funko fusion

MOBA [TuT]Shaco "Why so serious?"

S

sebek990

Gość
Shaco "Why so serious!?"

Tak postanowiłem zatytułować mój poradnik do postaci shaco. Poradnik będzie świetny dla graczy którzy dopiero rozpoczęli swoją przygodę z tym oto bohaterem oraz zarówno pomocny dla bardziej doświadczonych gejmerów. Opiszę w nim item build runy masteriesy counter jungle jak gankować i kogo.
Runy
9x Greater Mark of Desolation (1,66 armor pen)
9x Greater Seal of Alacrity (0.76% attack speed) lub 9x Greater Seal of Ressilence (9x1.41armor)
9x Greater Glyph of clarity (0.55 mana regen/5sec per level 0.99 at level 18)
lub 9x Greater Glyph of Shielding (0.15mr per lvl)
3x Greater Quintesence of Streight
Co do ww runek są to podane przez topowych graczy, jednak ja używam:
Marki- AD
Seale- Armor
Quinty- AD
Glyphy-Cdr/mana reg per lvl/ mr per lvl

Łączny koszt to: 15375ip
Masteriesy

Summoner spele:
-Ghost
-Smite
-Ignite

Skile i ich opis
Passive Shaco zadaje 20% obrażeń więcej gdy atakuje od tyłu.
Device(q) Shaco natychmiast staje się niewidzialny na 3.5 sekundy i teleportuje się do wskazanego miejsca. Jeśli Shaco zada cios gdy się skrada, atak ten ma 100% szansy na krytyczne uderzenie z dodatkowym 40/60/80/100/120% obrażeń.
Jack In The Box(w) Shaco tworzy Jack-in-the-box we wskazanym miejscu. Zabawka staje się niewidoczna po 2 sekundach. Jeżeli wróg podejdzie w pobliże pułapki, pajac wyskakuje z pudełka, strasząc pobliskich wrogów nakładając na nich status fear na 0.5/0.75/1/1.25/1.5 sekund i atakując ich. Lalka zadaje 35/55/75/95/115 (+0.25) obrażeń. Utrzymuje się 90 sekund w niewidzialności lub 5 sekund gdy strzela.
Two-Shiv Poison(e) Pasywny: Gdy Two-Shiv Poison jest gotowe do użycia, ataki Shaco nakładają na cel truciznę, która redukuje prędkość poruszania się o 22/22.5/25/27.5/30% na 2 sekundy.
Aktywny: Zadaje połowe attack damage +40/80/120/160/200 (+1) obrażeń wskazanemu celowi i zatruwa go na 3 sekundy.
Hallucinate (r)
Shaco tworzy swoją iluzję, która zadaje 75% jego obrażeń i otrzymuje 150%. Iluzja zadaje połowę obrażeń wieżom i inhibitorom. Gdy iluzja zginie, zadaje 300/450/600 (+1) magicznych obrażeń pobliskim wrogom. Klon utrzymuje się przez 18 sekund. Użycie klona powoduje zdjęcie z siebie slowa etc.
Jak dodawać skile.

Plusy i Minusy postaci:

+ wspaniały jungler
+ genialny ganker
+ duży dmg
+ wspaniały escape system
+ fear z jaxów


- trudny do gry
- wymaga dobrego early game
- strasznie manożerny

Item build:
Itemy startowe: 1x oraz LUB + (Polecam buty + pot jeżeli robimy duble buffa)
Core items (itemy które należy zawsze złożyć): // LUB Berserki/Sorcery zależy od tego jak i czym wolimy grać.
Na zmianę butów możemy pozwolić sobie w late mid/late game
Jungle shakiem robimy następująco (zależy od enemy junglera)
Zaczynamy od swojego blue (robimy tak aby nie używać smite)
Następnie jeżeli enemy jungler (np lee sin) zaczyna od reda idziemy na swojego reda
Jeżeli enemy jungler zaczyna od blue dodajemy punky w q i lecimy szybko przez (smoka/barona na q) na jego reda kładziemy pacynkę i używamy smita.
Możemy teraz postarać się na zabicie junglera (np fidla) lub na jakiś gank (:
@update
Najbardziej opłacalna jest jungla(3) 5 pacynek na redzie i biegniemy na blue(robimy takim sposobem 2 buffy i mamy 3/4hp + idziemy counter jungle, jeżeli niema się gdzie gankować)
1 gank należy wykonać bo zdobyciu czerwonego bufa :) musimy obadać sytuację jaka rozgrywa się na mapie jeżeli np twoi koledzy puszują bota a przeciwnicy stoją pod wieżą jest to bezsensowne aby stać u nich w krzakach i czekać aż przeciwnicy wyjdą z pod wieży, a więc najlepszym rozwiązaniem jest gankowanie tej lini na której przeciwnicy nie są zbytni spuszkowani. Przypuśćmy że taką linia bd mid lane nie bój się gankować to jest najważniejsze nie patrz na to czy przeciwnik ma cale hp czy pół warto jest gankować przynajmniej poto aby przeciwnik pozbył się np flesha tudzież ghosta. Ważnym aspektem podczas gankowania jest ustawienie twoich kolegów z lini nie mogą oni być za daleko ani za blisko.
Przykładoe ganki: tutaj Warto gankować postacie obite przez twoich kolegów z teamu ale również postacie papierowe takie jak anivia lux etc. Nie możesz zapomnieć że ty również jestes papierowy !!
Spotkałem się z wypowiedziami iż jaxy shac'a są bezużyteczne jest to opinia jak najbardziej mylna:
1. Umożliwiają szybką jungle
2. Posiadają feara co jest przydatne w ucieczce.
3. Map control (w swoim rodzaju mogą służyć jako wardy :) )
Gdzie warto zostawić boxa:

