K
`KuN
Gość
Interp/Rate
Przykład źle ustawionego interpa:
http://www.youtube.com/watch?v=2ZRj58MbNY4
Interp - to skrócona nazwa od słowa "interpolacja"
Interpolacja; w grafice komputerowej jest to proces mający na celu utworzenie nowego, wcześniej nieistniejącego piksela na podstawie pikseli sąsiadujących z pikselem tworzonym tak, aby był on jak najlepiej dopasowany optycznie do przetwarzanego obrazu. http://www.wikipedia.pl
Postaram się wyjaśnić to wam bardziej "po ludzku".
Im większy interp tym komputer gracza oblicza większą ilość klatek niż tych, które są przesyłane standardowo z ramek danego serwera. Przekłada to się na zjawisko strzelania np HeadShota. Gdy mamy dobrze ustawionego interpa i chcemy strzelić biegnącemu przeciwnikowi w głowę (myślę tutaj o lepszych graczach) strzelamy z pewnym wyprzedzeniem, przewidując moment styczności lecącego pocisku z ruchem jaki wykonuje nasz przeciwnik. Przy źle ustawionym interpie istnieje szansa, że nie trafimy w dobry moment nasza kula nie zgra się z wrogiem a i tak padnie zabity mimo chybionego strzału. Dla większości ogarniętych graczy źle ustawiony interp przeciwnika jest łatwy do wykrycia.
Wymagane ustawienie wynosi :
ex_interp 0.01 - 0.03
Kombinowanie i inne jego ustawianie na mixach/sparach/ligach lub także lepszych serwerach kończy się zmianą interpa pod przymusem bana lub w przypadku rozgrywek klanowych jest to ściśle niedozwolone i nawet może skończyć się w/o i wydalenie z granej ligi = dyskwalifikacja.
Rate:
Rate - jest to ilość oraz szybkość przesyłanych klatek pomiędzy serwerem a komputerem gracza.
rate 25000 (ilosc pobieranych danych) Serwer --> Komputer gracza
cl_rate 20000 (ilosc wysylanych danych) Komputer gracza --> Serwer
cl_updaterate 101 (ilosc pobieranych klatek) Serwer --> Komputer gracza
cl_cmdrate 101 (ilosc wysylanych klatek) Komputer gracza --> Serwer
Każde łącze ma własne najlepsze dla siebie ustawienie rate'a można je określić za pomocą programu :
HLToolz
1. Wchodzimy w ten link i pobieramy program:
http://cs-guide.net/pobierz/hltsetup.zip
2. Wyodrębniamy pliki oraz instalujemy program
3. Uruchamiamy HLToolz i wybieramy zakładkę "ping tweaks"
4. Przy [Step 1] i [Step 2] wybierz z listy KBits/sec.
5. W polu "My UPLOAD speed is": wpisujemy wynik testu upload. Pamiętaj, aby podać liczbę, która na wyniku jest pogrubiona i podana w kbps. Nie wpisuj liczby podanej w nawiasie.
6. W polu "My DOWNLOAD speed is": wpisujemy wynik z testu download. Pamiętaj, aby podać liczbę, która na wyniku jest pogrubiona i podana w kbps. Nie wpisuj liczby podanej w nawiasie.
7. Po prawej stronie znajdują się wartości podana dla komend:
Jeśli Update Rate wynosi "45" tj. komenda cl_updaterate powinna wynosić "45".
Lewa strona - nazwa w programie.
Prawa strona - wartości w Counter-Strike.
Uwaga !
Aby wykon/ać pomiar w programie HLToolz musimy znać UP/Download naszego internetu taki pomiar możemy wykonać na stronie:
http://www.speedtest.pl
Jego obsługi nie będę przybliżał gdyż jest ona banalnie prosta.
Poradnik miałem zapisany na płycie cd więc postanowiłem go wrzucić :)