[h4]Przez: Twórcy Fortnite[/h4]
Wzywamy wszystkich twórców!
Z radością prezentujemy nowiutką funkcję w trybie Battle Royale… powtórki. Mnogość ustawień filmowych umożliwi wam uchwycenie waszych najlepszych zagrań, momentów i przeżyć. Nie możemy się już doczekać, aż będziemy mogli zobaczyć, co przygotujecie. Co więcej, dzięki systemowi nagrywania powtórek będziecie mogli wygrać fenomelnalne nagrody… i to już niedługo. ?
Przetrwajmy Burzę wraca do gry! Ci, którym uda się przeżyć, zgarną wartościowe nagrody. Jak długo wytrzymacie?
Fort Kieszonkowy (Battle Royale)
To fort przenośny… a raczej Fort Kieszonkowy! Ofortujcie się w ułamku sekundy, jednym drobnym machnięciem dłoni.
Ustawka 50 na 50 2.0 (Battle Royale)
Dwie drużyny zewrą się w walce w zmodyfikowanym trybie okresowym Ustawka 50 na 50 graczy. Bądźcie pierwsi na linii frontu.

Bohaterowie cyberpunkowi (Ratowanie Świata)
Czwórka nowych bohaterów o naprawdę wypasionej stylówie! A jaki styl pasuje do was?

Bronie neonowe (Ratowanie Świata)
Opromieńcie blaskiem pole bitwy i wyślijcie pustaki w kosmos jednym energetycznym uderzeniem!
[h2]OGÓLNE[/h2]
- Zasoby takie jak drewno, kamień i metal będą od teraz zawsze wyświetlać się w ekwipunku jako pierwsze (np. zamiast pułapek).
- Zakupione V-dolce będą od teraz współdzielone między konsolą Xbox One, komputerem PC i urządzeniem mobilnym.
- Ulepszenia kolejki logowania:
[list]
- W trakcie oczekiwania gra zapamięta, w którym miejscu w kolejce znajduje się gracz, jeżeli wyjdzie on z gry, a potem do niej wróci.
- Urządzenia mobilne nie umieszczą gracza w kolejce logowania więcej niż raz na jedną próbę logowania.
- Procedury uwierzytelnienia dwuetapowego nie spowodują ponownego umieszczenia gracza w kolejce logowania.
[/list]
Poprawki błędów
- Poprawiono ekran logowania tak, by lepiej współpracował z różnymi rozmiarami ekranów i strefami bezpiecznymi.
- Naprawiono rzadki błąd, który powodował zawieszenie się gry podczas wylogowywania.
- Naprawiono błąd powodujący, że gracze z PS4 opuszczali ekipę po meczu, jeżeli grali z graczami z innych platform.
- Poprawiono błąd, który powodował, że oddziały ocaleńców i bohaterów były zablokowane po przełączeniu się do kampanii Ratowanie Świata z trybu Battle Royale.
- Poprawiono błąd, który powodował, że na komputerach PC kontrolery PS4 pokazywały przyciski kontrolerów do Xboxa, nawet po zmianie typu kontrolera w ustawieniach gry.
- Poprawiono rzadki błąd, który powodował, że części ciała postaci nienaturalnie się rozciągały.
[list]
- (Przykład) Uszy w ubiorze Króliczy Najeźdźca.
Naprawiono błąd, który powodował, że po kupieniu lamy w kampanii PvE nie można było obracać elementów w szafce w trybie Battle Royale.
[/list]
[h2]ZNANE PROBLEMY[/h2]
Chcielibyście śledzić problemy znane społeczności? Udajcie się na nową stronę Trello poświęconą Fortnite.
Powrót na początek
[h1]BATTLE ROYALE[/h1]
[h2]SYSTEM POWTÓREK[/h2]
Więcej informacji znajdziecie w artykule na blogu.
- Zapisujcie swoje rozgrywki i oglądajcie je z dowolnej perspektywy!
- Przyspieszcie lub spowolnijcie akcję.
- Kontury postaci i widoczne nazwy graczy pozwolą wam lepiej pokazać przebieg wydarzeń.
- Kilka trybów kamery do wyboru:
[list]
- Widok trzecioosobowy
[list]
- Śledzi gracza i umożliwa obserwację dookoła niego.
- Trzy różne tryby obserwacji: wyłączona, automatyczna, leniwa.
Śledzenie z drona
Kamera z poziomu drona, która jest zawsze skierowana na postać wybranego gracza.
Podłączenie drona
Kamera z poziomu drona, która jest luźno powiązana z postacią wybranego gracza.
Swobodny dron
Kamera z poziomu drona, która może dowolnie poruszać się po wyspie.
Rozgrywka
To kamera, która pokazuje, co śledzony gracz widział w trakcie rozgrywki.
Dostosujcie ustawienia kamery
Ekspozycja
Przesłona
Ogniskowa
Odległość wyostrzania
Na razie ustawienia te są dostępne tylko na komputerach PC i konsolach.
[/list]
[/list]
[h2]BRONIE I PRZEDMIOTY[/h2]
Dodano Fort Kieszonkowy.
[list]
Epicka klasa rzadkości.
