N
ninja666
Gość
Burnout jest serią gier wyścigowych tworzonych przez Criterion Games, a wydawanych przez EA w latach 2001-2009 na PS2, PS3, PSP, Nintendo DS, Xbox, Xbox 360, Nintendo Gamecube i PC (niestety blaszakowcy mogli jak na razie nacieszyć się tylko jedną odsłoną serii - Burnout: Paradise).
Gra nie jest typową ściganką. Od takiego np. Need For Speed różni ją wiele. Przede wszystkim koncepcja rozgrywki. W grze samochody w wyścigach osiągają niebotyczne prędkości (średnio 200-300 km/h) zdobywając dopalacz nitro i punkty za ryzykowne numery na ulicach tj. jeżdżenie pod prąd połączone z wymijaniem samochodów na niebezpiecznie bliskich odległościach, akrobacje, czy tzw. takedown, czyli sprawienie, by przeciwnik "pocałował" najbliższy mur/słup/nadjeżdżający samochód. Drugim takim elementem jest gama dostępnych pojazdów. Oprócz typowo ścigankowych pojazdów (wozów sportowych, czy też muscle carów) możemy wybrać się na trasę samochodami do derby, nascar, hot rodami, czy bolidami F1. Trasy to najczęściej mniej lub bardziej zurbanizowane tereny, po których porusza się mnóstwo samochodów, co czyni grę piekielnie trudną. Rozgrywka jest bardzo dynamiczna i wymaga od gracza wielkiego refleksu, by móc swobodnie jechać pod prąd i nie skończyło się to zderzeniem z nadjeżdżającą z naprzeciwka osobówką. W grze mamy do wyboru różne tryby - klasyczne wyścigi, wyzwania czasowe, wyścigi z nokautem (po upływie określonego czasu samochód na ostatnim miejscu wypada z wyścigu), oraz dosyć nietypowe wyzwania jak Road Rage, w którym to musimy określoną ilość razy brutalnie zepchnąć przeciwnka z trasy, czy Crash Mode, w którym zadaniem gracza jest spowodowanie jak największego i jak najbardziej efektownego karambolu drogowego. Model jazdy jest kompletnie nierealistyczny, a zarazem przystosowany do tak wysokich prędkości, jakie samochody tam osiągają. Na uwagę zasługuje bardzo dobrze zrobiony model zniszczeń, który w bardzo realistyczny sposób odwzorowuje zachowanie się samochodu w przypadku, dajmy na to, zderzenia czołowego z ciężarówką i który jest niemalże esencją rozgrywki. Do tego w ręce gracza oddano 2 "zabawki" urozmaicające niezwykle ogólnie panującą w grze destrukcję. Są nimi Impact Time, w którym po kraksie na drodze możemy wciąż sterować wrakiem samochodu w locie, by wyeliminować z gry kilku przeciwników, oraz Crashbreaker, czyli tryb autodestrukcji samochodu, który ma zadanie podobne do Impact Time. Wielkość wybuchu zależy od aktualnej ilości posiadanego dopalacza nitro. Jeśli chodzi o ścieżkę dźwiękową, to jest z nią różnie, zależnie od części. Najczęściej jednak jest to punk rock i metal z lekką dawką muzyki elektronicznej. Szczerze polecam te gry wszystkim fanom szybkiej jazdy i destrukcji.
Odsłony serii:
Burnout (2001) – PS2, Xbox, GameCube
Burnout 2: Point of Impact (2002) – PS2, Xbox, GameCube
Burnout 3: Takedown (2004) – PS2, Xbox
Burnout: Legends* (2005) – PSP, Nintendo DS
Burnout: Revenge (2005) – PS2, Xbox, Xbox 360
Burnout: Dominator* (2007) – PS2, PSP
Burnout: Paradise (2008) – PS3, Xbox 360
Burnout Paradise: The Ultimate Box (2009) –PC
Burnout Crash!** (2011) – PS3, Xbox 360
*spin-off, który został wyprodukowany nie przez Criterion, a przez EA.
