H
Hirutaro
Gość
Witam, postaram się przybliżyć Wam klasy dostępne w grze. Są ich trzy:
-Pointman (domyślny klawisz podczas gry to F1):
Klasa szybka, mobility jego broni przekracza 70/100, często jest to 80, a nawet 92 (podczas, gdy mobilność snajpera to zwykle 25, rifflemana w przedziale 40-55). Dodatkowo są jeszcze jego umiejętności, wytrenowane bezpośrednio podczas gry, które również podwyższają naszą i tak już dużą mobilność. Sprawia to, że dotarcie w zapalne rejony mapy, czy też taktyczne ominięcie wroga zajmie nam dużo krócej. Jak wiadomo najwięcej dzieje się w pierwszych minutach bitwy. Oprócz szybkie poruszania się, dobrze rozwija się w absorbowaniu obrażeń od skoków z wysokości i w walce nożem.
Jego bronie to prawdziwe rozsiewacze pocisków. ROF (ang. Rate of Fire - czyli szybkostrzelność) również jest bardzo wysoki, co pozwala na opróżnienie magazynka w czasie kilku sekund (UZI, SG552 commando, MP7, Veresk). Obrażenia średnie, zwykle w okolicach 30. Spotkanie z pointmanem kończy się przeważnie dużymi obrażeniami, a gdy spanikujemy, kończy się to tragicznie. Nie dziwcie się więc, kiedy pointman na początku gry zajdzie Was z tyłu lub też okrutnie zrushuje. Taka ważna informacja do broni tej klasy (nie do wszystkich) możemy dodać tłumik. Zwykle ogranicza on skuteczny zasięg broni o 50%, zasięg w przypadku tej klasy to 10-30 m. Ograniczenie zasięgu nie istnieje jeśli użyjemy jako modyfikacji - lufy - Advanced Silencer.
Następna ważna informacja - klasa ta dysponuje zabójczym typem broni jakim jest shotgun. Ich zasięg to zwykle 10-15 metrów, a obrażenia powyżej 80 (z doświadczenia powiem, że jest to jeden hit w bliskim kontakcie z wrogiem. Stanowczo polecam SAIGĘ).
W czym klasa dobrze się spisuje?
-dobrze rushuje, jesteśmy w stanie zalecieć niedaleko spawnu wroga zaraz na początku gry, przy niektórych mapach przydaje się to do szybkiej eliminacji snajpera, który nim się obejrzy będzie leżał - tutaj jednak uczulam, jeśli złapie Was w wąskim przejściu i będzie między wami trochę odległości, to właściwie koniec,
-podejście wroga od tyłu - jeśli uda się Wam przebić przez jakiegoś niedobitka albo rozproszoną grupkę, na pewno dogonicie główną część wrogiego squadu,
-świetnie radzi sobie przy ataku z zaskoczenia,
-bardzo dobrze sprawdza się przy obronie budynków - pełno wąskich korytarzy i bliski zasięg, pointman staje się tam praktycznie królem.
Trzeba pamiętać jednak, że jak każdy ma swoje wady:
-szybkostrzelność broni nie zawsze przekłada się na jej celność,
-amunicja potrafi skończyć się bardzo szybko,
-dosyć niskie obrażenia i tutaj pewien problem, każda broń ma swoją zdolność przebicia, niektóre bronie tej klasy są pod tym względem słabe, wymagają celowania w głowę, a to dodatkowe utrudnienie.
-Riffleman (domyślny klawisz podczas gry to F2):
Klasa odporna na obrażenia, jego skille skupiają się głównie na dodaniu obrony do hełmu i kevlaru. Specjalizuje się również w rzucaniu granatem, rzuca dalej i szybciej. Rozwija też umiejętności, które niwelują kary przy użyciu celownika. Klasa równie zabójcza co pointman. Jego bronie mają z reguły dość wysoki ROF i obrażenia w przedziale 35-50. Zasięg również zwiększony, sięga w niektórych przypadkach blisko 60. Szybkostrzelność różna, jednak zawsze jakiś jej brak nadrabia się obrażeniami. Riffleman jest uniwersalną klasą, potrafi przyjąć więcej obrażeń, a to dodatkowy atut. W jego posiadaniu są obecnie jedne z lepszych broni w grze. Tj. SA58 PARA (jedna z najbardziej popularnych i godnych zaufania broni), SG556 (broń o zabójczej celności), AN94 Sidewinder (to samo co poprzednio).