Pojawia się pojedynczo. W ekwipunku może zostać połączony w stos liczący maksymalnie pięć sztuk.
W punkcie, w którym Fort Kieszonkowy dotknie podłoża, natychmiastowo pojawi się gotowy fort.
[list]
Fort z Fortu Kieszonkowego jest zbudowany z metalu i ma wysokość trzech pięter.
Najniższe piętro ma wielkość 1 na 1 i wyposażone jest w drzwi wejściowe. Umieszczone w środku stosy opon pozwalają na szybkie przedostanie się na dach.
[/list]
O 75% zmniejszono maksymalną prędkość skrętu Rakiety Kierowanej.
O 15% zwiększono prędkość Rakiety Kierowanej.
Przełączanie się na wiele z broni (szczególnie tych o niższej szybkostrzelności) wymaga teraz nieco więcej czasu.
Ta zmiana ma na celu zmniejszenie efektywności strategii opierających się na szybkim przełączaniu między broniami, co umożliwiało zadawanie bardzo dużych i gwałtownych obrażeń.
Usunięto animację przeładowywania strzelby-pompki.
Bronie, które zostały zmodyfikowane:
[list]
Wyrzutnia rakiet
Rękodziało
Rewolwer
Strzelba taktyczna
Strzelba pompka
Ciężka strzelba
Czterotaktowy karabin snajperski
Sztucer
Kusza
[/list]
Zmodyfikowano dostępność przedmiotów w automatach do sprzedaży przedmiotów.
Zmniejszono częstotliwość występowania Beczek Obfitości o 50%.
O 100% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję średnią w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie rzadkiej.
O 50% zmniejszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie rzadkiej.
O 25% zmniejszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie epickiej.
O 25% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję ciężką w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie epickiej.
O 25% zmnięjszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie legendarnej.
O 25% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję ciężką w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie legendarnej.
O około 33% zmniejszono częstotliwość występowania zdalnie odpalanych ładunków, pojawiających się jako łupy luzem w świecie gry.
Zmieniono ikonę średniej amunicji w ekwipunku tak, by była bardziej czytelna.
[/list]
Poprawki błędów
Poprawiono błąd powodujący, że bronie wydawały się unosić w powietrzu po szybkim przełączeniu między przedmiotami, jeżeli występowały w tym czasie pewne specyficzne warunki sieciowe.
Poprawki Rakiety Kierowanej:
[list]
Likwidacja powalonego gracza przy pomocy Rakiety Kierowanej nie będzie już rejestrowana jako samobójstwo.
Podnoszenie przedmiotu w trakcie wystrzeliwania Rakiety Kierowanej nie będzie już skutkowało jego znikaniem.
Wystrzelenie Rakiety Kierowanej przed momentem zniknięcia ekranu zwycięstwa nie będzie już uniemożliwiało graczowi powrotu do lobby.
Gracze będą odtąd mogli normalnie obserwować wrogów, którzy ich zlikwidowali, a nie wystrzeloną przez siebie rakietę.
Jeżeli obserwowany gracz wystrzeli rakietę, osoba obserwująca będzie od teraz śledziła rakietę zamiast gracza.
Naprawiono błąd, który powodował, że gracze obserwowali unoszącą się nad wyspą startową Rakietę Kierowaną, jeżeli zostali zlikwidowani w trakcie gry przy użyciu rakiety.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom wystrzelenie Rakiety Kierowanej w trakcie lotu na takiej rakiecie.
Naprawiono błąd, który powodował, że nad Rakietą Kierowaną wystrzeloną i kontrolowaną przez gracza wyświetlała się jego nazwa.
Naprawiono błąd, który powodował, że automaty do sprzedaży przedmiotów po wyborze rzadkiej wersji karabinu szturmowego z lunetą wydawały graczom wersję epicką.
Naprawiono błąd, który powodował, że łupolamy zdobywane podczas gry w trybach okresowych były puste.
[/list]
[h2]ROZGRYWKA[/h2]
Tryb okresowy: ustawki 50 na 50 graczy 2.0
[list]
Dwie drużyny po 50 graczy walczą do samego końca!
[list]
Ponieważ jest to „tryb z dużymi oddziałami”, statystyki profilu nie będą rejestrowane. Codzienne i cotygodniowe wyzwania nadal są aktywne, poza wyzwaniami bezpośrednio opartymi na grze w oddziałach („Bądź wśród 6 najlepszych oddziałów” itd.).
Burza i mapa
Busy bojowe obu drużyn zbliżają się do wyspy z dwóch różnych jej stron. Bus sojuszników ma na mapie niebieski kontur, bus wrogów – czerwony.
Końcowy krąg burzy jest od początku zaznaczony na mapie.
Gracze mają 10 minut na zebranie łupów, gdy tymczasem burza stopniowo zmniejsza się do kręgu; następnie 5 minut na walkę, a potem kolejne 5, w trakcie których burza kurczy się całkowicie.
Zrzuty zaopatrzenia pojawiają się w seriach po 3-6, spadają co dwie minuty i lądują jedynie na ostatecznym kręgu burzy.
