funko fusion

Survival [TUT]Czerwony proszek:)

  • Thread starter Thread starter cailo
  • Rozpoczęty Rozpoczęty
C

cailo

Gość
Witam:)
Teraz zaprezentuję Wam właściwości i zastosowanie w praktyce czerwonego proszku:) Większość z Was zna już podstawy, ale nowicjuszom może się przydać:)
A więc czerwony proszek, to tak właściwie kable. Wydobywa się go z rud położonych bardzo nisko. Ma zasięg 15 klocków. Najprostsze mechanizmy elektryczne, to wajchy przyciski itd. Jak je (i wszystkie inne przedmioty w grze) wykonać możecie zobaczyć tutaj--------------> http://pl.minecraftwiki.net/Crafting

Położenie wajchy, przycisku, lub płytki naciskowej na klocku obok drzwi i użycie ów przedmiotu powoduje ich otworzenie. Żelazne drzwi można otwierać tylko za pomocą mechanizmów elektrycznych.

Teraz może coś o bramkach logicznych- Są to mechanizmy, które uaktywniają "kabel" po użyciu np kombinacji wajch, zmieniają ładunek elektryczny, i wiele innych.


Pierwszą i najprostszą bramką logiczną jest negacja.
Wygląda ona tak:
20110730002644.png

Jest to bramka, która zmienia ładunek elektryczny. (po lewej stronie bramka z dostarczonym ładunkiem (+), a po prawej bramka be ładunku (-)

Zastosowanie negacji w praktyce:

Podwójne drzwi otwierane płytką naciskową. Kiedy postawimy obok siebie parę drzwi, a przy nich mechanizm otwierający, jedne z jakiegoś powodu będą otwarte (prawdopodobnie jest to celowe utrudnienie w tworzeniu mechanizmu)---------->
20110730003907.png

Aby to obejść musimy w następujący sposób zastosować negację: Kopiemy dołek o głębokości 2 klocków, zostawiając i klocek wolny od drzwi.


W ten sposób:--------------------------------->
20110730004403.png

Następnie w odpowiednim miejscu stawiamy negację----------------->
scaled.php

Teraz dookoła przeciągamy proszek ---------------->
scaled.php

Przed drzwiami stawiamy mostki i kładziemy na nich płytki naciskowe ------------------------->
20110730010223.png

Teraz chwilka o płytkach naciskowych: Drewniane- robi się je z 2-ch poziomo ustawionych desek. Aktywują się po wejściu na nie gracza, potwora, zwierzaka, lub położeniu przedmiotu. Kamienne: robi je się tak samo, jak drewniane, ale z przetopionego kamienia (stone). Aktywuje się tylko, kiedy wchodzi na nią gracz.
Na screenie widać, że na drewnianej płytce leży przedmiot, i jest aktywowana, a przy 2-gich drzwiach kamienna płytka się nie aktywuje. Mechanizmy elektryczne jak widać działają na oba rodzaje drzwi


Wracając do drzwi: W tym momencie możemy załatać dziury. Na screenie nie zbyt widać, ale tam, gdzie szkło jest o 1 poziom wyżej pod nim nic nie było położone. Kiedy coś tam jest tamuje to przepływ prądu i drzwi przestają działać.



Kolejna bramka- AND! Jest to bramka często wykożystywana w mapach typu escape, kiedy to np musimy znaleźć kombinację, która otwiera nam drzwi;)

screen---------->
scaled.php


Tutaj kolejny screen, który pokazuje, że do bramki można dodawać nieskończenie wiele dźwigni, a on będzie aktywowana po włączeniu ich wszystkich.------->
scaled.php

Uwaga! Jeśli macie problem z stworzeniem jakiegoś mechanizmu napiszcie tutaj, a ja postaram się pomóc. Być może dzisiaj nakręcę jakiś wideo-poradnik, ponieważ tam można wszystko lepiej zobaczyć, niż na screenach.
Edit:// Zaktualizowałem poradnik, hosting screenów zmieniony.
 
Back
Do góry