Bronie rifflemana oprócz dużych obrażeń i dobrej szybkostrzelności posiadają w większości wypadków dobrą celność i rozrzut, chociaż niektóre egzemplarze dla zrekompensowania dużej siły ognia zostały obarczone mniejszą celnością i rozrzutem (dobrym przykładem jest M14 EBR).
Z czym sobie dobrze radzi?
-przyjmuje więcej obrażeń,
-jesteśmy w stanie znaleźć więcej ,,nadespotów" dzięki jego umiejętnościom,
-jest właściwie uniwersalny, taka harmonia poruszania się i siły rażenia w jednym,
-poza tym ... kto nie chciałby postrzelać sobie z kałacha!?
W czym idzie mu gorzej?
-od pointmana jest łatwiejszym celem dla snajperów, jest mniej skoczny i wolniejszy, częściej zdarza się tu, że karabin snajperski ma go na 2 razy, ale to nie ma większego znaczenia, bo po przyjęciu pierwszego razu, hp zwykle za dużo nie zostaje,
-jego bronie zazwyczaj mają większy odrzut (ang. recoil), co wymaga dodatkowego elementu jakim jest skupienie na jego kontrolowaniu,
-niektóre jego bronie wymagają wyczucia ich, co trochę zajmuje, wiadomo: nerwy, frustracja z powodu wydanych euro,
-niektóre jego bronie są trochę za łatwe, co ja sam rozpoznaję jako wadę, łatwo się wtedy stracić duszę rozgrywki.
-Sniper (domyślny przycisk w grze to F3):
I oto dochodzimy do asa wielu rozgrywek jakim jest snajper. W jego użyciu jest ogromny arsenał karabinów wyborowych. Powtarzalne i automatyczne.
Wróg wszystkiego co się rusza, zwykle na długim dystansie. Choć wiele osób osiągnęło doświadczenie przy którym strzał z bliska nie stanowi problemu. Tutaj powiem, że strzelanie z karabinu wyborowego w A.V.A. jest łatwiejsze, chociaż niemożliwy jest strzał bez otwarcia lunety (tzn. możliwy, ale trafimy nim w sufit albo w podłogę, ew. którąś ze ścian). Taki strzał działa tylko na kilku metrach, a i tak jest wielkie prawdopodobieństwo, że spudłujemy.
Snajper jest wirtuozem pistoletu i swojej głównej broni. W odróżnieniu od innych klas nie ma hełmu co czyni go słabszym. Jego bronie mają zabójcze obrażenia do 100, a nawet 110 (w przypadku TPG1). Strzał z takiego karabinu zabija przeciwnika zwykle za pierwszym razem. Snajper jednak ma najmniejszą mobilność ze wszystkich klas, jego karabiny są ciężkie i nieporęczne. Wyciąga się je wolno, chodzi się z nimi wolno i strzelają także wolno. Wyraźnie zrównoważenie siły ognia wobec innych aspektów. Nie polecam karabinów automatycznych, gdyż nie są jakimś zabójczym narzędziem, pierwsze to niższe obrażenia od karabinu powtarzalnego, a drugie to odrzut, który nam utrudni. Zamiast tego polecam zabić kogoś jednym strzałem, raz, a porządnie.
W czym idzie mu dobrze?
-obsługuje zdecydowanie najsilniejsze bronie w grze,
-jest doskonałą jednostką wsparcia,
-z łatwością może utrzymać wroga na dystans, choćby nie dopuścić go do bomby,
-mierzony strzał snajpera z ukrycia zwykle nie daje szansy na kontratak,
-jest doskonałym strażnikiem strategicznych przejść map,
Przy czym kuleje?
-strzela wolno, właściwie jeśli nie trafiamy to giniemy szybko,
-kto jest celem granatów jak nie on?
