Więcej artykułów o podobnej tematyce
Planowana data wydania aktualizacji 2.2.0 to 18 stycznia. Tego samego dnia zakończy się też wydarzenie zimowe w Battle Royale.
Fani Fortnite!
Najnowsza aktualizacja zawiera od dawna wyczekiwane zmiany na mapie Battle Royale, a także szereg poważnych poprawek karabinów szturmowych z lunetą, czatu głosowego i nie tylko! Poniżej znajdziecie pełny opis zmian.
Zmiany na mapie
Odkryjcie nowe miasto, podziemną kopalnię i szereg innych nowych miejsc, rozsianych w zachodniej części mapy. W tej wersji dochodzą również biomy, które wzbogacają środowisko i różnicują regiony mapy. Gdzie zamierzacie wylądować?
Premie karnetu bojowego
Wartość karnetu bojowego rośnie jeszcze bardziej. Oto dlaczego:
Dziękujemy wszystkim za udział w naszym zimowym wydarzeniu Battle Royale w 2017 roku! Nie mogliśmy marzyć o lepszym towarzystwie na święta.
Poprawki błędów
Poprawki błędów
źródło: https://www.epicgames.com/fortnite/pl/news/v-2-2-0-patch-notes
Fani Fortnite!
Najnowsza aktualizacja zawiera od dawna wyczekiwane zmiany na mapie Battle Royale, a także szereg poważnych poprawek karabinów szturmowych z lunetą, czatu głosowego i nie tylko! Poniżej znajdziecie pełny opis zmian.
Zmiany na mapie
Odkryjcie nowe miasto, podziemną kopalnię i szereg innych nowych miejsc, rozsianych w zachodniej części mapy. W tej wersji dochodzą również biomy, które wzbogacają środowisko i różnicują regiony mapy. Gdzie zamierzacie wylądować?
Premie karnetu bojowego
Wartość karnetu bojowego rośnie jeszcze bardziej. Oto dlaczego:
Kup karnet bojowy sezonu 2, a otrzymasz 5 darmowych stopni karnetu na start sezonu 3.
Kup dziesięć stopni karnetu bojowego w cenie sześciu. Oferta dostępna w sklepie przez limitowany czas!
Dziękujemy wszystkim za udział w naszym zimowym wydarzeniu Battle Royale w 2017 roku! Nie mogliśmy marzyć o lepszym towarzystwie na święta.
INFORMACJE O AKTUALIZACJI – BATTLE ROYALE
BRONIE
Usunięto karabin szturmowy z lunetą ze zrzutów zaopatrzenia.
Poprawiono lunetę do karabinu szturmowego.
Zmieniono stary celownik-strzałkę na bardziej nowoczesny wzór. Teraz łatwiej będzie stwierdzić, gdzie postać celuje i gdzie dokładnie znajduje się celownik.
Miejsce Śnieżkownika zajął normalny granatnik.
Odrobinę powiększono rozmiar granatu jako przedmiotu do podniesienia.
Usunięto błąd sprawiający, że granaty dymne i odłamkowe eksplodowały w momencie wylądowania w płytkiej wodzie.
Usunięto błąd sprawiający, że animacja rzutu granatem kończyła się przedwcześnie w wypadku rzutu ostatnim granatem ze stosu.
Efekt bomby tanecznej teraz wytrąca graczy z pozycji celowania.
Gracze pod wpływem bomby tanecznej nie mogą już ustawiać pułapek.
Efekty eksplozji są teraz poprawnie odtwarzane na powierzchni wody.
ROZGRYWKA
Od momentu wydania wersji 2.2.0 wyłączamy możliwość ostrzału sojuszników. Zmiana ta jest eksperymentalna i może zostać cofnięta. Po wydaniu aktualizacji będziemy uważnie śledzić skutki tej modyfikacji, więc prosimy o uwagi!
Gracze mogą teraz wycelować z broni od razu po wylądowaniu, jeśli przytrzymają przycisk celowania w czasie lotu.
Podniesienie przedmiotów nie ma już wyższego priorytetu niż reanimacja powalonych towarzyszy.
Puste skrzynie i metalowe latarnie nie będą już blokować budowy.
Rosnąca kukurydza teraz ulega zniszczeniu po otrzymaniu obrażeń.
Zmieniono sposób zostawiania amunicji przez pojemniki tak, aby amunicja nie zachodziła na pojemnik.
