funko fusion

RPG Trudne wybory w grach RPG

  • Thread starter Thread starter Venum
  • Rozpoczęty Rozpoczęty
V

Venum

Gość
Istotne wybory w grach RPG - czy tylko ja miałem taki problem, że nie potrafiłem zawsze się zdecydować, jak należy poprowadzić fabułę? Świadomość, że rozgrywka może potoczyć się w różny sposób, sprawiała iż z wielką ciekawością przechodziłem cały wątek fabularny w zupełnie inny sposób. Wiadomo, prowadzenie rozmów z NPC'ami ma duży wpływ na fabułę gry, ale czy mieliście kiedyś też podobny problem, że nie potrafiliście wskazać, w jaki sposób chcecie rozwinąć wątek fabularny?

Dla przykładu jednym z trudniejszych dla mnie wyborów w grach RPG było dołączenie do frakcji w Gothicu 2. Oczywiście każdą klasą postaci grało się przyjemnie, ale nigdy nie potrafiłem określić, w jaki sposób chcę siać terror w zastępach orków z Górniczej Doliny.

Zachęcam do dyskusji, ponieważ nie ukrywam, że jestem ciekawy jakie wybory sprawiły, iż napotkaliście trudności z podjęciem właściwej decyzji?

Poniżej przedstawiam materiał opublikowany na YouTubie z kanału TVGRYpl, w którym osoby z tego serwisu opisują swoje "najtrudniejsze wybory" w grach RPG.
 
Również miałem problem z frakcjami w gothicu :D Ale największe rozkminy mnie łapały podczas grania w Wiedźmina 3. Triss czy Yennefer, stanąć w obronie niewinnej kobiety i narazić się strażnikom czy mieć wszędzie spokój itd :D A teraz tylko jedna trudna decyzja - przejść serce z kamienia czy wszystkie poboczne misje :D
 
Lel Wiedźmin 3 Dziki Gon
Najtrudniej wybrać kobietę, lecz ja byłem oryginalny i żadnej nie wybrałem :p
Jeszcze wybór z zabraniem pieniędzy od cesarza za odnalezienie Ciri i z good endingiem 50:50 czy na bad endingiem.
 
Jeżeli chodzi o trudne wybory to moim zdaniem jest to jeden z najważniejszych elementów gier rpg. Co prawda da się zrobić grę którą można nazwać rpg, ale już sama nazwa role playing wymusza obecność decyzji w takiej grze. W końcu tak jak w życiu, tak samo i w grze w której odgrywamy jakąś rolę wybory są potrzebne. Sam zauważyłem, że wybory w takich gram można podzielić na dwa rodzaje. Są takie które dają tylko pozorny wybór. Często sprowadza się on do decyzji którędy iść, co zrobić najpierw, albo komu pomóc. Mają one często jedynie pozorny wpływ na fabułę, a tak na prawdę wszystkie prowadzą do tego samego i dalsza gra pod wpływem tych decyzji się nie zmieni. Drugim rodzajem wyborów, są te które mają wpływ na dużą część, a nawet i na całą grę. Przykładem takiego wyboru jest dołączanie do różnych frakcji, decyzja o zabójstwie danej ważnej dla fabuły postaci, albo wybór towarzysza. Jest wiele przykładów gier w których wybory moralne były zrobione w dobry sposób, ale są i takie w których sprawdzając każdą możliwość wyboru i tak skutki są takie same. Moim zdaniem bez wyborów gatunek rpg by nie istniał i w wielu szczególnie nowych grach powinno się do nich przykładać więcej uwagi
 
Back
Do góry