drugiej też się sprzeda. Tak zaczęła się fala materiałów przesyłanych pod różnymi postaciami, a przy tym promujących tę grę.

Zmiany w tych wersjach:

Dodano:
oficjalny klient offline;
podpalenie moba, gdy ten znajduję się pod światłem;
redstone, czerwone pochodnie, guziki, płytki naciskowe;
możliwość powieszenia tabliczki na ścianie;
rozrost grzybów w cieniu;
odgłosy potworów;
nowy biom, tajga (zimowy);
śnieżki i bloki śniegu;
zamrażanie wody;
łódki;
kaktusy;
wielkie drzewa;
krowy, skóry i mleko;
nowy generator map;
szlam;
trzcina, cukier;
książki, półki na książki;
szafy grające;
kurczaki;
jajka;
crafting strzał;
pierwsze wydanie gry wieloosobowej;
pajęczy jeździec (spider jokey);
płotki;
kompas;
skradanie (shift);
wędkę;
dynie, dyniowe latarnie;
nether;
zombie pigman, ghast itd.;
netherrack, glowstone itd.;
zegarek;
pvp w grze wieloosobowej;
jeziora lawy;
okazyjne napisy w menu głównym (np. Happy new year w nowy rok);
mob spawnery;
piaskowiec;
nowe kolory wełny;
ciasto;
kości i mączkę kostną;
nowy typy drzew (brzoza i świerk);
węgiel drzewny;
łóżka;
ciastka;
statystyki i osiągnięcia;
wilki;
nowe logo mojang;
wysoka trawa i paprocie;
tłoki;
liście;
furtka
szyba;
kraty;
arbuz;
enderman;
rybik cukrowy;
pająki jaskiniowe;
wioski;
twierdze;
opuszczone kopalnie;
kawałek arbuza;
surowy i pieczony kurczak;
surowy i pieczony befsztyk;
możliwość hodowli dyń i arbuzów;
wiele nowych dźwięków;
sprint;
tryb kreatywny;
głód.

5998814158217391036599.png


Po roku ciężkiej pracy nad Alphą i Betą, Mojang zdecydował, że to odpowiedni czas na wypuszczenie pełnej wersji gry! Dnia 18 listopada, 2011 roku miała miejsce oficjalna premiera Minecrafta 1.0! Tu zaczęła się nowa epoka, czas wielu narzekań z strony niektórych graczy, ale jeszcze więcej słów, które wspierały twórców gry.
W tym momencie Mojang przestał być amatorskim studiem, a za to przez wielu zyskał tytuł twórcy najpopularniejszej gry na PC.

1468114156398521098085.png


Zaledwie miesiąc po premierze gry, jej pierwotny twórca - Notch (zdj. po prawej stronie), postanowił ustąpić miejsce głównego dewelopera gry dla Jensa Bergenstena (zdj. po lewej stronie), nie oznaczało to jednak całkowitego odejścia Markusa od tworzenia gry, cały czas posiadał prawa do gry jako twórca, a z jego zdaniem nadal liczono się przy aktualizacjach.
Przez 3 kolejne lata Minecraft rozwijał się nieustannie bez żadnych większych wydarzeń, aż do września tego roku, gdy to Microsoft wykupił studio Mojang za 2,5 miliarda dolarów, po tym wydarzeniu Notch oficjalnie opuścił prace nad swoim pierwotnym projektem.

