funko fusion

Survival [Unturned] Droga do sławy

N

NeQueRuŚ

Gość
wXuH0la.jpg


Witam !

W kolejnym artykule z gry Unturned chciałbym Wam przedstawić "Drogę do sławy" owej gry, czyli jak powstała, jakie były jej początki, od czego się wywodzi.

Zapraszam do lektury !



Podstawowe informacje

Jak wiadomo - "Unturned" na platformie steam pojawiło się 7 lipca 2014 roku. Tytuł ten w 2014 roku okazał się bezkonkurencyjnym bestsellerem, w szczytowym dniu liczba graczy wynosiła aż 62 tysiące, zaś średnio grało w nią 35 tysięcy survivalowców. Wielu recenzentów porównuje ową gre do DayZ oraz popularnego Minecrafta, zaś sam Nelson przyznaje, że fascynował się tymi tytułami. Unturned nie spadło też z nieba, miało swoje trudne początki i przejścia, o których poniżej.

kr3wquk.png


Trudne początki

Jak wcześniej zdążyłem wspomnieć, początki Unturneda nie były łatwe. Gra ta wywodzi się z mało znanej survivalówki "DeadZone", która zapoczątkowała późniejszą grę. DeadZone od początku borykał się z problemami funkcjonalności, bowiem daleko odbiegał od zamierzonego realizmu. Ten post-apokaliptyczny twór wydany został 1 stycznia 2013 roku na silniku i platformie Roblox.

Jnwiuys.jpg



Dalsza kariera

Nelson znany wtedy pod nickiem "DeadZoneZackZak" mógł pochwalić się niezłymi wynikami, zdobył ponad 5 milionów wyświetleń oraz ponad 58 tysięcy polubień. Niestety po pewnym czasie jego zachwyt został chwilowo przygaszony, gdyż wielu recenzentów oskarżyło go o rzekomą kopię innego popularnego tytułu - "Apocalypse Rising", którego twórcą był Gusmank. Spór między autorami narastał, zaś poza tym w 2013 r. do problemów DeadZone doszła plaga cheaterów i hackerów, którzy stale zakłócali grę i niszczyli serwery. Kolejne miesiące to powolna i groteskowo brzmiąca śmierć „Strefy Śmierci”. Projekt został porzucony, lecz Nelson zezwolił na kopiowanie i modyfikowanie jego wytworu. Jak podaje jeden z zagranicznych portali wiki, DeadZone szczyci się średnią ilością graczy na poziomie 9 użytkowników z czego większość ma problemy z połączeniem ze względu na przestarzałe skrypty.

JVtMaUb.png


Jednak Nelson nie zaprzestał na tym projekcie..


Ambitny 16-latek nie zakończył swojej twórczej kariery na DeadZonie. Po krótkim odstępie czasowym wrócił z nowatorskim projektem "Dead Zone 2", który potem przeistoczył się w Unturned w wersji pierwszej. W planach było urealistycznienie rozgrywki oraz usunięcie problemów związanych z cheaterami, co jak aktualnie widać przyniosło zamierzone skutki. Następnie był Unturned 2, który trafił na greenlight, gdzie czekał na poparcie ze strony graczy aby stać się pełnoprawnym produktem Steam i wyrzucić z tytułu numerek "2"; tak doszliśmy do dzisiaj.

KXw1YJy.jpg
 
Back
Do góry