Próba użycia lunety podczas wykonywania emotki teraz przerywa jej animację.
Usunięto błąd uniemożliwiający graczom podniesienie przedmiotów zlikwidowanego gracza.
Usunięto kilka błędów sprawiających, że zrzuty zaopatrzenia mogły przenikać przez budowle stworzone przez graczy.
Usunięto błąd sprawiający, że pułapka nie zadawała obrażeń, jeżeli przed nią umieszczono pochylnię lub dach.
Grafiki z trybu budowy będą teraz znikać, gdy gracz skorzysta z panelu skokowego lub zostanie powalony.
Usunięto błąd pozwalający graczom na patrzenie przez lunetę przez efekt granatu dymnego.
Teraz gracz może poruszać się do przodu i do tyłu podczas lotu na lotni nawet wtedy, gdy patrzy prosto do góry lub w dół.
Pułapka „Przytulne ognisko” nie leczy już zlikwidowanych graczy.
Usunięto błąd sprawiający, że po użyciu panelu skokowego lotnia czasami rozkładała się w poprzek.
ŚWIAT GRY
Na mapie dodano wiele nowych ciekawych miejsc, biomów i nie tylko!
Trawa i roślinność poruszają się teraz, gdy przechodzą przez nią gracze.
Dodano efekty przy wchodzeniu do wody i wychodzeniu z niej.
Dodano nowy efekt przetwarzania końcowego w sytuacjach, gdy kamera znajduje się pod wodą.
Teraz widok upodobni się do faktycznego widoku pod wodą i co za tym idzie, zasięg wzroku będzie ograniczony.
Dodano pojemniki z amunicją do Stęchłego Składu.
Zwiększono ilość metalu wydobywanego z kontenerów.
Woda nie blokuje już strzałów i pocisków.
SKLEP Z PRZEDMIOTAMI
Od 17 stycznia 2017 r. gracze będą mieć do dyspozycji sześć codziennych pól w sklepie zamiast czterech.
Od 17 stycznia 2017 r. cotygodniowy sklep z przedmiotami zmieni nazwę na sklep z wyróżnionymi przedmiotami.
Oferta sklepu będzie aktualizowana nie raz, a dwa razy w tygodniu.
INTERFEJS
Komunikaty o likwidacji gracza ze snajperki zawierają teraz odległość strzału w metrach.
Podczas obserwowania oddalonego gracza na chwilę może pojawić się komunikat „Wczytywanie”, po którym pojawi się świat gry. Do czasu zakończenia wczytywania nie można się przełączyć na obserwację innego gracza.
Opcja „Wyzerowanie wyboru budowli” w Battle Royale będzie teraz domyślnie ustawiona na „Nie”.
Dodano nową opcję wyboru urządzenia do czatu głosowego.
Przycisk wyboru trybu będzie teraz wygaszony i niedostępny po zgłoszeniu gotowości.
Po wybraniu opcji zgłoszenia gracza w rubryce „Nazwa” nie będzie już automatycznie wpisywana nazwa zgłaszającego.
Zmieniono przycisk anulowania/braku gotowości tak, aby bardziej przypominał przycisk zgłaszania gotowości.
Komunikat „Naciśnij E, aby podnieść” nie pojawia się już u powalonych graczy.
Usunięto błąd sprawiający, że ikona czatu głosowego mogła pozostać aktywna, jeśli gracz wyłączył czat głosowy w czasie jego aktywności.
Usunięto błąd sprawiający, że ikona reanimacji pozostawała nad graczem, jeżeli ożywiło go dwóch graczy naraz.
Gracze będą mogli teraz zgłaszać brak gotowości w przypadku, gdy dowódca ekipy anuluje dobieranie graczy w fazie wczytywania zawartości.
Interfejs dobierania graczy teraz będzie się poprawnie aktualizować po dołączeniu do innego lobby Battle Royale po tym, jak gracz zgłosił gotowość.
Usunięto błąd sprawiający, że lokalny gracz widniał na globalnej tablicy rankingowej z zerową liczbą zwycięstw, o ile nie plasował się wśród najlepszych 50 miejsc.
WYDAJNOŚĆ
Wprowadzono streamowanie poziomów, czyli wczytywanie ich na bieżąco w miarę poruszania się po mapie. Umożliwia to wzbogacenie mapy o nową zawartość i poprawia wydajność gry.
Poprawiono płynność gry poprzez znaczną redukcję liczby obiektów do aktualizacji.
