W tym tygodniu dodaliśmy nowe atmosferyczne światła, zresetowaliśmy walkę, wypolerowaliśmy zbroję, zgnietliśmy bugi, zoptymalizowaliśmy, stworzyliśmy nowe groty strzał, dotknęliśmy Hapisa, i więcej.
Postęp prerelease (Garry Newman)
Ta gałąź prerelease kulejąc idzie to przodu. W tym tygodniu gram z rekonfigurowanym HUDem i uczyniłem go bardziej widocznym, gdy dostajecie XP. Jeszcze nie jest to skończone, ale daje to surowy pomysł intencji.
Wciąż walczymy z systemem animacji z Unity 5.4, który się crashuje. Będę ciężko pracował w tym tygodniu, by spróbować dostać repro, żebyśmy mogli poprawnie wyjąć to z równania i playtestu.
Jedna rzecz stała się pozorna, a dokładniej, jest to wskazanie, czy dany przedmiot jest odblokowany. Jest to coś, co jest mało ważne, im więcej gracie, ponieważ wiecie co nadejdzie. Ale kiedy gracie, to chcecie wiedzieć co nadejdzie, i kiedy, więc możecie planować. Więc, to są rzeczy nad którymi będę pracował w następnym tygodniu.
Rozmawialiśmy o skrzypieniu w następnym tygodniu, i przyspieszeniu aktualizacji z XP, na 7 kwietnia. Szybko zdecydowaliśmy, że to będzie głupia rzecz, którą możemy zrobić. Ludzie już będą droczyć się przez system XP, więc wrzucenie go nietestowanego i nie gotowego, sprawi, że będzie gorzej. Jego aktualny status to: nie spodziewajcie się, że będzie zmuszony do działania w najbliższym czasie. Ale jeśli chcecie go sprawdzić, to zmieńcie na wersję prerelease na Steam'ie.
Helka dowodzi (Garry Newman)
Nasze nowe dziecko urodzi się blisko początku maja. Wciąż pracuję, ale przygotowujemy się, że przez pewien okres czasu nie będę pracować. Maurino (Helk) jest obecnie odpowiedzialna za większość rzeczy. To znaczy, że gdy piszecie post na Reddit'cie narzekający na grę, to zastąpcie "garry'ego" z "Helk"
Lampy sufitowe (Maurino Berry)
Przegrzebałam trochę starych zdjęć, i postanowiłam dodać lampy sufitowe. Skończyło z większym zaangażowaniem, niż przypuszczałam, i jestem zmuszona powiedzieć, że wyniki są całkiem dobre. Na razie nie mamy elektryczności, więc ich funkcja jest taka sama jak latarni, używają paliwa niskiej jakości i mogą być włączane/wyłączane. Jestem podekscytowana, by zobaczyć jak ludzie będą ich używać w swoich bazach.
Zdjęcia mówią więcej, niż tysiąc słów, więc spójrzcie:
Znerfioliśmy strzykawki (Maurino Berry)
Strzykawki zostały znerfione, dlatego dają od razu 5 HP, i leczą 30 HP po czasie. Czuję, że mechanika spamienia apteczkami jest w walce, jest grana od 2004, więc zobaczymy jak to się potoczy. Liczę na konstruktywną krytykę na Reddit'cie!
Naprawy światła poziomu detali (Maurino Berry)
Posiadamy starożytny skrypt, który rzuca cień na źródła światła w jakiś mądry sposób i wygładza krawędzie między stanami rzuconych cieni, za każdym razem, gdy otoczenie się zmienia. Ów skrypt posiada kilka błędów, przez które zachowuje się bardzo dziwnie w pewnych sytuacjach. Również przez niego wszystkie światła startują z wyłączonymi cieniami, i powoli wpełzając w nie, nawet jeśli było za mało źródeł światła, by wyłączyć cienia na nowym obiekcie. Wszystkie te błędy są już naprawione, i na górze dodałam pomoc dla reflektorów, zupełnie jak nasze nowe lampy sufitowe, które ładują się niezależnie, od droższych punktów światła ognisk i latarń.
