funko fusion

Survival [SK] Własny config.yml i inne

Witajcie! W tym poradniku pokaże jak zrobić własny config i jak z niego korzystać! Tak więc zaczynajmy:

1. Po co nam config.yml?

W configu możemy zapisywać różne ustawienia skryptu, a także różne zmienne.

2. Jak to zrobić?

Na samym początku musimy sprawdzić czy folder z wybraną nazwą już istnieje (w naszym przypadku będzie to "Test")
Więc piszemy:
Kod:
on load:
    if folder "plugins/Test/" doesn't exists:
        create folder "plugins/Test"
    if file "plugins/Test/config.yml" doesn't exists:
        create file "plugins/Test/config.yml"

Teraz gdy w folderze /plugins/Test mamy config.yml, to czas coś do niego wsadzić :D

Możemy dodać różne rzeczy które będzie można odczytać z configu:
Kod:
command /Plajerjestsuper:
  trigger:
    set "TestMessage" to "Elo ziom" in yaml file "plugins/Test/config.yml"

Kiedy w configu mamy TestMessage: "Elo ziom", to czas tego użyć w skrypcie!:

Kod:
command /Matti:
  trigger:
    set {wiadomosc} to single value "TestMessage" get of "plugins/Test/config.yml"
Gdy "Elo Ziom" zapisze się do zmiennej {wiadmosc} będzie można zmienną wywołać:

Kod:
command /Test:
  trigger:
    send "%{wiadomosc}%" to player

I to tyle ;).

Inne nurtujące was pytania czyli FAQ:

P: Czy mogę wygenerować config z inną nazwą? Np. nazwapliku.yml?
O: Tak, możesz nazywać plik dowoli!

P: Czy mogę w configu ustawić listę zmiennych np.
test:
- wartość 1
- wartość 2?
O: Nie, tylko w SkQuery tak można, lecz o tym kiedy indziej

P: Czy mogę dodawać komentarze do configu?
O: Tak, od tego służy WriteFile (wf "coś: 'cosinnego'" to "/plugins/Test/config.yml)

I to już koniec poradnika!
Wkrótce będą kolejne, oraz bardziej rozbudowane poradniki :D
 
Back
Do góry