Dodano na mapie przerywaną linię, wskazującą „linie walki” między obiema drużynami. Przekroczenie tej linii skutkuje zwiększonym prawdopodobieństwem natknięcia się na wrogów.
Łupy
O 75% zwiększono tempo zbierania zasobów.
O 15% zwiększono prawdopodobieństwo pojawienia się łupów luzem w świecie gry.
Łupy luzem w świecie gry będą zawierać podwójną ilość amunicji.
Pojemniki z amunicją będą zawierać potrójną ilość amunicji.
Skrzynie będą zawierać podwójną ilość amunicji i przedmiotów jednorazowych.
Zrzuty zaopatrzenia będą zawierać podwójną ilość amunicji, dodatkowe przedmioty jednorazowe, zasoby oraz pułapkę.
Poprawki błędów i ulepszenia trybów
Naprawiono błąd, który powodował tworzenie nierównych drużyn – jedna mogła mieć ponad 50 graczy.
Powaleni gracze tracą zdrowie szybciej niż normalnie (10 punktów na impuls)
.
[/list]
Nowy schemat kontrolera: Budowniczy Pro
Schemat ten jest podobny do Bojowego Pro, ale zoptymalizowany pod kątem jak najszybszego rozstawiania fragmentów budowli.
Ścianom, podłogom, schodom i dachom odpowiadają różne przyciski kontrolera.
Za pierwszym przyciśnięciem guzika gracz przełączy się do przypisanego fragmentu budowli, a każde kolejne naciśnięcie będzie skutkowało umieszczeniem tego fragmentu w świecie gry.
By przełączyć się między materiałami lub pułapkami, należy nacisnąć przycisk kierunku w lewo (przycisk w lewo na krzyżaku).
Nowe koło komunikacji oddziału
Umożliwi ono graczom szybkie porozumiewanie się bez mikrofonów.
Obecnie dostępne są następujące wezwania:
Dostrzeżono wroga, Potrzebne leczenie, Potrzebne osłony, Potrzebne materiały, Potrzebna broń (w zależności od kontekstu) oraz Potrzebna amunicja (w zależności od kontekstu).
Domyślne przyciski odpowiedzialne za tę funkcję to V na klawiaturze oraz przycisk kierunku w prawo na kontrolerze; na urządzeniach mobilnych koło komunikacji można znaleźć w menu emotek.
Łupolamy można od teraz otwierać zarówno niszcząc je, jak i wchodząc w interakcję z nimi.
Do pułapek umieszczonych przez sojuszników dodano niebieski odcień, co pozwala odróżnić je od wrogich pułapek.
[/list]
Poprawki błędów
Usunięto błąd uniemożliwiający graczom edytowanie wzniesionych przez nich budynków.
Poprawki zrzutów zaopatrzenia:
[list]
Usunięto błąd w rzadkich przypadkach uniemożliwiający graczom otwieranie zrzutów zaopatrzenia.
Usunięto błąd, który powodował, że zrzuty zaopatrzenia trzęsły się, jeżeli gracz zniszczył obiekt, na którym wylądowały.
Usunięto błąd, który powodował, że łupy ze zrzutu zaopatrzenia pojawiały się w powietrzu po tym, jak skrzynia z zapasami została zestrzelona.
Usunięto błąd, który powodował, że gracze byli wpychani pod mapę, jeżeli znajdowali się pod spadającym zrzutem zaopatrzenia.
Usunięto błąd, który powodował, że gracze byli wystrzeliwani poza mapę, jeżeli wylądowali na zrzucie zaopatrzenia.
Usunięto błąd, który powodował, że budynek mógł być zablokowany przez 3 sekundy ze względu na słabe warunki sieciowe.
Usunięto błąd, który powodował, że kontrolery wibrowały w trakcie fazy swobodnego spadku, w momencie, gdy w świecie gry ładowały się automaty do sprzedaży przedmiotów.
Usunięto błąd, który powodował, że paski zdrowia budowli znikały, gdy gracz celował z broni.
Usunięto błąd, który powodował, że celownik nie wracał do poprzedniego stanu po przeładowaniu broni.
Usunięto błąd, który powodował, że słabe warunki sieciowe mogły uniemożliwić zbudowanej budowli pojawienie się w świecie gry.
Usunięto błąd, który powodował, że gracze nie mogli wybrać w trybie Battle Royale tej samej ikony sztandaru i kombinacji kolorystycznej, które mieli w kampanii Ratowanie Świata.
[/list]
[h2]EFEKTY DŹWIĘKOWE[/h2]
Dodano unikatowe efekty dźwiękowe podczas zakładania i przeładowywania następujących broni (reszta pozostaje bez zmian):
[list]
Epicki/legendarny karabin szturmowy
Ciężka strzelba
Strzelba pompka
Czterotaktowy karabin snajperski
Sztucer
Dodano więcej wariacji odgłosów wystrzałów taktycznego pistoletu maszynowego.
Dodano więcej wariacji odgłosów wystrzałów epickiego/legendarnego karabinu szturmowego średniego zasięgu.
[/list]
Poprawki błędów
Usunięto drugi odgłos umieszczania magazynka w trakcie animacji przeładowywania granatnika.
