- Krwiożerczy Pakt
Od teraz Vladimir zyskuje 1 pkt. umiejętności za 25 dodatkowego zdrowia* oraz 1 pkt. dodatkowego zdrowia za każdy 1 pkt. mocy umiejętności.
Wcześniej było 1 : 40 dla AP i 1,4 : 1 dla zdrowia.
- Transfuzja
Zmniejszono czas odnowienia do 3 poziomu umiejętności, natomiast na 4 i 5 musimy czekać o 0,5/1 sekundy dłużej.
Kiedyś: 10/8,5/7/5,5/4 sek.
Obecnie: 9/8/7/6/5 sek.
Zmniejszono bazowe obrażenia umiejętności z 90/125/160/195/230 pkt. do 80/100/120/140/160 pkt.
Zmniejszono skalowanie umiejętności z mocą umiejętności - z 0,6 pkt. mocy umiejętności do 0,45 pkt. mocy umiejętności
Zmniejszono skalowanie leczenia z mocą umiejętności - z 0,25 pkt. mocy umiejętności do 0,15 pkt. mocy umiejętności
Bazowe leczenie pozostało bez zmian - 15/25/35/45/55 pkt.
NOWOŚĆ: Vladimir po dwukrotnym użyciu Transfuzji zyskuje Krwiożerczy Pęd, gdy Transfuzja się odnowi. Krwiożerczy Pęd to krótkie wzmocnienie dla Vladimira, które zwiększa mu na krótką chwilę prędkość ruchu a Transfuzja zada dwukrotnie więcej obrażeń i przywróci część jego brakującego zdrowia.
Czas działania Krwiożerczego Pędu - 2,5 sek. na wszystkich poziomach.
Premia do leczenia Krwiożerczego Pędu - 40-240 pkt. (na poziomach 1-18) plus 1% brakującego zdrowia za każde 40 pkt. mocy umiejętności.
- Kałuża Krwi
Zmniejszono skalowanie obrażeń - z 0,15 pkt. dodatkowego zdrowia do 0,10 pkt. dodatkowego zdrowia.
Zabiera Vladimirowi 2,5% – 10% maksymalnego zdrowia (zależnie od czasu ładowania)
Czas odnowienia to 9/8/7/6/5 sek.
Zasięg wynosi 600 jednostek.
Obrażenia zwiększają się z 30/40/50/60/70 pkt. do 60/80/100/120/140 pkt. zależnie od czasu ładowania
Obrażenia skalują się 1 pkt. za każde 40 pkt. maksymalnego zdrowia+0,35 pkt. mocy umiejętności – 1 pkt. za każde 10 pkt. maksymalnego zdrowia+0,7 pkt. mocy umiejętności zależnie od czasu ładowania
Po pełnym naładowaniu Vladimir jest spowolniony, gdy trzyma Przypływ Krwi. W pełni naładowany Przypływ Krwi spowalnia trafionych wrogów o 40% na 0,5 sek.
- Hemoplaga
Obniżono czas trwania z 5 sekund do 4 sekund
Wzmocniono obrażenia do 12% z 10%
Po wybuchu Hemoplaga leczy Vladimira za każdego trafionego przeciwnika.
Leczenie wynosi 75/125/175 pkt. + 0.35 za każdy 1 pkt. umiejętności za każdy cel.
Przemiana pustki jest to tarcza dla Malzahara, która osłania go przed efektami kontroli tłumu (Crowd Control) lub umiejętnościami zadającymi bezpośrednie obrażenia
Czas odnowienia Przemiany Pustki wynosi 23-6 sek. po otrzymaniu bezpośrednich obrażeń (na poziomach 1-18)
Przemiana Pustki będzie trwać jeszcze przez 1 sekundę po otrzymaniu obrażeń i będzie znacząco zmniejszała obrażenia otrzymywane przez Malzahara.
- Zew Pustki
Zmniejszony został koszt many z 80/85/90/95/100 pkt. many do 60 pkt. many
Skrócony został czas odnowienia umiejętności, z 9 sek. do 6 sek.
