funko fusion

MOBA Nowa gra

  • Thread starter Thread starter Dodatek
  • Rozpoczęty Rozpoczęty
D

Dodatek

Gość
Dostałem nie dawno Dote 2 i i i i i... chce się nauczyć w nią grać! Dzisiaj trochę próbowałem, ale ciężko mi się połapać w tym którymi klawiszami się wraca, co kupywać, jak itp. Ktoś wytłumaczy podstawy?
 
Itemy kupujesz w sklepie :D Wracać się nie da tak jak w LoL'u tylko zapierdzielasz z buta do bazy o ile mi dobrze wiadomo. Potyczka na pewno jest wiele trudniejsza niż w League of Legend, jednak poziom za dużo nie odbiega. Trafisz drużynę, to nie raz boty grają lepiej ;) Zadaj wiecej pytan to moze pomoge.
 
Czytaj ze zrozumieniem :D Napisalem, ze nie tak jak w LoLu :P

PS
Chyba czas spac.
 
No to zacznijmy od początku.
W docie nie ma czegoś takiego jak klawisz do powroty. Jest tylko Scroll of Town portal. Ale trzeba go kupić za każdym razem jak chcemy sie teleportować do sojuszniczej wieży, fontanny. Jak D3v pisał Dota jest bardzo trudna. Ale da sie ogarnąc po paru grach.
 
DOTA jest fajną od skoczną od całorocznego grania w LOL'a. c;

Najgorzej jest się przyzwyczaić do tego, że nie da się wrócić do bazy kiedy się chce(W sensie, jak się nie ma scroll'a). Kolejną rzeczą, która zniechęca do grania to bohaterowie i nowe umiejętności(Nie znamy, więc nie wiemy co sojusznik, czy przeciwnik może nam za psikusa sprawić). Kolejną rzeczą, która mnie osobiście denerwuje, to długość trwania stunów, sloów i czego się tam jeszcze w tej grze można spodziewać. 3 sekundy stuna w LOL'u to pikuś w porównaniu do niektórych ogłuszeń rzucanych przez przeciwników w DOCIE. Wg. mnie również nie ma tam balansu pomiędzy postaciami, ale wnioskuję to tylko z tego względu, że sam nie gram w DOTĘ jakoś często i wiem, że feed w tej grze jest o wiele potężniejszy niż w LOL'u, więc za tym idzie, że trudniej zabić "nakarmionego" przeciwnika. Ostatnim "chaosem", który mnie miażdży, to oczywiście sklep i itemy.. Nie ogarniam i nie ogarnę przez najbliższe pół roku. ;)
 
Dodatkowo:
1. Jak padamy zabiera nam kasę.
2. Nie ma tak, że postać zabija używając tylko skilli.
3. Oprócz itemów, które dają dmg, są z intelem itp. (np. bazowy czynnik daje też obrażenia).
4. Roshan daje odrodzenie dla jednej postaci, zamiast buffa dla wszystkich.
5. Zamiast reda i blue są runy.
6. Istnieją po 3 sklepy na każdą połowę mapy.
7. Brak powrotu rekompensują kurierzy.

I dużo więcej.

Najlepiej poszukać buildu co kupywać;p
 
A jak jest z postaciam? Grałem pierwszy raz na botach i patrzę a tu tyle bohaterów do wyboru o.O
 
Postacie są od razu odblokowane na zawsze. Jedyne co jest płatne to skiny postaci, wardów i kurierów + bonusy do wbijania leveli. Poszukaj jakiś build, naucz się last hitować miniony (przeciwników i swoje), poznaj dokładnie skille. Nie wiem jakieś postacie z rangem na początek Lina, Lich lub melee Ursa (tutek na yt how to jungle ursa i na 6 lvl solujesz Roshana).

PS. Boty są OP;p
 
W ogóle tak zauważyłem, że zdecydowanie jest trudniej last hitować w docie niżeli w lolu. Dodatkowo wiele postaci przypomina te z League of Legends, przykładowo tak mi się jakoś przed oczami przewinęły Ashe, Urgot..
 
macan napisał:
Dodatek napisał:
Dodatkowo wiele postaci przypomina te z League of Legends, przykładowo tak mi się jakoś przed oczami przewinęły Ashe, Urgot..
To postacie z lola przypominają te z Doty gdyż jak wiadomo Dota była pierwsza ;) A Lol zapożyczył sobie pomysły
O proszę, tego to nie wiedziałem.
 
