A.V.A. - tryby gry

  • Thread starter Thread starter Hirutaro
  • Rozpoczęty Rozpoczęty
H

Hirutaro

Gość
Witam, w tym temacie opiszę poszczególne serwery i rodzaje serwerów, a także dostępne tryby gry w grze A.V.A.

@Up
Poradnik był już bardzo nieaktualny, toteż 16.01.2012 został datą revampu.


Serwery - są główną jednostką podziału grającej społeczności według lokalizacji. Można je swobodnie zmieniać.

-Europe - serwer na którym skupia się większość graczy z Europy.
-USA West - serwer zachodnich Stanów Zjednoczonych - na serwerze prawie nie ma ruchu.
-USA East - serwer wschodnich Stanów Zjednoczonych - chętnie uczęszczany przez graczy zarówno z Europy jak i z Ameryk.

Trzeba jednak pamiętać, że nieodpowiedni wybór serwera przekłada się na wyższe pingi i dyskomfort w grze, zarówno swój jak i innych graczy.

Kanały -po wyborze serwera pojawi nam się lista dostępnych kanałów, na pewno każdy znajdzie tam coś dla siebie.

-Begginer - to kanał dla graczy początkujących - jest na nim rozdzielenie dla dwóch zakresów poziomowych, czyli: 1-5 i 1-10 (granie na tych serwerach niesie ze sobą korzyść w postaci bonusu doświadczenia), a także wspólny kanał dla trybu gry infection

-Public - kanał dla graczy, którzy ukończyli już swoją przygodę z serwerem begginer, rozgałęzia się na podkanały:

*PVP - (ang. player versus player), czyli gracz kontra gracz, o tym dokładniej w trybach gry,

*Co-op - (ang. cooperation), czyli tryb współpracy. Na tym kanale gracze grają najczęściej w czteroosobowych drużynach przeciwko wielu przeciwnikom komputera, w większości uzbrojonym w broń przeznaczoną do walki w zwarciu. Drużyny mogą być większe - jeśli chodzi o mapę podtypu AI Demolition (ang. Artificial Intelligence), czyli sztuczna inteligencja. W tym rodzaju mapy gramy w ośmioosobowym squadzie na 16 przeciwników sterowanych przez komputer, uzbrojonych w najlepsze bronie. Celem rozgrywki jest najczęściej przeżycie, ucieczka lub eskortowanie postaci sterowanej przez komputer do bezpiecznego punktu.
Wygrywając mapy trybu cooperation mamy do zdobycia wiele nagród (wartość naszej nagrody określa ilość zdobytych green boxów. Zielonych skrzynek za zakończenie danego poziomu misji. (Tutaj dodam, nie bijcie się o nie i nie wyzywajcie, bo obojętnie kto skrzynkę podniesie, i tak idzie ona na konto całego teamu), są wśród nich chociażby karabiny o limicie czasowym, małe sumy euro (to jeśli chodzi o nagrodę bezpośrednio z gry), większe sumy euro (najczęściej jednorazowe, za zdobycie medalu za ukończenie danej misji). Mało tego, w mapie Death Valley Extreme możemy wygrać kukri (rodzaj zakrzywionego noża bojowego) lub maskę na zawsze. Jednak szansa na to wynosi dosłownie setne ułamki procenta.
Dodam jeszcze, że tam można zagrać w mapy trybu Battle Gear - czyli drużyna kontra roboty. Można wygrać futurystyczny granat lub pistolet na jakiś okres czasu i rzecz jasna jednorazowy bonus doświadczenia.

*Infection - czyli zakażenie, infekcja, ja najprościej nazwałbym to zombie modem. Gra polega na tym, że zaczynamy ją w szesnastoosobowej drużynie ludzi. Po chwili od startu gry jedna osoba zostaje wytypowany jako zakażony. Taki zakażony posiada zwiększoną wysokość skoku, szybkość i więcej HP (ang. health points) - punktów życia - naszym zadaniem (jako zarażonego) jest atakować przy pomocy pazurów, uzbrojonych w broń ludzi. Kolejne ofiary stają się zombie i tak do końca gry. O ile zadaniem zainfekowanych jest zarazić, to zadaniem ludzi jest uciec, ukryć się, bądź rozwiązać problem zbrojnie. Tutaj powiem, że mapy do trybu infection oferuje wiele kryjówek.

*Practice channel - czyli kanał na którym nie ma obrażeń od spadku z wysokości, wybuchu C4, strzałów, wybuchów i przejechania. Na kanale możemy sobie poćwiczyć jak sama jego nazwa wskazuje. Amunicja jest tam nieskończona. Tzn. odnawia się po każdym strzale, broń wystarczy ponownie przeładować. Możemy tam sprawdzić odrzut kupionej broni czy też jej rozrzut, lub poćwiczyć glitchowanie.