Zmniejszone zostały obrażenia, z 80/135/190/245/300 pkt. do 70/110/150/190/230 pkt.
Zmniejszone zostało skalowanie umiejętności z mocą umiejętności, z 0,8 pkt. mocy umiejętności do 0,7 pkt. mocy umiejętności
Czas rzucania umiejętności wynosi 0,5 sek. - wcześniej 0,25 sek.
Usunięto opóźnienie po rzuceniu - trwało 0,5 sek., teraz 0.
- Rój Pustki
Przywołuje Pusklę. Za pierwszym razem, gdy Pusklę zaatakuje bohatera, dużego czy potężnego potwora lub asystuje przy zabiciu, Malzahar tworzy nowe Pusklę z takim samym pozostałym czasem działania. Gdy aktywne są 3 Pusklęta lub więcej, każde z nich zyskuje 50% prędkości ataku.
Koszt wynosi 60 pkt. many
Czas odnowienia to 20/19/18/17/16 sek.
Zasięg umiejętności 450 jedn.
Czas życia Puskląt to 12 sek.
Obrażenia Puskląt to10/15/20/25/30 pkt.
Skalowanie obrażeń Puskląt wynosi 0,3/0,325/0,35/0,375/0,4 pkt. całkowitych obrażeń od ataku + 0,1 pkt. mocy umiejętności
Pusklęta zadają potrójne obrażenia stworom mającym mniej niż 25% zdrowia
Pusklęta zadają potworom 75% obrażeń
Dodatkowe Pusklęta nie będą się pojawiać, jeżeli Pusklę zniknie za mniej niż 4 sekundy.
Pusklęta zaatakują najpierw cele pod wpływem Złowieszczych Wizji lub Uścisku Piekieł i zyskują 100% prędkości ruchu, gdy zmierzają w ich stronę.
Usunięty: Pusklęta nie zaatakują już przeciwników, których Malzahar trafił jedynie podstawowym atakiem.
- Złowieszcze Wizje
Koszt many został zmniejszony z 60/75/90/105/120 pkt. many do 60/70/80/90/100 many pkt.
Obrażenia zostały zmniejszone z 80/140/200/260/320 pkt. do 80/115/150/185/220 pkt.
Skalowanie z mocą umiejętności zostało zmniejszone z 0,8 pkt. mocy umiejętności do 0,7 pkt. mocy umiejętności
Zwrot many po zabiciu celu został zmieniony z 10/14/18/22/26 pkt. many na 2% maksymalnej many
Jeżeli dotknięty przeciwnik zostanie trafiony Zewem Pustki lub Uściskiem Piekieł, czas działania Złowieszczych Wizji zostanie odnowiony.
- Uścisk Piekieł
Malzahar przygważdża wybranego przeciwnika na 2,5 sekundy i tworzy pod nim Strefę Nicości, która zadaje obrażenia obszarowe.
Czas działania Strefy Nicości - 5 sek.
Obrażenia umiejętności 250/360/440 pkt. ⇒ 6/8/10% maksymalnego zdrowia co sekundę dla wszystkich celów znajdujących się w Strefie Nicości
Skalowanie obrażeń umiejętności został zmieniony z 1,3 pkt. mocy umiejętności na 1,5% maksymalnego zdrowia celi za każde 100 pkt. mocy umiejętności, co sekundę
Czas rzucania został usunięty.
Dalsza część jutro!
Jako iż ten temat przekroczył limit 10000 znaków zostanie on podzielony na kilka postów.
Cassiopeia nie może kupić butów.
Cassiopeia otrzymuje +4 do prędkości ruchu co poziom. (+72 na 18 poziomie)
- Trujący Wybuch
Koszt many został zmniejszony z 40/50/60/70/80 pkt. many do 60/65/70/75/80 pkt. many
Czas odnowienia został skrócony z 4 sek. do 3,5 sek.
Obrażenia zostały lekko zwiększone z 75/115/155/195/235 pkt. do 75/120/165/210/255 pkt.
Skalowanie obrażeń znacznie zwiększone z 0,45 pkt. mocy umiejętności do 0,7 pkt. mocy umiejętności
Zasięg rzucania zmniejszony 850 jedn. ⇒ 750 jedn.