[h2]INTERFEJS[/h2]
- Zmniejszono ilość wymaganych do pobrania danych i rozmiary aktualizacji dla graczy bez dostępu do kampanii Ratowanie Świata (tylko na komputerach PC).
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który powodował, że opis przycisku służącego do przełączania mapy na kontrolerze nie pojawiał się po tym, jak gracz został zlikwidowany.
- Usunięto błąd, który powodował, że podglądy swobodnego spadku wyświetlane w szafce wyświetlały się bez poprawnej animacji.
- Poprawiono zbyt mały tekst na minimapie.
- Usunięto błąd, który powodował, że znacznik na mapie nie aktualizował swojej lokalizacji, w miarę jak gracz przybliżał i oddalał mapę.
- Usunięto błąd, który powodował, że znaczniki na mapie nie pojawiały się tam, gdzie znajdował się kursor gracza, jeżeli były stawiane na mapie, która została przybliżona.
- Analogowy drążek kontrolera może od teraz być używany do przewijania przybliżonej mapy.
- Poprawiono błąd, który powodował, że w trakcie obserwowania Rakiety Kierowanej licznik zlikwidowanych graczy miał wartość zero.
[h2]GRAFIKA I ANIMACJA[/h2]
- Poprawiono animacje pojawiania się elementów, co sprawia, że obiekty raczej łagodnie ujawniają się, a nie wyskakują znienacka.
Poprawki błędów
- Poprawiono nieregularne zmiany pozycji busa bojowego, które mogły występować co kilka sekund.
- Poprawiono emotkę Papier, kamień, nożyce tak, by pokazywała się prawidłowo w lobby.
- Poprawiono błąd, który powodował, że zbieraki Tęczorożec i Słodziak nie zawsze się aktywowały.
- Poprawiono animację wystrzały Rakiety Kierowanej tak, by wyświetlała się poprawnie, kiedy gracz, który ją wystrzeliwuje, jest obserwowany.
- Zmieniono rozmiary grzybów, które były zbyt wielkie.
[h2]WYDAJNOŚĆ[/h2]
- Naprawiono różne błędy powodujące, że gra zawieszała się lub zacinała w trakcie ładowania zasobów, szczególnie na konsolach. Zasoby te są obecnie ładowane wstępnie przed rozpoczęciem gry.
- Zoptymalizowano serwery celem zmniejszenia lagów w trakcie oddawania wystrzałów lub otrzymywania obrażeń.
[h2]WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE[/h2]
- Wskaźnik efektów dźwiękowych nie pokazuje już broni z tłumikami, odgłosów kroków kucających postaci ani zbieraków członków drużyny.
- Wprowadzono różne poprawki jakości grafiki dla antyaliasingu, roślinności i nieba.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który powodował, że interakcja z grą trwała nieprzerwanie, chociaż ekran nie był już dotykany.
- Usunięto błąd, który powodował, że komunikat o braku wsparcia dla urządzeń po jailbreaku nie wyświetlał się.
[list]
- Próba grania na urządzeniu po jailbreaku zakończy się wyrzuceniem z gry.
Naprawiono rozmaite błędy przeszkadzające w poprawnej interakcji z grą, w tym:
Ikony, które nie wyświetlały się poprawnie na tańszych urządzeniach.
Zrzuty zaopatrzenia, których nie dało się otworzyć.
Drzwi, które niekonsekwentnie otwierały się i zamykały.
Mapę, której nie dało się przybliżyć ani przesuwać.
Sytuacje, w których grze zdarzało się rejestrować przypadkowe naciśnięcia przycisków.
Usunięto błąd, który powodował, że amunicja rewolweru i granatnika unosiła się w powietrzu poza bronią.
[/list]
Powrót na początek
[h1]RATOWANIE ŚWIATA[/h1]
[h2]ROZGRYWKA[/h2]
Włączono możliwość zadawania obrażeń otoczeniu za pomocą broni dystansowych.
[list]
Zakres obrażeń zadawanych otoczeniu zależy od broni.
Skalowanie obrażeń zadawanych otoczeniu przy użyciu broni dystansowych powinno być konsekwentnie powiązane z ilością punktów życia posiadanych przez elementy otoczenia, a także zależeć od klasy rzadkości i modyfikacji danej broni.
[list]
UWAGA: Obrażenia zadawane otoczeniu zwiększają się wyłącznie w zależności od stopnia i klasy rzadkości broni i nie można ich zwielokrotnić statystyką Ofensywy.
Bronie dystansowe nie mogą uszkadzać struktur zbudowanych przez gracza używającego danej broni ani członków jego drużyny.
[/list]
[Przeprojektowanie]Fragment Rubieżnika
Do aktywacji Mocy Fragmentów (poza łupolamą) nie będzie już wymagane posiadanie założonej amunicji Fragmentu.
Moce Fragmentów mają odtąd określony czas odnawiania oraz koszt energii, tak jak pozostałe zdolności.
Moce Fragmentów będą wzmocnione, jeżeli Rubieżnik zużyje podczas ich aktywacji amunicję Fragmentu.
Maksymalna ilość posiadanej amunicji Fragmentu została radykalnie zwiększona.