Counter jungla:
1. Lizzard Pojawia się w 1.55min gry, respawan co 300sec.
2. 2Golemy pojawiają się w 1.40min gry, respawn co 100sec.
3. Zjawy pojawiają się w 1.40min gry, respawn co 100sec.
4. Golem pojawia się w 1.55min gry, respawn co 300sec.
5. Wilki pojawiają się w 1.40min gry, respawn co 100sec.
6. Smok pojawia się w 2.300 min gry, respawn co 360sec.
7. Nashor pojawia się w 15.00min gry, respawn co 480sec.
Tutaj za bardzo nie mam się jak rozpisywać ze swoich spostrzeżeń mogę napisać tyle: ww/amumu/shaco -
2:30 koniec blue
2:52 koniec wilków
3:21 koniec zmor
4:30 koniec reda - jest to jungla od blue :)
Jeżeli macie wardy we wrogiej jungli oraz wiecie gdzie jest wrogi jungler warto go zgankować lub chociaż postarać sie zesmitować mu jego bufy lecz jest to niebezpieczne :).
Item build na późniejszą grę.
Po złożeniu butów i latarni które są core itemami dla shaca warto zakupić bf sworda. U shak'a tak jak u każdej postaci itemy powinno składać się pod sytuację jaka rozgrywa się na mapie.
Przykładowy build po złożeniu większości to:

Dobrymi itemami dla tej postaci są również:
- Frozen Mallet
- Wit's End
- Infinity Edge
- Guardian Angel
- Banshee
- Trinity Force
- Hexdrinker
Dlaczego Hexdrinker już tłumaczę dla jednych może on się wydawać niepotrzebny a dla innych must be :) otóż ze względu na jego jakiś tam dmg i mr oraz passive o którym możemy dowiedzieć się więcej tutaj
- Oczywiście BT
- Warmog
I inne podane wyżej.
Jeden z możliwości na solo q budowy itemów:
buty + poty> triple spawn >gank> madred> gank> jungla> latarnia> berserki>(dalej juz nie bd pisał ze gank bo zależy od sytuacji)> bf sword> wits end> inf>warmog>konczymy z bf sworda IE i potem zdecydowałem sie na trinity zamiast atmy potem (ponieważ trzeba było carować team bez dmg)> bt zamiast latarni i tyle

NIE OPISUJE TUTAJ SHACO POD AP/LANE PONIEWAŻ NAJLEPSZYM ROZWIĄZANIEM DLA NIEGO JEST JUNGLA :)

Rola shaca:
Shaco nie jest championem typu ryza strzel utli i q i zabij wszystikch aka czuje się fajny nie shaco ma zdominowac mid/early game oraz w late starać się focusować postacie nie tanky. Chodzi mi o to że nie możesz w w walce rzucić na amumu i bić z auto atacku lecz starać się zabić castera. przykładowe gameplaye można znaleźć tutaj
Ganki, ganki i jeszcze raz ganki. Jeżeli mamy dobre early to potem niszczymy.
Ważnym aspektem w graniu tą postacią jest łatwość z jaką można robić backdory jest to strategia opłacalna ponieważ nawet jeżeli przeciwnicy prowadzą fragami nie jest powiedziane że muszą wygrać a niszczenie wież to 1/4 sukcesu :D.
W team figtach staramy się focusować w takiej kolejnośći:
1. AD Carry, który stoi gdzieś dalej od fightu.
2. AP Carry (Stronger)
3. Assassin, AP Carry
4. Support
5. Tank
Pod tym linkiem możecie zobaczyć jak prawidłowo używać ulti.
Kilka replayow z gry shakiem
Kiedy mamy w kieszeni dodatkową kasę zakupujemy oracle ze względu na wspaniały escape. :)
Jeżeli brakuje wam czegoś w moim poradniku proszę o pm.
Sorry za interpunkcję, ale mam dysgrafię
 
Re: Shaco "Why so serious?"

Btw jest to mój poradnik który publikowałem również na innym forum co mogę udowodnić.
 
Re: Shaco "Why so serious?"

Według mnie jest to napisane zbyt chaotycznie. Popraw stylistykę pracy, a od razu zwiększysz swoje szanse na otrzymanie głównej nagrody. c:
 
Back
Do góry