Ogólnie jeśli chodzi o samą historię Doty ma ona Swój początek jeszcze w mapie stworzonej jako mod w Warcrafcie III ROH , FT gdzie można było mięć często szansę grania na mapie Defense of the Ancients. Było to mapka ogólnie określana jako strategia , która odniosła ogromne wrażenia była można powiedzieć przełomem w nadejściu takich oto gier. Tak jak kolega powiedział wyżej twórcy League of Legends dokładnie wykupili projekt mapy ale nie postaci oraz pełnego systemu rozgrywki. LoL zapoczątkował kolejny większy rozgłos podstaw pochodzących z Doty , gdyż gra była tylko stworzona do takich rozgrywek ,a nie jak Warcraft III gdzie mieliśmy szanse poprzez znalezienie rozgrywki , wyczekanie dłuższego czasu + ściągniecie mapy , osiągniecie ostateczne celu - zagrania. Wtedy pojawiła się Dota2 , najnowszy projekt z ogromnymi funduszami do wykonania wspaniałej gry , która przypomniała starym wyjadaczą że Dota jest dalej z nami. Gra się wkomponowała najbardziej Swoją oryginalnością , którą posiadała w 100% tylko nigdy nie miała szansy rozbłysnąć jak do ostatnich już kilku lat. Zebrała ogromne napływy graczy wkoło się dzięki tej oryginalnością , której bez urazy LoL nie posiada gdyż był wychwycony z Doty. Takie małe wprowadzenie co do historii Doty ;D

Jeśli chodzi o rozgrywki , niezbyt się interesuje Lolem , dokładnie mam na myśli nie grałem w tą grę więc nie będę porównywał. Ode mnie na temat Doty2:

Gra wymaga dużo myślenia , najbardziej chodzi o samą wiedzę nad postaciami , musimy wiedzieć z kim mamy do czynienia gdyż wiele postaci posiada dane Sobie zadania ,a podczas Teamfightów przydzielone cele.

Wpierw opisze wam grę od podstaw chodzi ogólnie o to jak możecie na to spojrzeć , może w Lolu też tak jest więc proszę o brak dyskryminacji więc..

Posiadamy dwa teamy , Świetliści oraz Mroczni , każda drużyna musimy walczyć na 3 liniach. To podstawy , można pomyśleć linie i tylko tyle.. Lecz? Linie te dzielą się na - Safe Line (bezpieczna linia) , Hard Line (trudna linia) oraz Middle Line (środkowa linia). O co dokładnie chodzi w tym podziale? Gdybyśmy grali jako Drużyna Świetlistych na topie (góra) znajduje się Hard Line , za to dla Drużyny Mrocznych jest to Safe Line. O co w tym chodzi? Chodzi tutaj o budowę mapy z kontekstu Drużyny Świetlistych musimy narazić się na niebezpieczeństwo ponieważ Nasze creepy przebywają długą drogę aż po wieże Mrocznych gdzie mają szansę zaczaić się na Nas w tak zwanej Jungle (dżungli/lesie). I właśnie z tego powodu osoby z drużyny Świetlistych narażają się na niebezpieczeństwo huntu przeciwnej drużyny nie posiadając informacji o tym że mogą się kryć tam przeciwni gracze. A teraz spójrzmy na bottom (dół) tu mamy odwrotnie , linia dla drużyny Świetlistych jest Safe Line ,a dla Mrocznych Hard Line , dlaczego? Ten sam powód , mapa jest zaprojektowana aby drużyny miały przeciwnie utrudnienie na linii , z pozytywnym działaniem dla przeciwnej. Zostaje nam do omówienia Middle Line , gdzie dwoje graczy , pojedynczo po każdej stronie walczą ze Sobą , jest to linia najbardziej wymagająca doświadczenie gracza , więc zostają tam wysłani Ci , którzy mają przewagę w postaci oraz doświadczeniu.

Z Dota2 mamy też inny podział był by on dłuższy ale powiem o tych najważniejszych.. A więc.. ogromny wybór postać równa się również z zadaniem jakie mają przyznane. Postacie możemy rozdzielić na:

* Support - postacie gdzie gracze w większości nie skupiają się na lastshotowaniu creepów przeciwnej drużyny w celu uzyskania złota. Są to postacie , których celem jest ułatwienie na liniach zyskania przewagi dla gracza ze Swojej drużyny. Owa osoba skupia się bardziej jak nazwa mówi " wspomaganiu " zarówno na linii , jak potem w teamfightach i ogólnie w grze. Możemy do tego przydzielić takie rzeczy jak:

- kupno couriera na start oraz potem ulepszenie go
- na bieżąco stawianie wardów w ważnych punktach czyli (jungle przeciwnika oraz miejsca gdzie tworzą się runy)
- skupianie się na linii zadawaniu obrażeń przeciwnym bohaterom oraz odstraszaniu ich aby kolega z linii mógł mieć farme golda lastshotując moby

W teamfightach taka osoba zawsze posiada skille , które posiadają masowy stun lub zablokowanie przeciwników można takiego Supporta nazwać również Disablerem.

