funko fusion

Strzelanki ETXreal 0.3.0 download!

Matti

Administrator GamesBoard.pl
Członek Załogi
Administrator
Download: http://sourceforge.net/projects/xreal/files/ETXreaL/
W sumie na forum jest kilka tematów o etxreal. Jest to przede wszystkim modyfikacja graficzna całej gry. Większość tekstur została zmieniona, wprowadzono wiele zmian które składają się na dobrze rokujący gameplay. Wersja 0.3.0 jak widać jest wersją testową dlatego proszę podchodzić do tego moda z odpowiednim dystansem.
Chłopaki pracują już od dawna i jak widać opłaciło się:)


etxreal-20111022-170051-000.png
 
Wow, całkiem ładnie to wygląda.. Zachęciłeś mnie do Grania w et

Tak BArdziej Realnie ;dd
 
Na razie nie ma "normalnej" instalacji bo to nie wersja finalna. Tekstury mamy wzięte ze zdjęć public domain głównie z texturemate.com więc dużo jest fotorealistycznych choć tego nie widać za bardzo przez kanciaste mapy :\
Mapy wymagają konwersji na format Doom3 aby działał parallax mapping więc automatycznie nie działąją (niestety...) z oryginalnym ET choć technicznie jest to to samo (bazowane w końcu na oryginalnych źródłach Enemy Territory).

Sprawdzone działające mody:
- noquarter 1.3.0 (jeszcze nie wyszedł oficjalnie) - developerzy wyrazili chęć współpracy
- etpub (po ręcznym skompilowaniu działa na linux-x86_64) - brak kontaktu z devami
- nitmod (od 2.2 dodano obsługę map doom3 - są pewnie zmiany w formacie doom3 przez co qagame/cgame wymaga pewnych zmian) - developerzy wyrazili chęć współpracy
- jaymod (działa... nikt się narazie z devami nie kontaktował)

Teoretycznie każdy mod zadziała (więc i etpro pewnie też), bo technicznie to to samo, ale trzeba zmienić te kilka linijek dla obsługi map doom3.

W teamie głównie są... niemcy :D

Matti: uwierz mi, 1G to jest bardzo mało w stosunku do tego co aktualnie mamy, a mamy niewiele... jakąś połowę tekstur dopiero a trzeba zrobić od nowa wszystko. Poza teksturami jeszcze są modele, dźwięki i inne pierdoły.

Aktualnie zrobiłem listę źródeł map które będzie można przekonwertować (legalnie) i być może będą oficjalnie w paczce (te "nielegalnie" przekonwertowane nie mogą być oficjalnie) która jest dostępna tutaj wraz z linkami do pobrania: http://et.darkserver.it/download/2/

Co do gameplaya. Gameplay jest nieruszany, od tego są modderzy i mody (nq, etpub, jaymod, nitmod i inne). Ruszana jest tylko część graficzna całej gry. Właściwie to cały engine 3d został napisany od zera przez gościa (główny dev ETXreaL - tak, niemiec :D)

Jakby ktoś był zainteresowany pomocą przy czymkolwiek (TODO jest na prawdę dłuuugie) to zapraszam na #xreal w sieci Freenode (jakby ktoś nie wiedział to jest IRC i jak się połączyć może skorzystać z webowego klienta: http://webchat.freenode.net/?channels=xreal )
Ew. kontakt ze mną przez jabbera: [email protected] (nie to nie jest mail, ale forum automatycznie podświetla link jako mail :\)
 
Mniej więcej. Zrobiłem kilka tekstur i ostatnio za dźwięki się zabrałem powoli. Ale głównie to testuję, serwer też posiadam: darkserver.it:27960 (wymaga klienta etx bo są mapy w nowym formacie też).
Poprawiłem też obsługę GUID-ów żeby generowane były takie same jak w oryginalnym ET.
 