[Przeprojektowanie]Broń biała i otoczenie
Bronie białe (poza kilofami) nie mogą odtąd uszkadzać struktur zbudowanych przez gracza lub jego drużynę; zwiększono także obrażenia zadawane otoczeniu przy ich pomocy.
Skalowanie obrażeń zadawanych otoczeniu przy użyciu broni dystansowych powinno być obecnie odczuwane przez graczy jako bardziej konsekwentne i powiązane z ilością punktów życia posiadanych przez elementy otoczenia.
[list]
UWAGA: Obrażenia zadawane otoczeniu zwiększają się wyłącznie w zależności od stopnia i klasy rzadkości broni i nie można ich zwielokrotnić statystyką Ofensywy.
Topory zadają więcej obrażeń elementom drewnianym. Narzędzia zadają więcej obrażeń elementom kamiennym. Miecze, pałki, kosy i włócznie nie działają silniej na żaden konkretny rodzaj materiału.
[/list]
[Przeprojektowanie] Anomalie
Zwiększono nagrody za anomalie, z bluglutu na nagrody za misję.
Odłamki anomalii będą obecnie otrzymywały pełne obrażenia od uderzeń zbierakiem, a zredukowane obrażenia od pozostałych broni białych. Nie będą mogły z kolei już być niszczone przy pomocy pocisków (shurikenów, rakiet itp.).
Wielkość kolejki tworzenia została zwiększona z 10 do 20 (co oznacza, że jeden obiekt może być w produkcji, a 19 czekać na swoją kolej).
Przytulne ognisko nie zapewnia już wyniku na poczet Odznaki Zbieracza przy okazji leczenia, a zamiast tego wynagradza za umieszczenie pułapki.
Zmodyfikowano obrażenia od upadku tak, by były zadawane od upadku z wyższych wysokości.
Od teraz gracze zaczną otrzymywać obrażenia od upadku po spadnięciu z wysokości ponad 1300 jednostek, a nie tak jak dotąd z wysokości 850 jednostek.
[list]
(Przykładowo) Gracz może zejść z trzypiętrowego budynku, ale nie może z niego zeskoczyć.
Wartość początkowa obrażeń od upadku została zwiększona z 5% do 10% maksymalnej ilości punktów zdrowia (PZ).
Kolejny próg obrażeń to obecnie 20% maksymalnej ilości PZ po upadku z wysokości 3 pól.
Kolejny próg obrażeń to obecnie 50% maksymalnej ilości PZ po upadku z wysokości 3,75 pola.
Kolejny próg obrażeń to obecnie powalenie po upadku z wysokości 4,5 pola.
Upadek z wysokości większej niż 4,5 pola także będzie owocował powaleniem.
Obrażenia od upadku otrzymywane przez wrogów zostały zmodyfikowane tak, by dopasować je do powyższych zmian.
[/list]
Pojazdy, na których szczycie stoją ocaleńcy, nie będą już otrzymywały obrażeń od broni dystansowych ani białych.
Można je niszczyć wyłącznie zbierakiem.
Zwiększono wielkości stosów i limity przenoszenia drewna, kamienia oraz metalu.
Domyślny limit zasobów budowlanych został zwiększony z 999 do 2000.
Węzły limitów zasobów budowlanych zastąpiły dotychczas istniejące węzły władania bronią na drzewku zdolności. Nowe węzły umożliwiają graczom zwiększenie ich możliwości transportu zasobów o 1000 na poziom, do maksymalnie 5000 na typ zasobu.
[list]
Komentarz twórców: Władanie bronią od aktualizacji 3.3 było pozbawione limitów, co umożliwiło nam usunięcie i zmianę tych węzłów na drzewku zdolności. Nie martwcie się więc, wasze umiejętności posługiwania się bronią wszystkich poziomów pozostaną bez zmian!
Posiadane już przedmioty nie będą się automatycznie łączyć w stosy.
Możesz kumulować stosy, upuszczając i podnosząc przedmioty lub przenosząc je pomiędzy plecakiem i magazynem.
[/list]
Poprawki gospodarki
Zwiększono PD bohaterów i schematów w Kamiennym Lesie, aż do Deskogrodu.
Gracze, którzy ukończyli już te zadania przed wydaniem obecnej aktualizacji, również otrzymają dodatkowe PD.
Zadania z wyzwaniami zostały rozszerzone i mają teraz aż 20 etapów.
Zadanie „Nie zostaw nikogo” będzie odtąd wynagradzało graczy PD ocaleńca, skalowanymi w zależności od etapu.
Gracze, którzy ukończyli już etapy od 1 do 10 przed wydaniem obecnej aktualizacji, również otrzymają dodatkowe PD ocaleńca.
[/list]
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który powodował duże opóźnienie w dołączaniu do ekipy, jeżeli gra po raz pierwszy wczytywała się na PS4.
- Usunięto błąd, który powodował, że pylony bluglutu pojawiały się jeden na drugim.
- Premia pylonów bluglutu nie będzie już znikać po 10 minutach.
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze podnosili przedmioty dużo wolniej, niż normalnie.
[h2]MISJE I SYSTEMY[/h2]
- Nowy wątek fabularny: Skok w Burzę: Rozgrzewka
[list]
- Towarzysz Larsowi i Ray w ich podróży w głąb przeszłości Larsa w ramach nowego wątku fabularnego „Skok w Burzę”!
