funko fusion

Survival [SK] Tworzymy minigre 2/3

Witajcie! Oto 2 z 3 części poradnika dotyczącego tworzenia minigry w skriptcie.
Dzisiaj zrobimy:
- System statystyk
- Osiągnięcia
- I system tabliczek


Tak, więc zaczynajmy!

Na początek statystyki:

Kod:
on death:
    add 1 to {gra.smierci.%victim%}
    add 1 to {gra.zabic.%attacker%}
Teraz musimy pobrać komendy z poprzedniego poradnika:
http://www.gamesboard.pl/forum/threads/sk-tworzymy-minigre-1-3.13706/

Kod:
command /gra [<text>]:
    trigger:
         if arg 1 is not set:
# to pokazuje pomoc jeśli gracz wpisze tylko /gra
            send "&aDolacz do &cCzerwonych! &a/gra czerwoni"
            send "&aDolacz do &9Niebieskich! &a/gra niebiescy"
        if arg 1 is "czerwoni":
            set {gra.red.%player%} to true
            send "&aDolaczyles do druzyny &CCzerwonych!"
            teleport player to {gra.spawn.red}
#po wpisaniu /gra czerwoni tepa gracza do {gra.spawn.red} i dodaje go do druzyny czerwonej jednocześnie go o tym informując
        if arg 1 is "niebiescy":
            set {gra.blue.%player%} to true
            send "&aDolaczyles do druzyny &9Niebieskich!"
            teleport player to {gra.spawn.blue}
#vice versa
        if arg 1 is "random":
            set {liczba} to random integer between 1 and 2
            if {liczba} is 1:
                execute player command "/gra czerwoni"
            else:
                execute player command "/gra niebiescy"

i dopisujemy
Kod:
        if arg 1 is "statystyki":
            set {smierci} to {gra.smierci.%player%}
            set {zabic} to {gra.zabic.%player%}
            replace all "<none>" with "0" in %{smierci}%
            replace all "<none>" with "0" in %{zabic}%
            send "Smierci: {smierci}"
            send "Zabic: {zabic}"

Statystyki gotowe! Pod komendą /gra statystyki gracz otrzyma informacje o swoich dedach i zabójstwach

Teraz zajmiemy się osiągnięciami!:



Kod:
do komend @up dopisujemy

        if arg 1 is "osiagniecia":
            if {gra.zabic.%player%} > 10:
                send "Osiagniecie killer wykonane!"
            else:
                send "Osiagniecie killer nie wykonane!"
#To sprawdza czy gracz ma 10 killi i wysyła mu odpowiednią wiadomość
            if {gra.smierci.%player%} > 10:
                send "Osiagniecie Left4Dead wykonane!"
            else:
                send "Osiagniecie Left4Dead nie wykonane!"
Gotowe! Po wpisaniu /gra osiagniecia, gracz otrzyma wiadomość na czacie czy posiada 10 killi lub śmierci i otrzyma adekwatną do tego wiadomość!

Teraz ostatnia rzecz, najprostsza:

Po kliknięciu na tabliczkę z nazwą
&c[Gra]
&eRandom lub &cRed lub &9Blue
Gracz dolaczy do danej druzyny


Kod:
on right click on sign:
    if line 1 of clicked block is "&c[Gra]":
        if line 2 of clicked block is "&eRandom":
            execute player command "gra random"

I tak samo z resztą:

on right click on sign:
    if line 1 of clicked block is "&c[Gra]":
        if line 2 of clicked block is "&cRed":
            execute player command "gra czerwoni"
on right click on sign:
    if line 1 of clicked block is "&c[Gra]":
        if line 2 of clicked block is "&9Blue":
            execute player command "gra niebiescy"
A jak niby mamy zrobić te tabliczki Plajerek!?
Odpowiedź jest prosta! Zrobimy inne tabliczki!


Kod:
on sign change:
    if player has permission "gra.sign":
        line 1 is "Random"
        set line 1 to "&c[Gra]"
        set line 2 to "&eRandom"
    else:
        send "Err: Brak uprawnien!"

I tak samo z resztą:

on sign change:
    if player has permission "gra.sign":
        line 1 is "Red"
        set line 1 to "&c[Gra]"
        set line 2 to "&cRed"
    else:
        send "Err: Brak uprawnien!"
on sign change:
    if player has permission "gra.sign":
        line 1 is "Blue"
        set line 1 to "&c[Gra]"
        set line 2 to "&9Blue"
    else:
        send "Err: Brak uprawnien!"

Gotowe! To już wszystko w tym poradniku!

Cały kod dla leniwych:


Kod:
command /gra [<text>]:
    trigger:
         if arg 1 is not set:
            send "&aDolacz do &cCzerwonych! &a/gra czerwoni"
            send "&aDolacz do &9Niebieskich! &a/gra niebiescy"
        if arg 1 is "czerwoni":
            set {gra.red.%player%} to true
            send "&aDolaczyles do druzyny &CCzerwonych!"
            teleport player to {gra.spawn.red}
        if arg 1 is "niebiescy":
            set {gra.blue.%player%} to true
            send "&aDolaczyles do druzyny &9Niebieskich!"
            teleport player to {gra.spawn.blue}
        if arg 1 is "random":
            set {liczba} to random integer between 1 and 2
            if {liczba} is 1:
                execute player command "/gra czerwoni"
            else:
                execute player command "/gra niebiescy"
        if arg 1 is "statystyki":
            set {smierci} to {gra.smierci.%player%}
            set {zabic} to {gra.zabic.%player%}
            replace all "<none>" with "0" in %{smierci}%
            replace all "<none>" with "0" in %{zabic}%
            send "Smierci: {smierci}"
            send "Zabic: {zabic}"
        if arg 1 is "osiagniecia":
            if {gra.zabic.%player%} > 10:
                send "Osiagniecie killer wykonane!"
            else:
                send "Osiagniecie killer nie wykonane!"
            if {gra.smierci.%player%} > 10:
                send "Osiagniecie Left4Dead wykonane!"
            else:
                send "Osiagniecie Left4Dead nie wykonane!"

on death:
    add 1 to {gra.smierci.%victim%}
    add 1 to {gra.zabic.%attacker%}

on right click on sign:
    if line 1 of clicked block is "&c[Gra]":
        if line 2 of clicked block is "&eRandom":
            execute player command "gra random"
on right click on sign:
    if line 1 of clicked block is "&c[Gra]":
        if line 2 of clicked block is "&cRed":
            execute player command "gra czerwoni"
on right click on sign:
    if line 1 of clicked block is "&c[Gra]":
        if line 2 of clicked block is "&9Blue":
            execute player command "gra niebiescy"
on sign change:
    if player has permission "gra.sign":
        line 1 is "Random"
        set line 1 to "&c[Gra]"
        set line 2 to "&eRandom"
    else:
        send "Err: Brak uprawnien!"
on sign change:
    if player has permission "gra.sign":
        line 1 is "Red"
        set line 1 to "&c[Gra]"
        set line 2 to "&cRed"
    else:
        send "Err: Brak uprawnien!"
on sign change:
    if player has permission "gra.sign":
        line 1 is "Blue"
        set line 1 to "&c[Gra]"
        set line 2 to "&9Blue"
    else:
        send "Err: Brak uprawnien!"

Podobało się? Walnij lajka żeby kolejna część była szybciej!



 
Back
Do góry