Dobrze wiedzieć, że jest ktoś z polski zamieszany w tworzenie tego moda :).
W sumie to miałbym kilka dokładniejszych pytań które zapewne zainteresują kilka osób z forum.
Najbardziej mnie zastanawia kiedy będzie kolejna wersja np. 0.4.0 z odrobinę poprawioną wersją moda? Głównie chodzi mi o problemy typu długie ładowanie się mapy z brązową kropką i czarnym tłem. Nie jest to najważniejsza sprawa jednak kilka osób zrezygnowało z testowania ze względu na taki problem.

Jeśli chodzi o dźwięki, czy one wszystkie zostaną zmienione czy tylko niektóre? Rozumiem, że kwestie licencji mogą odrobinę przeszkadzać w rozpowszechnianiu moda.
 
Może od końca

Licencja to GPLv3 więc generalnie możesz sobie skompilować, sklonować repo, zmienić z uwzględnieniem autorów, upubliczniając Twoje modyfikacje (na takiej zostały wydane źródła Enemy Territory rok temu podczas QuakeConu - ale tylko źródła gry - właśnie dlatego wszystkie rzeczy graficzne/dźwiękowe trzeba zrobić od nowa).
Licencja assetów to CC-BY, więc wszystko co bierzemy z sieci jest na Public Domain lub CC-BY i wszystko robimy full legal.

Zmiana wszystkiego jest wymagana aby nie ciągać gracza w poszukiwania oryginalnych pak0.pk3 pak1.pk3 i pak2.pk3.
Dźwięki będą zmienione wszystkie, tak samo jak modele. Aktualnie FireFly zezwolił na użycie jego modeli oraz map i MLB także zezwoliło na konwersję ich map do formatu etx/d3.

Dopiero co wyszło 0.3.0 więc jeszcze nie ma planów na 0.4.0 (-;
Cóż, długie ładowanie jest przez tekstury i nowy format map. Tekstury (w większości 1024x1024 - choć ja robiłem 2048x2048 i jestem za tym aby takie też były...) ładują się długo, w większości po 4 razy (są jeszcze displacement map, parallax map i specular map dla każdej). A sam format map D3 jakoś dłużej się ładuje. Bug w ekranie ładowania nie wiem kiedy zostanie naprawiony, każdy chce to mieć naprawione ale nikomu się nie chce tego ruszać bo nie jest to jakoś zbyt ważne po prostu, a status ładowania możemy podglądnąć w terminalu (-:

W samym 0.4.0 oczywiście kolejne poprawki w mapach będą i nowe tekstury.
Z mapami problem jest taki:
Mapy ET są "skopane" i nazwy entities (w sumie nie wiem jak to konkretnie się nazywa, ale nazwijmy entities) są takie same dla pewnych grup obiektów. Problem polega na tym, że nazwy entity w formacie Doom3 muszą być inne, bo inaczej "cos" się stanie (przed pewnymi zmianami nie mieliśmy objective'ów na radar czy goldrush). No więc Tr3b zdaje się jakimś skryptem przejechał te nazwy co dało nam nazwy typu: "something", "something_1" "something_2" ale gdzieś indziej chyba pominęte zostały inne nazwy, stąd takie kwiatki jak "ghost contructible" (szare pozostałości po tych skrzynkach do budowania) czy np. niewidzialne pole które zabija gracza przed drzwiami banku w goldrush (znika po rozwaleniu drzwi - tu podejrzewam ze pewnie przez te nazwy nie jest ukryta kolizja tej animacji kiedy drzwi "wybuchają", ale potem już znika i jest ok...)

Z tego co podobno ma być (kiedyś... inaczej tak zwane "niedługo"), to obsługa ogg dla soundów oraz format tekstur dds (który pozwala na przechowywanie skompresowanych tekstur w pamięci karty graficznej).
 
Jeśli się nie mylę to silnik dooma3 ma możliwość obsługi wygładzonych krawędzi i zaokrągleń. Mówię to bardzo ogólnym słownictwem gdyż nie znam dokładnych nazw funkcji itp. Rozmawiałem z kimś na Waszym ircu i powiedział, że nie wyklucza implementacji takich zabawek do etx. Jak to się ma tak na prawdę?
 