**spin-off wyprodukowany przez twórców oryginału.
Krótkie gameplaye:
Burnout
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=bsTbwNIoIh8&feature=related[/youtube2]
Burnout 2
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=y0NWMVfS0u8&feature=related[/youtube2]
Burnout 3: Takedown
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=0ZunhtwkGuQ[/youtube2]
Burnout: Revenge
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=5zFLUNgXiNs[/youtube2]
Burnout: Legends
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=JwdEHDtBAgk[/youtube2]
Burnout: Dominator
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=W45Z6x4Z58A[/youtube2]
Burnout: Paradise
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=AkfQ9key-x0[/youtube2]
Gra nie jest typową ściganką. Od takiego np. Need For Speed różni ją wiele. Przede wszystkim koncepcja rozgrywki. W grze samochody w wyścigach osiągają niebotyczne prędkości (średnio 200-300 km/h) zdobywając dopalacz nitro i punkty za ryzykowne numery na ulicach tj. jeżdżenie pod prąd połączone z wymijaniem samochodów na niebezpiecznie bliskich odległościach, akrobacje, czy tzw. takedown, czyli sprawienie, by przeciwnik "pocałował" najbliższy mur/słup/nadjeżdżający samochód. Drugim takim elementem jest gama dostępnych pojazdów. Oprócz typowo ścigankowych pojazdów (wozów sportowych, czy też muscle carów) możemy wybrać się na trasę samochodami do derby, nascar, hot rodami, czy bolidami F1. Trasy to najczęściej mniej lub bardziej zurbanizowane tereny, po których porusza się mnóstwo samochodów, co czyni grę piekielnie trudną. Rozgrywka jest bardzo dynamiczna i wymaga od gracza wielkiego refleksu, by móc swobodnie jechać pod prąd i nie skończyło się to zderzeniem z nadjeżdżającą z naprzeciwka osobówką. W grze mamy do wyboru różne tryby - klasyczne wyścigi, wyzwania czasowe, wyścigi z nokautem (po upływie określonego czasu samochód na ostatnim miejscu wypada z wyścigu), oraz dosyć nietypowe wyzwania jak Road Rage, w którym to musimy określoną ilość razy brutalnie zepchnąć przeciwnka z trasy, czy Crash Mode, w którym zadaniem gracza jest spowodowanie jak największego i jak najbardziej efektownego karambolu drogowego. Model jazdy jest kompletnie nierealistyczny, a zarazem przystosowany do tak wysokich prędkości, jakie samochody tam osiągają. Na uwagę zasługuje bardzo dobrze zrobiony model zniszczeń, który w bardzo realistyczny sposób odwzorowuje zachowanie się samochodu w przypadku, dajmy na to, zderzenia czołowego z ciężarówką i który jest niemalże esencją rozgrywki. Do tego w ręce gracza oddano 2 "zabawki" urozmaicające niezwykle ogólnie panującą w grze destrukcję. Są nimi Impact Time, w którym po kraksie na drodze możemy wciąż sterować wrakiem samochodu w locie, by wyeliminować z gry kilku przeciwników, oraz Crashbreaker, czyli tryb autodestrukcji samochodu, który ma zadanie podobne do Impact Time. Wielkość wybuchu zależy od aktualnej ilości posiadanego dopalacza nitro. Jeśli chodzi o ścieżkę dźwiękową, to jest z nią różnie, zależnie od części. Najczęściej jednak jest to punk rock i metal z lekką dawką muzyki elektronicznej. Szczerze polecam te gry wszystkim fanom szybkiej jazdy i destrukcji.
Odsłony serii:
Burnout (2001) – PS2, Xbox, GameCube
Burnout 2: Point of Impact (2002) – PS2, Xbox, GameCube
Burnout 3: Takedown (2004) – PS2, Xbox
Burnout: Legends* (2005) – PSP, Nintendo DS
Burnout: Revenge (2005) – PS2, Xbox, Xbox 360
Burnout: Dominator* (2007) – PS2, PSP
Burnout: Paradise (2008) – PS3, Xbox 360
Burnout Paradise: The Ultimate Box (2009) –PC
Burnout Crash!** (2011) – PS3, Xbox 360
*spin-off, który został wyprodukowany nie przez Criterion, a przez EA.
**spin-off wyprodukowany przez twórców oryginału.
Krótkie gameplaye:
Burnout
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=bsTbwNIoIh8&feature=related[/youtube2]
Burnout 2
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=y0NWMVfS0u8&feature=related[/youtube2]
Burnout 3: Takedown
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=0ZunhtwkGuQ[/youtube2]
Burnout: Revenge
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=5zFLUNgXiNs[/youtube2]
Burnout: Legends
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=JwdEHDtBAgk[/youtube2]
Burnout: Dominator
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=W45Z6x4Z58A[/youtube2]
Burnout: Paradise
[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=AkfQ9key-x0[/youtube2]