Naprawa latarni (Maurino Berry)
Wiecie jak latarnie stworzyły te odpychające, penetrujące ściany, żółte światło, powodujące, że wasza baza wygląda brzydko? Teraz jest częściowo naprawione! Światło powinno wyglądać bardziej naturalnie oraz teraz powinno mieć cienie. Jeśli masz więcej świateł, niż twoja maksymalna opcja światła, to wciąż będziesz miał światło prześwitujące przez ściany, ale powinno być lepiej, niż poprzednio. Zmieniłam również siatkę, aby użyć czegoś bardziej przeźroczystego, więc możecie zobaczyć efekt płomieni, i możecie położyć latarnię na górze przedmiotów, które można położyć. Używają one paliwa niskiej jakości, zamiast drewna. Hurra!
Kondycja zbroi 2.0 (Maurino Berry)
Zmiany w zbrojach, wrzucone w ostatnim tygodniu miały trochę problemów, i bynajmniej nie kompletne. Zrobiłem kilka zmian, i zbroje powinny być o wiele bliżej poprawnego działania. Dla zbroi noszonej na wierzchu odzieży, takich jak hełmy, lub napierśniki, zostały dodane wartości kondycji. Myślcie o tym jak o hitpointsach: kiedy zbroja chroni kogoś przed atakami, ten atak jest teraz absorbowany w zbroję i redukuję jego kondycje, o ilość zadanych obrażeń. Kiedy zbroja osiągnie 0 "życia", to staje się zniszczona i daje tylko 25% jej oryginalnej ochrony. Ewentualnie chciałbym dodać trochę nakładek tekstur, aby wskazać życia zbroi, ale nie mogłem zrobić tego na czas, i nie jest to dokładnie decydujące znaczenie dla nowej funkcjonalności. Więc, kiedy nowy system jest na miejscu, zrobiłem kilka zmian do egzystującej zbroi, to są główne zmiany:
- Zbroja ze znaków drogowych jest bardziej skuteczna przeciwko walce wręcz, ale jest słabsza przeciwko kulom
- Drewniana zbroja jest w zasadzie wypolerowana, ale niszczy się po 1 lub 2 uderzeniach. Nie da się naprawić.
- Ogólne hełmy są bardziej skuteczne przeciwko walce wręcz
- Metalowy napierśnik/maska są nieco tańsze, ale niszczą się po 5-8 strzałach
- Znerfiono zbroję z kości (wygląda głupio, nie używajcie jej)
Reset walki wręcz (Andre Straubmeier) (Maurino Berry)
Nie jest to sekretem, że walka wręcz nigdy nie czuliśmy się spełnieni, od czasu dodania jej do gry. Jednym z największych powodów jest to, że stale byście uderzali swoich przeciwników w ręce, lub ramiona, gdy skakali by w okolicach waszego widoku, nawet jeśli dokładnie widzielibyście jego ciało i końcówkę włóczni wbijającej się dokładnie w jego tors. Aby temu zaradzić, zmieniliśmy ręce i ramienia, żeby miały ten sam współczynnik obrażeń jak tors, więc to nie robiło różnicy. To działało dobrze, dopóki nie uzmysłowiliśmy sobie, że zakładanie zbroi nie chroni waszych członków, więc członki stały się waszym słabym punktem.
Z tego powodu, postanowiliśmy na wdrążenie nowej detekcji uderzeń dla walki wręcz. Najpierw obniżyliśmy współczynnik obrażeń dal rąk i ramion ponownie. Teraz nowy system analizuje wszystkie części ciała w twojej linii wzroku i zadaje obrażenia w najbardziej znaczącą cześć raczej tylko dla sprawdzenia pierwszego skrzyżowania. Dla nas, jest to bardziej naturalne, ale odkąd słowa mogą tylko opisać to, to prawdopodobnie najlepszym testem, będzie sprawdzenie tego przez siebie.
Reszta w poście poniżej!