Przykładowymi postaciami , które według mnie najbardziej lubię grać w postaci supporta to:

* Ezalor - Keepers of the Light
* Chen - Holy Light
* Rooftrellen - Treant Protector
* Purist Thunderwrath - Omniknight

Oczywiście każda postać posiada inny spell posiadający zadanie supportu , czy to skill lub ulti.

* Durable - postać , która w teamfight potrafi przeżyć jak najwięcej. Takie postacie posiadają współczynnik bazowy najczęściej siły ,a skille pozwalające w przeżyciu lub skupieniu walki na Sobie. Styl gry jaki musimy utrzymać taką postacią jest o wiele mniej odpowiedzialny niż Supportowca. Tutaj skupiamy się na zyskaniu dobrej farmy na linii gdzie się znajdujemy również dobrze wspomagając linie i posiadać stały napływ doświadczenia gdyż itemy , które zakupimy skupione są na HP Regen dzięki czemu dłużej możemy przeżyć.

Zadania , które można przydzielić takiej postaci:

- skupianie się na wzmocnionej żywotności ,a dalej w teamfightach przyjmowaniu startowych obrażeń , które przeciwny team może skupić na graczach nie posiadających takiej roli
- noszenie gema , który pozwala na widzenie postaci niewidzialnych
- bycie pewnego Siebie tankiem

Przykładowe postacie , które polecił bym oraz sam nimi gram.

* Davion - Dragon Knight
* Mogul Khan - Axe
* Razzil Darkbrew - Alchemist
* Rattletrap - Clockwerk

* Initiator - dużo tutaj nie mamy do mówienia , są to postacie , które na mniejszych lvl-ach posiadają skille dające możliwość łatwego pokonania przeciwnika , najczęściej jest to stun lub możliwość zadania dużego dmg przy niskim poziomie danego skilla. Jest to takiego rodzaju pod współczynnik od głównych celów wykorzystywaniu postaci więc nie posiada większych celów podczas trwania gry.

Przykładowe postacie , które polecił bym oraz nimi gram.

* Aurel Vlaicu - Gyrocopter
* Barathrum - Spirit Breaker
* Bradwarden - Centaur Warrunner
* Tiny - Stone Giant

* Carry - jest to postać , która w dalszej fazie gry posiadając farmę golda będzie mogła wyrządzić największe szkody przeciwnej drużynie oraz najlepiej wspomóc drużyne w czasie teamfightów. Najczęściej taka właśnie postać zostaje wysłania na middle ,a na bottomie lub topie musi posiadać jak największa możliwość do zdobycia golda. Osoba , która jest z Carry na linii musi zawsze i to zawsze oddawać Jej farmę , dzięki temu może sama nie będzie mogła wznieść dużo w postaci zabijania przeciwników lecz wspomoże cały team w nadchodzących teamfightach.

Celem takiej postaci jest:

- jak najszybsze uzyskanie golda na wymagane itemy , które jak najbardziej wzmocnią postać w formię zabijaniu przeciwnych bohaterów
- gdy zyska przewagę dzięki itemą wspólne huntowanie przeciwników , aby obniżyć im posiadający gold oraz uniemożliwić zdobywanie poziomów doświadczenia

Moimi ulubionymi postaciami , które jako Carry są najmocniejsze to:

* Trax - Draw Ranger
* Akasha - Queen of Pain
* Mortred - Phantom Assasin
* Azwraith - Phantom Lancer

Tyle jeśli chodzi o rodzaje postaci , mamy jeszcze Disablerów lecz mają cel podobny do Initiatorów więc nie ma co się na ich temat rozpisywać.

Zostaje sposób przemieszczania się po mapie oraz zdobywanie itemów z sklepów. Tak jak mówił kolega wyżej w temacie , nie możemy od tak wrócić do bazy jak to mówiliście w LoLu. W Dota2 najczęściej wykorzystujemy scrolle , aby po powrocie z bazy wrócić do punktu na danej linii lub szybko wkroczyć do rozgrywającego się gdzieś teamfighta. Scrolle możemy kupić zarówno jak głównej bazie jak i w sklepach pobocznych na linii górnej jak i dolnej. Kosztują one 135g lecz są naprawdę przydatne jeśli chodzi o poruszanie się po mapie , pamiętajmy również że dane Scroll of Town Portal mogą przeteleportować Nas tylko do budowli jaką posiadamy. Mamy również inną możliwość do teleportowania się po mapie i to takiej gdzie możemy się przeteleportować do creepa z własnej drużyny. Możemy tego dokonać dzięki posiadaniu Boots of Travel. Są do najdroższe buty , które dają nam więcej Movement Speeda oraz jak mówiłem możliwość teleportowania się do wybranego creepa z własnej drużyny.