Znacznie skrócono czas wczytywania gry. Teraz gra wczytuje się ponad dwukrotnie szybciej na konsolach PS4 i Xbox One!
Wczytywanie zawartości przed dobieraniem graczy teraz przebiega szybciej.
Znacznie zredukowano zacinanie się gry z powodu porządkowania pamięci co minutę.
Znacznie zredukowano zacinanie się gry z powodu aktualizacji obiektów przy zmianie pory dnia i nocy.
Zmniejszono ilość zużywanych zasobów pamięci komputera i karty graficznej.
Zoptymalizowano efekty graficzne trafienia odległego budynku.
Poprawiono ogólną płynność gry poprzez optymalizację obsługi animacji i kroków graczy.
Przytulne ognisko i bomba taneczna nie powodują już zacinania gry w momencie zobaczenia ich po raz pierwszy.
Spotkanie po raz pierwszy graczy używających niektórych skórek nie powoduje już zacinania gry.
GRAFIKA I ANIMACJA
Znacznie poprawiono jakość wizualną oddalonych drzew przez użycie fałszywych tablic (ang. impostor billboards) zamiast standardowych modeli. To również poprawia ogólną płynność gry i redukuje efekt „wyskakiwania” drzew podczas zbliżania się do nich.
Usunięto błąd sprawiający, że oddaleni gracze mogli wyglądać, jakby ich animacja się zacięła.
Poprawiono animację „jazdy na kucyku” tak, żeby ręka postaci już nie przeskakiwała.
Gracze trafieni bombą taneczną nie będą już wyglądali, jakby nadal trzymali broń.
Usunięto błąd uniemożliwiający odtworzenie animacji skoku postaci, jeśli ustawiono panel skokowy bezpośrednio pod stopami gracza.
Zmieniono kolor mikstury osłony w celu poprawienia jej widoczności.
Usunięto błąd sprawiający, że towarzysze mogli zaciąć się podczas animacji ślizgu, jeżeli zostali powaleni w powietrzu lub podczas ślizgu.
Efekty specjalne przytulnego ogniska są teraz widoczne również na niskim i średnim poziomie ustawień.
DŹWIĘK
Dodano nowe odgłosy dla kilofów, które do tej pory używały standardowych odgłosów zamachów.
Dodano odgłos podnoszenia pułapki raniącej.
Usunięto błąd sprawiający, że odgłos kroków gracza był odtwarzany z niewłaściwą głośnością lub nawet całkowicie niesłyszalny, jeśli gracz przebywał poza ekranem.
Głośność odgłosów przedmiotów jednorazowych reguluje teraz suwak efektów, a nie suwak dialogów.
Usunięto błąd sprawiający, że gracz mógł usłyszeć świst własnych strzałów przelatujących obok niego.
Usunięto błąd czasami powodujący po śmierci zapętlenie odgłosu wiatru przy spadaniu.
Odgłos strzałów nie będzie już przesuwać się w lewo lub w prawo po odejściu od miejsca strzału.
Ściszono odgłosy podnoszenia przedmiotów jednorazowych.
Ściszono odgłos zbierania drewna.
Usunięto błąd powodujący problemy z szybkim przesuwaniem odgłosu na boki podczas upuszczania broni lub próby budowy w niedozwolonym miejscu.
Usunięto irytujący odgłos uderzenia w kamień z kilofa „Wysokie napięcie”.
OGÓLNE
Dodano obsługę czatu głosowego w lobby przed grą.
Przedmioty kosmetyczne można teraz obracać na ekranach szafki i sklepu. Wystarczy kliknąć lewym przyciskiem myszy i przeciągnąć kursor na komputerach PC lub użyć prawego drążka kontrolera na konsolach.
Usunięto zimowe dekoracje z lobby.
Usunięto błąd umożliwiający graczom zaliczenie niewykonanych wyzwań.
Usunięto błąd powodujący wspomaganie celowania podczas sterowania za pomocą myszki.
Teraz można wysyłać zaproszenia do znajomych graczom, którzy opuścili rozgrywkę, za pomocą ikonki „+” obok ich imienia.
- Kliknięcie opcji „Dołącz” w zaproszeniu na Discordzie, gdy klient gry nie jest otwarty, nie spowoduje już nieudanego dołączenia do ekipy.