-Event - (ang. event oznacza wydarzenie), czyli serwer przeznaczony do spontanicznych zdarzeń, konkursów, turniejów etc. - zwyczajowo dostępna jest na nim jedna wybrana mapa z bonusem najczęściej do supply points 25%. Mapa zmienia się zwykle co update.

-Tutorial - inaczej samouczek, tutaj trafiamy na początku gry, zaznajomimy się tam z zasadami gry i klawiszami, nauczymy się tam podkładać/rozbrajać C4, reperować/niszczyć czołg. Za ukończenie tutorialu dostaniemy 10.000 euro, ale jest to bonus przyznawany jednorazowo.

-Clan - serwer do potyczek klanowych, znajduje się tam tzw. clan home - dom klanu w wolnym tłumaczeniu - możemy tam przyjrzeć się statystykom naszego klanu, zorganizować mecz itd.
Dodam, że kanał Clan jest hostowany tylko na serwerach z USA, więc gracze z Europy często mają tam wysoki pingi.

-Capsule shop - to kanał z maszyną losującą w której za euro możemy wylosować sobie broń (5000 za jedną kapsułę lub 3000 i 50 battle points [punkty bitwy, otrzymywane za gry, czy też wykonywanie dziennych misji])
Istnieją jeszcze kapsuły premiowane, dla posiadaczy waluty Gcoin (koszt takiej kapsuły to 5, 10 lub 20 gcoins). Nie zawsze uda się wygrać broń, lecz z reguły są one silniejsze od swoich sklepowych, zwyczajnych odpowiedników.
UWAGA: podobnie jak kanał clan, capsule shop jest również sprzężony ze wszystkimi serwerami.


Tryby map dla kanału PVP:

-Grupa Special Operations:

-Escape - specjalny tryb gry, polegający na eliminacji wrogiej drużyny lub ucieczce do specjalnego punktu (łódź w przypadku mapy E-boat, jedynej tego trybu). Drużyna EU to uciekinierzy, ich zadaniem jest eliminacja drużyny NRF lub dotarcie do łodzi - wystarczy tylko do niej dobiec, by misja została wykonana wystarczy jedna osoba, która dotrze do łodzi - zaś drużyna NRF ma nie dopuścić do ucieczki graczy EU.

-Demolition - (czyli zniszczenie) podkładanie bomby, jedna strona to obrońcy - NRF - a druga to team podkładający ładunek C4 - EU. Celem obrońcy jest zabicie przeciwnika i/lub rozbrojenie bomby, a celem atakujących analogicznie jest zabicie przeciwnika i/bądź doprowadzenie do wybuchu ładunku. Na każdej mapie są dwa punkty, w których można podłożyć C4. Awatary graczy respawnują się dopiero w następnej rundzie, co znaczy, że każdy ma tylko jedną szansę na wykazanie się w rundzie. Licznik wygranych można ustawić na 3,4,6,8,10 i Tournament Rules (jest to 7 zwycięstw) - czym różni się Tournament Rules od reszty? Przy 3, 4, 6, 8 i 10 wygranych nie ma żadnej zmiany drużyn. NRF to do końca NRF, a EU to ciągle EU. Przy Tournament Rules teamy zmieniają się po szóstej rundzie rozgrywki.
Obejmuje mapy: Airplane, FoxHunting, Hellhound, DualSight, HammerBlow, Cannon, Supply, Showdown, BlackScent, India.

-Convoy - w tym trybie gry drużyna EU ma zabrać walizkę z bronią nuklearną - Nuke - do jednego z punktów docelowych - helikoptera lub transporterów opancerzonych. By to zrobić trzeba oczywiście otworzyć jedna z bram i ominąć wrogich graczy NRF.
UWAGI:
-przy otwarciu jednej z dwóch bram otwiera się także trzecia pomniejsza, jest ona umieszczona na respawnie teamu obrońców, w przypadku jedynej mapy tego typu rozgrywki - Runaway - otwarcie małej bramy daje dostęp do budynku z którego widać oba punkty ewakuacji,
-grę kończy także zabicie graczy przeciwnej drużyny.

-Grupa AI Demolition:
Mamy tylko dwie dostępne mapy. Cannon AI easy i Cannon AI normal. Drużyna graczy EU atakuje boty z drużyny NRF. W trybie easy boty są dość łatwe do pokonania, zaś w trybie normal posiadają bronie za gcoin i strzelają HeadShoty, gdy tylko wyjdzie się zza rogu.