- Zupełnie nowa mapa w trybie Przetrwajmy Burzę – Grzmiąca Droga 99.
[list]
- Więcej szczegółowych informacji.
Lama wydarzenia „Skok w Burzę” jest dostępna w zakładce łupów.
Koszt: 1000 talonów Burzy
Lama okresowa gwarantuje co najmniej jedną neonową broń klasy epickiej lub wyższej lub cyberpunkowego bohatera!
Każde 1000 talonów petard zostanie zmienione w wiosenną lamę.
Nagrody za zadanie:
Legendarna neonowa broń dystansowa (pistolet, strzelba, karabin szturmowy) do wyboru.
[/list]
Przetrwajmy Burzę powraca!
Poprawiono nagrody.
[list]
Dodano złoto wydarzenia Wiosno przybywaj!, skalujące się w zależności od poziomu trudności i liczby ukończonych zadań dnia.
Poprawiono ilość otrzymywanych PD bohatera/schematu/ocaleńca.
[list]
Można dodatkowo zwiększać ich ilość w zależności od poziomu trudności i liczby ukończonych zadań dnia.
Zwiększono klasę rzadkości przedmiotów (ocaleńców, schematów, kluczy transformacyjnych itp.), które pojawiają się w trybie przetrwania, szczególnie na wyższych poziomach trudności.
Zmniejszono liczbę pojawiających się przedmiotów o niskiej klasie rzadkości.
[/list]
Nagrody za misje alarmowe to obecnie od 300 do 1500 talonów, w zależności od czasu przetrwania i poziomu trudności.
Limit: maksymalnie 3 trzydniowe misje przetrwania na dobę.
Limit: maksymalnie 1 siedmiodniowa misja przetrwania na dobę.
Dodano zadania poboczne z nowymi sztandarami w ramach nagrody!
Sztandar wydarzenia o mocy 15 + 1000 talonów Burzy.
Sztandar wydarzenia o mocy 40 + 1000 talonów Burzy.
Sztandar wydarzenia o mocy 70 + 1000 talonów Burzy.
Zmieniono głosowanie w trybie przetrwania umożliwiające pominięcie dnia z głosowania wymagającego jednomyślności na głosowanie z wymaganiem większości głosów, by było ono spójne z pozostałymi głosowaniami.
Zmutowane burze
Zmutowane burze są bardziej aktywne w trakcie trwania tego wydarzenia i zapewniają graczom nagrodę w wysokości od 100 do 240 talonów Burzy, w zależności od stopnia trudności.
[list]
Limit: 10 na dobę.
Powtarzalne zadanie polegające na ukończeniu 2 misji alarmowych w zmutowanej burzy, co zapewni graczom 100 sztuk złota wydarzenia „Wiosno przybywaj!”
[/list]
Opcjonalne zwiększenie stopnia trudności ani zadania grupowe nie będą wynagradzały graczy talonami podczas trwania tego wydarzenia.
[/list]
Misje alarmowe z minibossami nie mogą zostać wybrane, jeżeli gracz nie odblokował jeszcze misji, do której podczepiony jest alarm.
Ma to uniemożliwić graczom niższych poziomów podejmowanie prób ukończenia misji alarmowych, które będą dla nich za trudne, chyba że zostaną zaproszeni do grupy przez znajomego o wyższym poziomie.
Zmiany w nagrodach za pokonanie mimików:
Mimiki zawsze będą wynagradzać graczy równowartością co najmniej trzech skrzyni skarbów poziomu 3 (niebieskich).
Niektóre mimiki będą zamiast tego zapewniać równowartość co najmniej trzech skrzyni skarbów poziomu 4 (fioletowych).
Zmiany w misjach ewakuacji schronu:
W misjach nie wykonywanych w grupach liczba wrogów, których należy zabić po dotarciu do schronu, została zmniejszona do 10 na graczy w strefie (wcześniej 35).
Długość ostatecznego starcia w misjach nie wykonywanych w grupach została zredukowana z 8 do 6 min.
Zmiany w misjach naprawy schronu:
Okobot nie będzie już atakowany po tym, jak się pojawi.
[list]
Okobot będzie się od teraz pojawiał z pięciominutowym licznikiem. Po 5 minutach oddali się, by naładować baterie, a następnie powróci w innym miejscu na mapie.
Atak pustaków będzie się odtąd zaczynał w chwili, w której gracz umieści okobota. Do tego momentu okobot jest bezpieczny.
Gracze mają 5 minut na to, by rozpocząć skanowanie, a następnie bronić okobota.
Stopień trudności ataku pustaków będzie zmniejszony przez czas trwania pierwszych dwóch ataków.
Gdy tylko gracz dotrze do schronienia, będzie ono odtąd automatycznie rozpoczynało skan diagnostyczny. Interakcja nie jest już wymagana.
Komentarz twórców: Zmniejszenie poziomu trudności misji i początkowych ataków pozwoliło nam podkręcić te elementy zadania, które są jego istotą: walki o ocalenie oblężonego schronienia i działania pod presją czasu.
