funko fusion

MMORPG Praca magisterska- obrót dobrami wirtualnymi

Witam,
podjąłem się pisania pracy magisterskiej z prawa odnośnie gier on-line.
Zwracam się do was z pytaniem. Możecie polecić grę na przykładzie, której stworzę dobrą pracę ?
W swojej pracy będę rozważał czy można posługiwać sie dobrami wirtualnymi tzn. postaciami, kontami, ekwipunkiem tak jak rzeczami w życiu codziennym. Chodzi mi tutaj o sprzedaż takich dóbr na różnych serwisach aukcyjnych. Wiem, że regulaminy gier zabraniają czegoś takiego ale ja muszę to zbadać pod kątem prawnym. Chciałbym poprosić was o pomoc.
W której z gier waszym zdaniem skala sprzedaży takimi "rzeczami" jest największa ?
W Polsce chodzi o tysiące złotych a na świecie są to grube miliony. Chciałbym stworzyć pracę opartą o jedną grę on-line.

Pozdrawiam
GS
 
Counter Strike Global Offensive - boosting, handel skinami
League of Legends - boosting
World of Warcraft - boosting, handel wirtualną kasą
Overwatch - boosting

To są takie tytuły które mi na pierwszą myśl przyszły. Wydaje mi się, że najciekawsze prace można zrobić z CSGO lub LoLa ze względu na esportowy aspekt. Niestety nie wiem jakiej skali są to zarobki ale gdybyś szukał u źródeł to pewnie otrzymasz bardzo ciekawe wyniki :)
 
Dlaczego chcesz się ograniczyć do jednej gry?
Zdecydowanie z CSGO znajdziesz najwięcej przykładów zarówno z PL jak i zagranicznych.
Cholernie drogie skiny które można sprzedać, obstawić w meczu, ruletce i ukraść :D Sam system dropienia itemów jest wątpliwy. Do tego dochodzi boostowanie kont za skiny i za pieniądze, podkładanie meczów przez profesjonalnych graczy bo bardziej opłacało im się obstawić na przeciwników skiny za kilka k $ niż wygrać mecz i zgarnąć 500zł.

imo, bardzo ciekawy temat
 
Dziękuje za propozycję. Na spokojnie rozważę każdą grę. Nie chcę ograniczyć się do jednej gry, chciałem napisać na podstawie kilku ale moje zdanie moim, a promotor ma inną wizje xD
 
Obecnie skina to najbardziej chodliwy towar (o dziwo nic nie dający samej rozgrywce) Jeżeli chodzi o złoto to nieprzerwanie jest to cały czas wow, i setki tysięcy osób szukający złota do kupienia każdego miesiąca

Także:
1) cs:go (skiny)
2) wow (złoto,itemy)

Jeżeli chodzi o boosting to niestety mniej ciekawy temat, tutaj nie napiszesz nic o własności intelektualnej i aspektach prawnych bo tutaj nie ma żadnych trudności bo po prostu ludzie sobie świadczą usługi z kimś lub za kogoś grając w gre
 
Nie wiem czy temat się nie przedawnił (chodzi o termin oddania pracy) ale liczę na to, że nie ponieważ wasze propozycje są po prostu słabe.

Według mnie biznes na wirtualnej kasie w grach kwitnie i o ile z wowem mogę się zgodzić to z resztą już mniej. Overwatch i temat boostingu jest kiepski bo autorowi chodzi o rozważania prawne, sporne. W przypadku boostingu otrzymujemy szybko wyższy level co poza wypadkiem sprzedaży konta jest niewymienialne. Skiny owszem reprezentują potężną wartość, aczkolwiek pieniądze otrzymujemy na portfel steam - nie ma możliwości wypłaty bez użycia serwisów trzecich.

Ja chciałbym się jednak skupić na grach MMO takich jak EVE Online, ESO, Lineage 2, Path of Exile, RuneScape. Ceny topowych przedmiotów w takich grach idą często w dziesiątki tysięcy dolarów i bardzo często są własnością całych gildii, klanów, które żyją z farmienia i sprzedawania itemów/waluty. W razie potrzeby mogę rozwinąć ten temat.

Kontrowersyjnym jest fakt, że w wyżej wymienionych grach handluje się przedmiotami należącymi do wydawców - wedle regulaminu. Sprzedaż za dolary też jest łamaniem zasad gry i często konta uczestniczące w takich transakcjach są banowane co może dowodzić, że handluje się czymś czego nie ma lub do czego prawa są sporne.
 
Ostatnia edycja:
Back
Do góry