-Grupa Warfare:

-Annihilation - (anihilacja/unicestwienie/zagłada) - to tryb w którym strony zabijają się by osiągnąć próg punktowy od 80, 100, 120, 150, 180. Strona która pierwsza osiągnie daną ilość punktów, wygrywa. Jeżeli skończy się czas gry, a jest remis rozpoczyna się sekwencja nagłej śmierci (ang. sudden death). Ta strona, która pierwsza zabije żołnierza wroga, wygrywa. Punkty zdobywamy za zabicie przeciwnika - 1 punkt, popełnienie samobójstwa - wydaje mi się, że jest to punkt dla drużyny przeciwnej i jeden ujemny punkt dla naszego teamu, zebranie nieśmiertelników poległych żołnierzy (ang. dog tags) - to punkt score dla nas i 3 punkty na konto drużyny!!!
Nieśmiertelniki są zostawiane przez każdego zabitego, musimy zebrać trzy sztuki, samemu przy tym nie ginąc.

-AI annihilation - to samo co powyżej, tylko z udziałem botów, w tym przypadku limit punktów wynosi 150, 200 bądź 250.
UWAGA:
Boty nie upuszczają po sobie dog tagów, ani nie liczą się pod koniec do naszego score. Ratio jest nabijane tylko za zabójstwa i śmierci od graczy.

-[Sniper] Annihilation - na mapach z tym oznaczeniem można grać tylko snajperem.

-[Knife-only] Annihilation - jedyna mapa, Stadium. Lądujemy na stadionie piłkarskim i używamy do walki tylko broni białej, aż do momentu przekroczenia limitu punktów.

-[Soccer] - to samo co wyżej, tyle że na stadionie mamy piłkę. Spawni się ona na środku pola po "strzeleniu gola". Piłki nie kopiemy. Zabieramy ją z ziemi i biegniemy z nią do bramki przeciwnika. W momencie przekroczenia my i nasza drużyna dostajemy punkty. Jest to trudne, ponieważ gracz z piłką staje się zazwyczaj nadrzędnym celem.

-Grupa Suppression: - czyli "Stułmienie".

-Riot - ang. zamieszki - na razie dostępna jest tylko jedna mapa- [Sniper] AI Windmill - anihilacja, w której zabijamy boty przy pomocy karabinu wyborowego, aż do ostatniej rundy.

-Grupa Escort:
-dostępny jest tutaj tylko jeden tryb gry - escort - polega on na doprowadzeniu czołgu przez EU do punktu docelowego. NRF występuje w roli obrońcy.
UWAGI:
-to jak szybko doprowadzimy czołg do finalnego punktu będzie miało wpływ na to, ile czasu team przeciwny będzie miał na jego eskortę w następnej rundzie,
-do niszczenia czołgu używamy RPG-7 - wyrzutni w odpowiednio oznaczonych pudłach, otwieramy je klawiszem E (za trafienie czołgu dostajemy 1 defense point, do jego zniszczenia są potrzebne dwa trafienia),
-RPG-7 można używać wobec piechoty, nie ma żadnego zakazu, choć nie jest to mile widziane, zwłaszcza gdy poświęcimy wygraną dla zabójstwa,
-czołg może naprawiać maksymalnie dwóch graczy przy pomocy klawisza E (naprawa we dwoje jest szybsza, za samotne naprawienie czołgu dostaje się 2 ptk. attack score, w przypadku dwóch naprawiających dostajemy po 1 ptk. na osobę),
-na mapie istnieje kilka punktów kontrolnych, zwykle 1-3, przekroczenie takiego punktu to dla drużyny atakującej - EU - to dodatkowe 3 ptk. attack score (5 ptk. przy przekroczeniu punktu finałowego), dojście do punktu zmienia też lokację naszego respawnu na bliższą.
-czołg nie może strzelać z działa, można jedynie usiąść za karabinem maszynowym - przy czym jedno trafienie z RPG w czołg zabija strzelca.

-Grupa Military drill: - ang. ćwiczenia wojskowe; w tej grupie map i trybów gry znajdziemy:

-Free For All - (czyli każdy na każdego), w skrócie FFA - w tym trybie gry gramy na specjalnie przygotowanych mapach, jesteśmy samotnym żołnierzem, zabijamy wroga, grę wygrywa osoba, która jako pierwsza osiągnie limit zabójstw narzucony przez hosta odpowiednio 10, 20, 30, 40 lub 50.

-Domination - (czyli dominacja) - jest tylko jedna mapa tego trybu, tryb dosyć mało popularny wśród graczy. Polega na przejęciu przez nasz team kontroli nad bazą w centrum mapy. Jeśli pasek postępu, któregoś z teamów dojdzie do końca, gra zostaje zakończona.

UWAGI:
-na tej mapie jest możliwe przyzwanie helikoptera, którego strzelec - bot - zabije każdego wroga w swoim polu widzenia, helikopter przywołujemy za pomocą klawisza E na własnym spawnie (radiostacja), pasek postępu dla helikoptera nabije się, gdy nasza strona nie ma kontroli nad bazą w centrum,
-bazę przejmujemy klawiszem E przy centralnym filarze z panelem dostępu.