Matti: szczerze mówiąc nie mogę znaleźć tej rozmowy w logu, ale skoro sie da, to pewnie się da (-;
Ale nic więcej nie powiem, bo nie wiem.
Co więcej mogę powiedzieć, to to, że źródła Dooma3 nie zostały jeszcze upublicznione bo są problemy z licencjonowaniem jakiejś części silnika D3 (nie pamietam dokładnie a znaleźć nie mogę... coś od oświetlenia chyba), więc narazie nie weźmiemy tego z silnika D3, a sam format map D3 nie daje nam dużo jak nie ma zaimplementowanych (pewnych) funkcji tego formatu.

AIFAM: odrzut zdaje się jest w nitmodzie.
 
To na pewno, teraz wygląda to średnio dobrze (co widać na screenie którego akurat załączyłeś (-;). Sam zaproponowałem żeby wygładzić jakoś to (akurat miałem na myśli kamienie), ale ktoś odrzucił tą myśl że niby format map nie obsługuje większego podziału... trochę mnie to zdziwiło ale być może ten limit dotyczy map ET, a nie D3 i może on o tym zapomniał po prostu.

Co do pomysłu odrzutu... wszystko zależy co się potrzebuje. Mi się np. marzy w miarę realistyczna gra o II Wojnie Światowej z dobrą grafiką (takie CoD-y czy BFy mnie nie ciągną, to nie klimat WW2).

A tak jeszcze wrócę do tego ekranu ładowania. Jak znajdzie się hardkor, który przeczesze 70k lini kodu silnika 3d i znajdzie gdzie jest błąd, to oczywiście "patches welcome" (oczywiście będą sprawdzane przed dodaniem) (-;
 
Spoko, jak lubisz, choć może znajdźmy ludzi na chociaż jeden serwer a mamy aktualnie już kilka ;D
http://gamestats.darkserver.it/etxreal/servers/ (tak, kolejny mój twór który nie został ukończony - ale działa :D)

Nie wiem co z community, stronę zrobili na moddb i zdaje się że tam zostanie na stałe (wcześniej było xreal-project.net jak dobrze kojarzę ale przepadła domena). Generalnie aktualne "community" jakie się jakkolwiek tym interesuje to przesiaduje na IRC-u i to też jest główny powód tego że na forum jest mało postów. Jak się Tr3b zgodzi, to może opublikujemy logi IRC-owe.

Swoją drogą, chyba napiszę skrypt do łatwego pobierania ostatniej wersji (ofkors linux-only script :P), bo trochę do kitu jest ten aktualny system... trzeba ściągnąć 7z... ROZPAKOWAĆ (a trochę to trwa... :\), przerzucić pliki w odpowiednie miejsca, itp... a przeważnie potrzeba i tak tylko 6 plików.

BTW, gracze pro raczej nie mają ochoty nawet przechodzić na etxreal z tego co widzę po sieci. Jak dla mnie to jest dziwne. Jak ja chcę sobie ponapieprzać to włączam OpenArenę i nawalam się ile mogę, jak chcę WW2 to włączam ET i gram na Objective. Ale to tylko ja (-;

(tyle tu zabezpieczeń na tym forum że ciekawe kiedy dostanę automatycznego bana za te wszystkie linki :P)
 
morsik nie martw się zabezpieczeniami bo już masz odblokowane wszystkie opcje możliwe dla użytkownika ;p
nie rozumiem również prograczy... znaczy się mniej więcej wiem ja kto jest. Scena musi umrzeć i starzy gracze którzy uważają siebie za pro może będą sobie zdawać sprawę z konieczności zmian. Walić haterów, jeśli większa część ludzi przejdzie na etx i etx przyciągnie nowych graczy to stare et pójdzie do lamusa.
 
Tak, tylko jeszcze twórców map trzeba namówić żeby zaczęli korzystać z DarkRadiant (który ma obsługę xreal) zamiast przestarzałego GtkRadiant :\
 
Back
Do góry