INFORMACJE O AKTUALIZACJI – RATOWANIE ŚWIATA
ROZGRYWKA
Poprawki błędów
- Osłaniacze teraz prawidłowo zostawiają przedmioty potrzebne do zadania „Atlas potworów Loka”.
- Usunięto błąd związany z profitem Generowanie Granatów. Teraz gracz otrzymuje granat za zlikwidowanie 20 wrogów, a nie 21.
- Usunięto błąd sprawiający, że silny atak kilofem nie powodował zbierania zasobów.
- Usunięto błąd sprawiający, że osłaniacz zaczynał migotać po pokonaniu pustaka, którego osłaniał.
- Usunięto błąd sprawiający, że oznaczenia zadań na przedmiotach znikały po zbudowaniu czegoś w pobliżu takiego przedmiotu.
- Usunięto błąd powodujący rozwiązywanie się niektórych ekip po grze.
BOHATEROWIE
Uściślono opis zdolności „WABIK” Budowniczego.
Teraz opis wyraźnie wskazuje, że WABIK jest zrobiony z metalu i w związku z tym jest słaby przeciwko naturze.
Siła odrzucenia zdolności teraz będzie się skalować wraz z obrażeniami zdolności bohaterów. W związku z tym zdolności na wyższych poziomach będą teraz prawidłowo wytrącać przeciwników z równowagi, ogłuszać ich i odrzucać.
Usunięto błąd sprawiający, że miny zbliżeniowe nie znikały po śmierci lub opuszczeniu gry przez gracza, który je postawił.
Usunięto błąd sprawiający, że gracze mogli używać granatów odłamkowych, nie posiadając wystarczającej ilości energii.
Usunięto błąd sprawiający, że premia do zdrowia z profitu Żołnierza „Zaawansowana Taktyka” nie była skalowana prawidłowo w późniejszym etapie gry.
Usunięto błąd sprawiający, że profit Granatu Odłamkowego „Bomba Kasetowa” aktywował się dwukrotnie.
Poprawiono opis zdolności Nalot – wcześniej pokazywał on błędnie, że zdolność ta zrzuca 12 bomb, a nie 13, jak być powinno.
Usunięto błąd sprawiający, że zdolności Fragmentów Rubieżnika (MISIU i Wieża Elektryczna) nie otrzymywały premii do obrażeń od energii z racji profitu wsparcia „Zasilanie”.
INTERFEJS
Przyrost PD dowódcy został przeskalowany z myślą o tworzeniu przedmiotów z poziomu interfejsu. Chcemy, aby przedmioty o niskiej wartości (np. amunicja) mogły zapewniać co najmniej 1 PD dowódcy po stworzeniu ich w menu głównym.
PD Dowódcy będą wydawać się wyższe niż wcześniej, lecz liczba PD naliczona do awansu na kolejny poziom pozostanie niezmieniona, podobnie jak czas potrzebny do awansu.
Zwiększono dzienną premię do PD graczy i aktualne zasoby wzmocnienia PD, aby dostosować je do nowej skali przyrostu PD dowódcy.
Ekrany oddziału nie będą już pokazywać przez cały czas premii do zdrowia i osłony. Zamiast tego poprawnie pokażą strzałki premii/kary do zdrowia i osłony podczas podglądu przypisania.
Poprawiono błąd w lokalizacji menu transformacji.
Usunięto błąd sprawiający, że tło gry poruszało się podczas przeglądania szczegółów misji przy pomocy kontrolera.
Usunięto błąd sprawiający, że po opuszczeniu przez gracza ekipy menu przestawało działać.
Usunięto błąd sprawiający, że węzeł w drzewku badań nie posiadał wymagań.
Teraz węzeł „Rezystancja ekipy” na 3 stopniu badań wymaga „Technologii ekipy” i „Rezystancji ekipy”.
Usunięto błąd sprawiający, że listy niedawnych graczy nie zapełniały się od razu po grze.
GRAFIKA I ANIMACJA
Poprawki błędów
Poprawiono obroty animacji płomieni na głowie czachomiotki.
OGÓLNE
Przeszukane skrzynie i pojemniki nie będą już blokować budowy.
Nie można już przeszukiwać rosnącej kukurydzy.
Okno gry teraz jest poprawnie wyświetlane na monitorze głównym.
- Usunięto rzadki błąd powodujący zawieszenie się gry na konsoli Xbox One.
źródło: https://www.epicgames.com/fortnite/pl/news/v-2-2-0-patch-notes