Zmiany w pełnej wersji:

Dodano:
kres;
smok kresu;
jajo smoka kresu;
fazy księżyca;
krople wody i lawy ściekające z sufitu, gdy nad nim jest dana ciecz;
pasek doświadczenia;
stół do zaklęć;
zaklęcia;
alchemia;
mikstury;
hodowle zwierząt;
NPC;
grzybnia;
krowy grzybowe;
netherowe cegły;
bałwany;
jaja z potworami;
dodano nowy generator świata "płaski";
przetłumaczenie gry na inne języki;
dżungla;
drzewo dżunglowe;
oceloty;
koty;
lampę;
butelkę doświadczenia;
różne kolory desek (zależne od drewna, z którego są wykonane);
usprawnienie chatu;
dżunglowa świątynia;
pustynna świątynia;
różne kolory schodów (zależne od drewna, z którego są wykonane);
szmaragdy i blok szmaragdu;
skrzynia kresu;
schody z piaskowca;
książkę do pisania;
marchewki;
ziemniaki;
placek dyniowy;
marchewka na patyku;
mob witcher;
gwiazdkę netheru;
nietoperze;
wiedźmy;
mroczne szkielety;
ramki;
drewniany przycisk;
magiczna latarnia;
głowy niektórych potworów;
doniczki;
kowadło;
blok poleceń;
murki;
zaklęte książki;
kowadła;
kwarc;
podajniki;
lejki;
bloki kwarcu;
rudy kwarcu;
komparator;
detektor światła;
nowe płytki naciskowe (żelazna i złota);
konie;
muły;
osły;
siano;
dywan;
znacznik;
lasso;
blok węgla;
utwardzana glina;
zbroję dla koni;
aktualizacja klienta gry;
ciemny dąb;
akacja;
nowe ryby (łosoś, błazenka, rozdymek);
słonecznik;
bez;
orchidea;
piwonia;
tulipan (czerwony, różowy, biały, pomarańczowy);
margaretka;
krzak róży;
czerwony piach;
zbity lód;
barwione szkło;
granit;
andezyt;
dioryt;
żelazna płytka;
jałowa ziemia;
czerwony piaskowiec;
króliki;
strażnik;
starszy strażnik;
endermit;
blok szlamu;
latarnie morską.
 
Minecraft umiera przez Microsoft. Już zaczęły się exclusivy, na razie to tylko skórki dla XBO, ale to może pójść dalej. Obawiam się, że darmowe do tej pory aktualizacje zostanę przekształcone w płatne DLC. Dlatego zrezygnowałem z zakupu minecrafta, kiedy dowiedziałem się o transakcji.
 
I bardzo dobrze kolego!
Chyba większość z nas używa Winowsa, co nie?
Chyba każdy z nas miał spotkanie z aktywacją systemu windows... Może wprowadzą to do minecrafta? Oby moje słowa się nie sprawdziły...
Bardzo się martwię o przyszłość minecrafta, lecz Microsoft, powiedział że zniesie EULE, w co wątpię...
Weźmy pod uwagę że Microsoft może nas zaskoczyć, ale jak tak nie sądzę.
 
Przecież Microsoft zapowiedział, że Minecraft dalej będzie miał aktualizację na każde platformy, a Microsoft musi dotrzymać słowa, bo nie może sobie na takie coś pozwolić przez utratę użytkowników systemów Windows ;)
 
Widziałem filmik pt. "Microsoft don't ruin minecraft"
Myślałem że padne :P
Mam nadzieję że obietnice co do EULI oraz tego że nie zrujnują MC będą prawdą, i tego zdania się trzymam.
 
Zgadzam się z tym co ktoś wyżej napisał, że robią teraz więcej wersji na konsolę niż na PC. Jednak się nie ma co dziwić przecież gry na konsolach od zawsze sprawiały ludziom większą frajdę. Uważam, ze microsoft i tak ma dobrą politykę i tak wie co robić ma dalej ha
 
Minecraft na konsoli Xbox - Dla mnie to jedno wielkie G.... Jak te aktualizacje 1.8 i 1.8.1
 
@Skayan
Super filmik podałeś - Dzięki! :P

Ubaw po pachy. Żeby się to tylko nie sprawdziło...
 
Oby nie....

Dotychczas darmowe skórki ew. do zrobienia samemu, na Xboxie można kupić.

Ciekawi mnie czy dodadzą DLC do Minecraft na PC - Gdyż na Xboxa już jest...
@Dezydery... Oby nie.
 
Back
Do góry