Czas, którym dysponują gracze zanim będą musieli stawić czoła pierwszemu atakowi, został wydłużony z 6:30 do 8:30 minut po zakończeniu automatycznego skanowania. Umożliwi im to lepsze przygotowanie się do walki.
[/list]
Postępy w zadaniu „W cudzysłowie” są obecnie rejestrowane po zlikwidowaniu pierwszych 25 wrogów od momentu aktywacji burzowej skrzyni. Nie trzeba już likwidować wszystkich wrogów przed upływem określonego czasu.
[/list]
Poprawki błędów
Naprawiono błąd, który powodował, że niektórzy gracze nie mogli się przedostać przez swoją burzową tarczę.
Zwiększono szybkość przechodzenia skrzyń misji przetrwania na wyższe poziomy pod względem wizualnym (tak, że osiągają wygląd skrzyni najwyższego poziomu po 7, a nie po 14 dniach).
[h2]BOHATEROWIE[/h2]
- Dodano bohaterów cyberpunkowych, których można znaleźć w okresowych lamach wydarzenia „Skok w Burzę”.
[list]
- Kulograd Jonesy (Nowa podklasa Żołnierza)
Kulograd: Wykorzystuje bronie o pojemnym magazynku, aby nabrać szybkostrzelności i skosić wrogów długą serią.
[list]
- Nowe profity:
[list]
- Rozkręcenie – przy strzelaniu z broni dystansowych zwiększa szybkostrzelność o 1,2% na strzał, aż do 20 strzałów. Resetuje się przy okazji przeładowania lub zmiany broni.
- Szybsze Rozkręcenie – zwiększa przyrost szybkostrzelności przy Rozkręceniu do 2,4% z każdym strzałem.
[/list]
Kosiarz Pustaków Sara (Nowa podklasa Ninji)
Kosiarz: Ninja-kosiarz do walki w zwarciu, korzystająca z Bomby Dymnej i Postawy Cienia, aby przetrwać na polu bitwy.
Nowe profity:
[list]
Miło Cię Kosić – Ataki kosą powodują spętanie celu z siłą 30% na 1 sek.
Kosa Dla Spóźnialskich – Kosy zadają o 48% większe obrażenia spowolnionym lub spętanym celom.
[/list]
Ciężka BAZA Kyle (Nowa podklasa Budowniczego)
Ciężka BAZA Kyle: Budowniczy koncentrujący się na eliminacji wrogów z terenu BAZY, co pozwala mu naładować potężny krąg energii.
Nowe profity:
[list]
Poczuj BAZĘ – Jeżeli wrogowie giną w polu działania BAZY, generuje ona energię. Po 30 eliminacjach w BAZIE następuje eksplozja, która odrzuca pustaki i zadaje obrażenia w promieniu 3 pól.
Podkręć BAZĘ – Zwiększa pole działania profitu „Poczuj BAZĘ” o 2 pola, a zadawane przez niego obrażenia o 80%.
Nowy profit taktyczny:
Poczuj BAZĘ – Jeżeli wrogowie giną w polu działania BAZY, generuje ona energię. Po 30 eliminacjach w BAZIE następuje eksplozja, która odrzuca pustaki i zadaje obrażenia w promieniu 3 pól.
[/list]
Misiosnajperka Jess (Nowa podklasa Rubieżnika)
Misiosnajperka Jess: Zapewnia sobie wsparcie ogniowe, stawiając MISIA, po czym likwiduje wrogów z dystansu.
Nowe profity:
[list]
Szybka Luneta – Zwiększa szybkostrzelność karabinu snajperskiego o 35%.
Precyzyjna Obsługa – Trafienie w głowę zwiększa szybkość kolejnego przeładowania o 7% (do maksymalnie 35%). Premia zeruje się po przeładowaniu.
Zmysł Nagrody – Generuje 1 Fragment Ładunku co 15 zabójstw trafieniem w głowę.
Nowy profit wspierający:
Pewny Strzał – Zwiększa obrażenia krytyczne zadawane przy pomocy karabinu snajperskiego o 35%, 53%, 70%.
[/list]
[/list]
Rubieżnik
Wieża Elektryczna
[list]
Nie wymaga już korzystania z Fragmentów.
Czas odnowienia wynosi 60 sek.
Zużywa 50 punktów energii.
Wykorzystanie Fragmentu skróci czas odnowienia o 30% i zredukuje koszt energii do 0.
Nie zmieniono zadawanych przez wieżę obrażeń.
MISIU
Nie wymaga już korzystania z Fragmentów.
Czas odnowienia wynosi 60 sek.
Zużywa 50 punktów energii.
Wykorzystanie Fragmentu skróci czas odnowienia o 30% i zredukuje koszt energii do 0.
Nie zmieniono zadawanych przez MISIA obrażeń.
Matryca Niemożliwości
O 50% zwiększa redukcję czas odnowienia profitów Wieża Elektryczna i MISIU, jeżeli zostanie użyty Fragment.
Amunicja Fragmentu
Limity zostały zwiększone do 25 + Fragment Lamy.
Fragment Lamy
Zdobycie Fragmentu Lamy od teraz natychmiastowo resetuje czasy odnawiania wszystkich Mocy Fragmentów gracza.