-Cross Steal - tym razem nie umiem przetłumaczyć nazwy bezpośrednio - gra polega na tym, że jedna drużyna musi wykraść klucz uruchamiający wyrzutnię rakiet własnej drużyny i dostarczyć go do miejsca, w którym leży klucz naszej drużyny. Grę kończy wynik 5, zatem maksymalna ilość rund to 9.
UWAGI:
-jeśli ktoś ukradnie na klucz, zostanie on odnotowany na mapie, osobę taką trzeba zabić,
-upuszczenie klucza ukryje pozycje niosącego go gracza, lecz jeśli klucz będzie na ziemi zbyt długo, powróci na swoje miejsce, do bazy wroga,
-jeżeli oba klucze zostały ukradzione, nie można odpalić rakiet, by wygrać rundę tej gry klucz własnej drużyny musi być w bazie,
-w przypadku remisu gra trwa teoretycznie w nieskończoność aż jedna ze stron nie zdobędzie finałowego punktu.

Opcje mapy:

-Password - czyli hasło - służy do zabezpieczenia mapy hasłem.
-Objective - czyli cel - tutaj ustawiamy liczbę wygranych lub wynik.
-Max players - maksymalny limit graczy - tu nic nie trzeba dodawać, może to, że na niektórych mapach nie da się go zmienić, jest to narzucone przez grę.
-Friendly fire - na nasz ogień drużynowy - można ustawić jego brak, obecność i tylko granaty.
-Spectators - czyli obserwatorzy, neutralni obserwatorzy, którzy nie biorą udziału w rozgrywce - szary team,
-Free Join - wolne dojście - odznaczenie tej opcji spowoduje, że po starcie gry, nikt z zewnątrz nie może do niej dołączyć, zatem wyjście kolegów z zespołu, tylko go osłabi,
-3rd Rerson Spectate - obserwacja z perspektywy trzeciej osoby - opcja ta umożliwia dowolny obrót kamery wokół naszego sprzymierzeńca, którego oglądamy, możemy zatem obserwować jego tył, jeśli opcja jest wyłączona, widzimy zza jego głowy tylko ten kierunek, do którego sojusznik stoi twarzą,
-Ghost Chat - tak do końca nie wiem, chyba chodzi tutaj o chat po śmierci albo chat dla spectatorów,
-Auto team ballance - automatyczny balans drużyn - przy zaznaczonej opcji nie ma możliwości wyboru drużyny w której będziemy, zostaną one rozlosowane przy starcie rozgrywki. Przy zaznaczeniu tej opcji wszyscy gracze otrzymają 5% doświadczenia więcej i 1% więcej szans na szczęśliwe trafienie (lucky shot).

To byłoby na tyle, myślę, że odnajdziecie tu odpowiedzi na jakieś poważniejsze zapytania. Zabraniam kopiowania i zamieszczania mojego poradnika bez pozwolenia.
 
Re: Tryby gry

No no .. ^^
Good Job ;]
Szukałem na necie i nie znalazłem tego więc wygląda to na pracę samodzielną :}

Widać, że znasz się dobrze na gierce ..
//Tak dalej a Matti na pewno da Ci Opiekuna ^^
 
Re: Tryby gry

Się zmęczyłem troszeczkę i znudziłem. Muszę dodać też zakaz kopiowania do innych.
 
Re: Tryby gry

Nom dodaj, aby nikt nie skopiował ^^
Sypne Ci 5 karmy za ładną pracę w dziale ..

Oby tak dalej :P
 
Re: Tryby gry

No dzięki, zawstydzacie mnie.
Tyle, że nie wiem czy na opiekuna jeszcze nie za wcześnie. Po 10 lipca mam ustalić termin wyjezdnego, z dostępem będzie słabiej. Mimo to dziękuję.
 
Re: Tryby gry

Witam,

Wiem ze nie w temacie, Sam w ta grę nie grałem ale opis na pewno bardzo obszerny i pochwały się należą :). Przeczytałem ze chciałeś uniemożliwić kopiowanie tego postu. I tutaj moje pytanie. Jak to można z robić :D bo już powoli kończę pisanie mojego Postu który będzie moim zdaniem obszerny i nie chce żeby mnie kopiowali bo wtedy było by to nie fer ;(

Pozdrawiam,
Dulek
 
Re: Tryby gry

No po prostu zabroń kopiowania. I najlepiej zrób zrzut ekranu z datą ostatniej modyfikacji Twojej pracy.
Od chwili w której zaczniesz coś tworzyć, jest to chronione prawem autorskim.
 
Back
Do góry