Premia do prędkości ruchu przy trafieniu zwiększona z 20% do 30/35/40/45/50%, premia zmniejsza się z czasem.
Kosztuje 70 pkt. many
Czas odnowienia wynosi 22/20/18/16/14 sek.
Czas działania5 sek.
Obrażenia wynoszą 20/35/50/65/80 pkt. co sekundę
Skalowanie obrażeń z mocą umiejętności to 0,15 pkt. mocy umiejętności co sekundę
Spowolnienie wynosi 40/50/60/70/80%, malejące wraz z działaniem
Zasięg umiejętności 550-800 jedn.
Promień Chmury 160 jedn.
Nowe: Miazmat nie pozwala na użycie żadnego przedmiotu, umiejętności ani czaru Przywoływacza, który wykona jakikolwiek ruch.
- Podwójny Kiel
Koszt many zwiększony o 10, natomiast przyrost kosztu many zmniejszony o 5 - z 50/60/70/80/90 pkt. many do 60/65/70/75/80 pkt. many
Czas odnowienia został skrócony z 5 sek. do 0,9 sek.
Obrażenia skalują się od teraz z poziomem Cassiopei 55/80/105/130/155 pkt. na 52-120 pkt. (na poziomach 1-18)
Obrażenia skalują się znacznie gorzej z mocą umiejetności - zmniejszone z 0,55 pkt. mocy umiejętności do 0,1 pkt. mocy umiejętności
Nie skraca już czasu odnowienia do 0,5 sek. przy trafieniu zatrutego celu
Nie zwraca już dodatkowo 1,5% maksymalnej many Cassiopei przy zabiciu (wciąż zwraca 100% kosztu)
Jeżeli cel jest zatruty, Podwójny Kieł zadaje dodatkowo 10/40/70/100/130 (+0,35 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń
Jeżeli cel jest zatruty, Podwójny Kieł także uzdrawia Cassiopeię o 5/10/15/20/25 pkt.
Leczenie skaluje się z mocą umiejętności - 0,1 pkt. mocy umiejętności
- Spojrzenie Meduzy
Czas odnowienia został skrócony z 120/110/100 sek. do 120/100/80 sek.
Spowolnienie zostało zmniejszone z 60% w przypadku celów odwróconych tyłem do 40% w przypadku celów odwróconych tyłem
Zyra
- Cierniowy ogród
Co jakiś czas pojawia się nasionko obok Zyry.
Czas życia nasion - 30 sek.
Zdrowie roślin 6 pkt. ⇒ 4 pkt.
Obrażenia roślin 23-140 pkt. (na poziomach 1-18) do 19-127 pkt. (na poziomach 1-18)
Skalowanie obrażeń roślin z mocą umiejętności - 0,2 pkt. mocy umiejętności do 0,15 pkt. mocy umiejętności
W przeciwieństwie do nasion stworzonych przez Szybki Wzrost, nasiona wytworzone przez Cierniowy Ogród nie dają wizji biernie lub gdy się na nie nadepnie
Nazwa została zmieniona
Zmniejszony koszt many z 75 pkt. many do 60 pkt. many
Obrażenia zostały zmniejszone z 70/105/140/175/210 pkt. do 60/90/120/150/180 pkt.
Skalowanie mocy umiejętności zostało zmniejszone z 0,65 pkt. mocy umiejętności do 0,55 pkt. mocy umiejętności
Zwiększony rozmiar; teraz rosną w kształcie prostokąta, a nie koła
Rośliny wyrastają trochę poza obszarem obrażeń (jak Korzenny Uścisk)
- Szybki Wzrost
Czas życia nasion 30 sek. ⇒ 60 sek.
Nie skraca już czasu odnowienia
Maksymalne zdrowie roślin - 10/20/30/40/50%
- Duszące Ciernie
Nie daje już 50% prędkości ataku roślinom
Rośliny rozwścieczone przez Duszące Ciernie zadają 50% dodatkowych obrażeń
Płomień kumuluje się do trzech razy. Po osiągnięciu maksymalnej kumulacji, wybucha na dużym obszarze wokół celu.