[/list]
Budowniczy
Recykling
[list]
Pojemność BAZY z profitem Recykling została zwiększona ze 150 do 450.
Wielowątkowość
Pojemność BAZY z profitem Wielowątkowość została zwiększona z 300 do 900.
[/list]
[/list]
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że opis Impulsu Plazmowego nie pokazywał funkcji System RS.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że premia wsparcia Zasilanie Lawinowej Jess i Wyspiarskiego Odzyskiwacza nie skalowała się poprawnie na poziomach z wieloma gwiazdami.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Cięcie Smoka wyłączało kolizję Ninji z bohaterami i wrogami.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że pustaki nie mogły zadawać obrażeń Wabikowy.
- Usunięto błąd sprawiający, że Skok Modliszki umożliwiał graczom nieskończone sumowanie prędkości.
[h2]BRONIE I PRZEDMIOTY[/h2]
- Dodano zestaw broni neonowych, które można znaleźć w nowych okresowych lamach wydarzenia Skok w Burzę.
[list]
- Broń dystansowa:
[list]
- Argonowy karabin szturmowy
- Strzelba helowa
- Kryptonowy pistolet
Broń biała:
Argonowy topór
Miecz kryptonowy
Neonowa kosa
[/list]
Granat impulsowy
Podwojono dystans, na jaki odrzucani są wrogowie.
Nie wpływa już na sojuszników.
Pisanki z Wyrzutni Pisanek nie będą już wybuchać, jeżeli gracz został powalony; zostaną także usunięte, jeżeli gracz odrodzi się lub rozłączy.
[/list]
Poprawki błędów
Naprawiono błąd, który sprawiał, że kryształowe bronie białe Zbieracza miały taką samą trwałość, jak analogiczne bronie wykonane z rudy.
Naprawiono błąd, który sprawiał, że włócznia lampowa i topór lampowy odrzucały wrogów zamiast ogłuszać ich.
Pociski strzelby Smocza Siła nie będą już odbijały się od głębokiej wody.
Naprawiono błąd, który sprawiał, że pociski strzelby Smocza Siła nie eksplodowały w kontakcie z wrogami.
Smugi pocisków wystrzeliwanych z broni jednostrzałowych przez innych graczy nie będą już mogły przelatywać przez ściany.
Naprawiono błąd, który sprawiał, że Pułapka Wzmacniająca zapewniała po recyklingu więcej materiałów, niż przewidywano.
[h2]INTERFEJS[/h2]
- Dodano opcję, po włączeniu której na przedmiotach w menu Zbrojowni pojawią się znaczniki Księgi Kolekcji.
- Dodano opcję, która umożliwia włączanie lub wyłączanie grupowania przedmiotów z Ulubionych w menu Zbrojowni. Dodano opisy do ustawień głośności filmików w zakładce ustawień dźwięku.
- Te przedmioty w Zbrojowni, które nie posiadają statystyk, nie będą już miały panelu statystyk.
- W węzłach drzewka zdolności słowa „skarbiec” zastąpiono „Zbrojownią”.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że graczom używającym schematu kontrolera Bojowy Pro wyświetlał się komunikat „Nie da się edytować budynku”, kiedy naciskali guzik, by wskoczyć na deskolotkę.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ikona przycisku kontrolera służącego do umieszczania pułapek znikała podczas korzystania ze schematu Bojowy Pro.
- Zaktualizowanych kart podsumowania nagród nie będzie można już wybrać po tym, jak odsuną się z ekranu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wartości obrażeń zadawanych przez pułapki, które zadawały obrażenia od żywiołów nie wskazywały na typu obrażeń żywiołowych.
[list]
- Poprawiono opisy ściany elektrycznej i pułapki sufitowej tak, by zawierały informacje o zadawanych przez nie obrażeniach żywiołowych.
Poprawiono literówkę w opisie Mitycznego Berserkera Wukonga.
Usunięto błąd uniemożliwiający graczom wybieranie opcji (wycisz, dodaj znajomego itp.) w oknie czatu.
Naprawiono błąd, który powodował, że kamera podskakiwała podczas przybliżania widoku stopni na drzewku zdolności.
Naprawiono błąd, który powodował, że przycisku „Importuj znajomych” nie dało się wybrać przy pomocy kontrolera.
Naprawiono błąd, który powodował, że stopień trudności dla 4 graczy był obcięty na ekranie zawierającym cele do osiągnięcia w danej strefie.
Naprawiono błąd, który powodował, że ikona kosztu zakupu badań na przycisku była przesunięta podczas korzystania z kontrolera.
Naprawiono błąd, który powodował, że bluglut miał aktywny przycisk „Wyposaż” w ekwipunku w strefie.
Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry, jeżeli w trakcie wpisywania nazwy bazy głównej wybrano przecinek.
Zaktualizowano tekst na ekranie reanimowanego gracza.
[/list]
[h2]EFEKTY DŹWIĘKOWE[/h2]
W trakcie niszczenia metalowych toalet można obecnie usłyszeć metaliczne dźwięki.
Nieprzeszukane wózki sklepowe wydają obecnie odgłosy trafienia.