Jeśli chodzi o sklepy - na mapie znajdują się 4 sklepy. W głównej bazie zarówno Drużyny Świetlistych jak i Mrocznych , oraz w Jungle obu Drużyn. W sklepie w głównej bazie możemy uzyskać itemy oraz receptury na coraz to lepsze itemy złożone z kilku. Lecz nie znajdziemy tam wszystkich itemów , w Secret Shopie jak to mówi się podczas rozgrywek znajdziemy brakujące itemy , które można powiedzieć w większym stopniu są lepsze ale również drogie. Na mapie Secret Shopy są tak ustawione aby każda drużyna miała dostęp do Niego ze Swojej strony lepiej i bezpiecznej. Teraz pewna wskazowka dla początkowych graczy , jeśli macie plan złożyć jakiś item , składający się z kilku wykorzystajcie pewne ułatwienie , dokładnie mówiąc jeśli naciśniemy na Sklep ,a potem przeskoczymy do działu -> Ulepszenia mamy cały spis rodzajów itemów , które możemy złożyć z podstawowych zazwyczaj trudno nam tam zawsze klikać i wyszukiwać co możemy kupić dlatego twórcy Doty2 mają dla Nas pewne ułatwienie jeśli item jaki chcemy stworzyć pociągniemy z działu poniżej okienka SKLEP gdzie mamy w pewnym sensie puste pole pojawią nam się wszystkie itemy , które potrzebujemy aby stworzyć ten , który właśnie tam przeciągnęliśmy. W taki sposób dochodząc do bazy możemy z łatwością z tamtego miejsca kupić dany item do ulepszenia do , którego dążymy oraz jeśli zdobędziemy złoto na dany item do ulepszenia usłyszymy głos jak by przesypywanego złota i wkoło itemu , który możemy kupić do danego ulepszenia pojawi się jak by złota rameczka , która mówi nam że już posiadamy pieniądze na dany item.

Pomówmy teraz trochę o courierach , są to losowe zwierzątka czy jakieś istoty poprzez , który możemy otrzymać item do lokacji w jakiej jesteśmy dzięki ich przeniesieniu itemu do Nas. Jest to bardzo praktyczne , ale do tego ogólnie potrzebujemy couriera , nie mamy go od tak , jak pisałem zadaniem Supportera jest go kupić. Ale odejdźmy od tego , ważne jest jak możemy go obsługiwać. Jeśli jak pisałem o itemach , które planujemy złożyć kupimy jeden z nich będąc gdzieś indziej niż bazie , itemy te składowane w Naszych schowkach , oczywiście posiadamy limit ilości itemów tam składowanych. W prawym rolnym rogu poniżej okna gdzie możemy ustawić Sobie item jaki chcemy składać mamy jak by taką głowę osiołka , to właśnie Nasz kurier. Mamy do wyboru nim różne opcje lecz aby jak najszybciej rozkazać mu wziąć itemy do schowka i nam przynieść klikamy opcje z wyglądu plecak , który wskazuje nam człowieka , dzięki temu możemy bardzo łatwo rozkazać mu zanieść nam szybko itemy do Nas. Mamy jeszcze jedną ikonę pomiędzy courierem ,a wysłaniem itemów do Nas lecz dostęp do Niej posiadamy dopiero gdy courier został ulepszony do Flying Courier , wtedy kliknięciem tej ikony , która wygląda jak but możemy przyśpieszyć Jego tempo latania przez jakich czas. Tyle o courierze :)

Po prawej stronie w samym rogu , mamy kółko ,a w środku tarcze. Jest to Glif Fortyfikacji , który możemy wykorzystać do 5 minut. Daje On przez kilka sekund odporność wszystkim budynkom Naszej drużyny na całe nadchodzące obrażenia. Oczywiście jeszcze jeśli już jesteśmy przy budynkach , w sytuacji gdy wieża własnej drużyny posiada mniej niż 5-10% hp możemy ją sami zniszczyć w ten sposób przeciwna drużyna otrzyma tylko 100g dla każdego gracza , zamiast gdyby sama zniszczyła i otrzymała 400-500g. I jeśli jesteśmy już przy tak zwanym deniedowaniu , możemy również dobijać własne creepy na linii gdy mają 15-25% hp , w ten sposób bohaterowie przeciwni , którzy są w pobliżu otrzymają o wiele mniej doświadczenia za zabitego creppa niż gdyby sami go zabili lub creepy przeciwnej drużyny.

No cóż trochę się rozpisałem lecz chyba dobrze wyjdzie przeczytanie tego oto poradnika osobą , które będą chętne do zagrania w Dote2 :)

Gdyby ktoś był chętny na grę , użytkownik Steam - Turki. Gdy będę miał czas chętnie pokaże w praktyce grę :)

Pozdrawiam D34th.
 
Back
Do góry