Obrażenia od Płomienia wynosił 8% maksymalnego zdrowia celu przez 4 sekundy, został zmniejszony do 2% maksymalnego zdrowia celu przez 4 sekundy za każdy poziom kumulacji
Obrażenia wybuchu wynoszą 12-16% maksymalnego zdrowia celu (na poziomach 1-9)
Skalowanie obrażeń wybuchu - +1,5% maksymalnego zdrowia celu za każde 100 pkt. mocy umiejętności
Brand nie może kumulować Płomienia na celach, które wybuchły w ciągu ostatnich 4 sekund
- Spalenie
Obrażenia Umiejętności zmniejszone z 80/120/160/200/240 pkt. do 80/110/140/170/200 pkt.
Skalowanie obrażeń umiejętności zmniejszone z 0,65 pkt. do 0,55 pkt.
Czas działania ogłuszenia zmniejszony z 2 sek. do 1,5 sek.
- Słup Ognia
Czas odnowienia skrócony z 10 sek. do 10/9,5/9/8,5/8 sek.
Koszt many zwiększony z 70/80/90/100/110 pkt. many do 60/70/80/90/100 pkt. many
- Pożoga
Obrażenia zostały zmniejszone z 70/105/140/175/210 pkt. do 70/90/110/130/150 pkt.
Skalowanie obrażeń Pożogi zmniejszone z 0,55 pkt. mocy umiejętności do 0,35 pkt. mocy umiejętności
Czas Odnowienia został skrócony z 12/11/10/9/8 sek. do 10/9/8/7/6 sek.
- Piroklazm
Obrażenia zmniejszone z 150/250/350 pkt. do 100/200/300 pkt.
Skalowanie obrażeń znacznie zmniejszone - 0,5 pkt. mocy umiejętności do 0,25 pkt. mocy umiejętności
Teraz traktuje priorytetowo detonowanie Płomienia na bohaterach. Oznacza to, że Piroklazm standardowo skupia się na bohaterach i preferuje cele mające 2, 1 i 0 ładunków (zamiast 3), aby doprowadzić do detonacji.
Na krótko spowalnia przeciwników o 30/45/60%
Jako iż ten temat przekroczył limit 10000 znaków został on podzielony na kilka postów.
Obrażenia zostały zmniejszone z 35 - 205 pkt. (na poziomach 1-18) do 33 - 169 pkt. (na poziomach 1-18)
Teraz dodatkowo skaluje się z 0,4 pkt. mocy umiejętności
- Rozszczepienie Plazmowe
Zwraca 50% kosztu many za każdą jednostkę zabitą przez Rozszczepienie Plazmowe (maksymalnie 150%)
- Wyłom Pustki
Zmniejszono skalowanie pierwszego trafienia - 0,25 pkt. mocy umiejętności do 0,15 pkt. mocy umiejętności
Zmniejszono skalowanie drugiego trafienia - 0,375 pkt. mocy umiejętności do 0,25 pkt. mocy umiejętności
- Tektoniczne Rozerwanie
Zmniejszono skalowanie obrażeń z 0,5 pkt. mocy umiejętności do 0,3 pkt. mocy umiejętności
Zdezintegrowani bohaterowie zostają poddani analizie na następne 7 sek. (odświeżane przez podstawowe ataki i umiejętności). Promień Dezintegracji Istot Żywych zadaje nieuchronne obrażenia przeanalizowanym celom, zamiast obrażeń magicznych.
Nie nakłada już ładunków Dezintegracji Organicznej
Obrażenia zostały lekko zwiększone - 500/700/900 pkt. do 500/725/950 pkt.
Skalowanie zostało w cholerę zwiększone z 0,6 pkt. mocy umiejętności do 1,0 pkt. mocy umiejętności
Czas odnowienia został zmniejszony 130/110/90 sek. ⇒ 120/110/80 sek.
Vladimir dalej jest wysysającym życie magiem. Dostał ogromnego buffa do leczenia i przez to, że jego W i E zabierają % obecnego/maksymalnego zdrowia trzeba uważać, by nie przesadzić. Polecam go robić pod AP Tank. Standardowo:
lub zależy ile jest magów u przeciwników.
Malzahar, to postać, nad którą najbardziej się zastanawiałem. Może być dobry pod AD jak i pod AP. Nie eksperymentowałem nim i nie poszedłem jeszcze nim do dżungli. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś napisał mi na PW jak się tam sprawuje. Jest to jeden z niewielu, który może iść zarówno pod AD jak i pod AP. Ja bym raczej zbudował go pod AD, ale nie wiem jakie przedmioty na niego składać. Miejcie to na uwadze, że pusklęta będą też robić obrażenia, ale tylko pojedynczemu celowi. Jednak Lodowy Młot oraz Czarny Tasak wyglądają całkiem nieźle.
Cassiopeia najbardziej ucierpiała. Nie polecam jej pickować na wyższym poziomie gry. Jeśli ktoś uniknie jej Q lub W to musiałby być totalnym idiotą jeśli przegrałby wymianę. Tak jak wcześniej wspomniałem, jest podatna na efekty kontroli tłumu, nie ma żadnych skoków itp. jedynie Błysk, ale to raz na kilka minut. Jej umiejętność bierna została znerfiona do rangi sztuki. Z 2-giego Rabadona ma jakąś prędkość ruchu. Jeśli planujecie pójść nią na środkową aleję to niestety - będzie tam słaba. Polecam iść nią jako wsparcie, głównie ze względu na Miazmat i Spojrzenie Meduzy.
Zyra teraz wiele zyskała. Co prawda nie może się na kimś pośmiertnie odegrać, ale i tak jej umiejętność bierna jest na ogromny "+". Nie trudno jest rzucić w jedno miejsce 6 nasionek, rzucić 2 czary i patrzeć jak życie przeciwnika spada do 0.
*
* 100 ap i 20% cdr, przywraca 20% many przy zabiciu/asyście i zadaje "głębokie rany"? To jest "must have" jeśli chodzi o Zyrę.
Brand otrzymał możliwość zabicia dżunglera i jeszcze 1 przeciwnika na jedno combo, nieźle. Płomień zadaje kosmiczne obrażenia, to jest coś jak ulti Zeda, byle by dobić. Już nie wspomnę o tym, że jeśli trafi Słupem Ognia a potem Pożogiem i doda Piroklazmem no to możecie pomarzyć o wygranej walce drużynowej. Płomień zrobi swoje. Z tego co wiem to build mu się nie zmienił, polecam składać to co Zyra, ale Kostur Pustki (Void Staff) sytuacyjnie zamiast Liandry lub Zhonya.
Vel'koz - co tu dużo mówić? Ahaha xD - to była moja reakcja gdy go ujrzałem... wtf - gdy oberwałem. W dużym skrócie: jeśli Cię trafi umiejętnościami 3 razy a potem uderzy z Promienia Dezintegracji Istot Żywych a Ty nie masz jak uciec to równie dobrze możesz stać w miejscu i czekać na cud. Zwiększono mu skalowanie, bazowe obrażenia, skrócono czas odnowienia i może zadać NIEUCHRONNE OBRAŻENIA. Na 100% będzie nerfiony. Polecam go pickować póki się da, bo nerf jest pewny. Itemy? - full ap ewentualnie trochę CDR żeby jeszcze szybciej móc niszczyć przeciwników. Jest to powód dlaczego sobie zrobiłem przerwę od LoLa, ponieważ ja już widziałem jak mocny był na PBE, a z tego co widzę to go nie osłabili.
Chociaż tego pewnie nie zauważy, to chciałbym pozdrowić bardzo fajnego gościa - Pentadam a.k.a. Zombie Brand. Odpisał na ticketa po 23 godzinach (napisałem go o 22:35 więc co się dziwić) a potem odpisywał już po 2 godzinach. Dla porównania - czekałem na odpowiedź od Supportu z PBE 5 dni. Rzadko dostaje się tak szybko odpowiedzi od Supportu.