-nie ma hełmu, zatem musi trzymać dystans od wroga albo nieźle się chować,
-jego bronie wymagają wyczucia,
-porusza się wolno ze swoimi broniami (mobility to zwykle do 30).
Mam nadzieję, że się podobało i w miarę dobrze udało mi się uchwycić różnice klasowe.
Zabraniam kopiowania i wstawiania mojej pracy na inne fora, została ona bowiem w całości stworzona przeze mnie.
-Pointman (domyślny klawisz podczas gry to F1):
Klasa szybka, mobility jego broni przekracza 70/100, często jest to 80, a nawet 92 (podczas, gdy mobilność snajpera to zwykle 25, rifflemana w przedziale 40-55). Dodatkowo są jeszcze jego umiejętności, wytrenowane bezpośrednio podczas gry, które również podwyższają naszą i tak już dużą mobilność. Sprawia to, że dotarcie w zapalne rejony mapy, czy też taktyczne ominięcie wroga zajmie nam dużo krócej. Jak wiadomo najwięcej dzieje się w pierwszych minutach bitwy. Oprócz szybkie poruszania się, dobrze rozwija się w absorbowaniu obrażeń od skoków z wysokości i w walce nożem.
Jego bronie to prawdziwe rozsiewacze pocisków. ROF (ang. Rate of Fire - czyli szybkostrzelność) również jest bardzo wysoki, co pozwala na opróżnienie magazynka w czasie kilku sekund (UZI, SG552 commando, MP7, Veresk). Obrażenia średnie, zwykle w okolicach 30. Spotkanie z pointmanem kończy się przeważnie dużymi obrażeniami, a gdy spanikujemy, kończy się to tragicznie. Nie dziwcie się więc, kiedy pointman na początku gry zajdzie Was z tyłu lub też okrutnie zrushuje. Taka ważna informacja do broni tej klasy (nie do wszystkich) możemy dodać tłumik. Zwykle ogranicza on skuteczny zasięg broni o 50%, zasięg w przypadku tej klasy to 10-30 m. Ograniczenie zasięgu nie istnieje jeśli użyjemy jako modyfikacji - lufy - Advanced Silencer.
Następna ważna informacja - klasa ta dysponuje zabójczym typem broni jakim jest shotgun. Ich zasięg to zwykle 10-15 metrów, a obrażenia powyżej 80 (z doświadczenia powiem, że jest to jeden hit w bliskim kontakcie z wrogiem. Stanowczo polecam SAIGĘ).
W czym klasa dobrze się spisuje?
-dobrze rushuje, jesteśmy w stanie zalecieć niedaleko spawnu wroga zaraz na początku gry, przy niektórych mapach przydaje się to do szybkiej eliminacji snajpera, który nim się obejrzy będzie leżał - tutaj jednak uczulam, jeśli złapie Was w wąskim przejściu i będzie między wami trochę odległości, to właściwie koniec,
-podejście wroga od tyłu - jeśli uda się Wam przebić przez jakiegoś niedobitka albo rozproszoną grupkę, na pewno dogonicie główną część wrogiego squadu,
-świetnie radzi sobie przy ataku z zaskoczenia,
-bardzo dobrze sprawdza się przy obronie budynków - pełno wąskich korytarzy i bliski zasięg, pointman staje się tam praktycznie królem.
Trzeba pamiętać jednak, że jak każdy ma swoje wady:
-szybkostrzelność broni nie zawsze przekłada się na jej celność,
-amunicja potrafi skończyć się bardzo szybko,
-dosyć niskie obrażenia i tutaj pewien problem, każda broń ma swoją zdolność przebicia, niektóre bronie tej klasy są pod tym względem słabe, wymagają celowania w głowę, a to dodatkowe utrudnienie.
-Riffleman (domyślny klawisz podczas gry to F2):
Klasa odporna na obrażenia, jego skille skupiają się głównie na dodaniu obrony do hełmu i kevlaru. Specjalizuje się również w rzucaniu granatem, rzuca dalej i szybciej. Rozwija też umiejętności, które niwelują kary przy użyciu celownika. Klasa równie zabójcza co pointman. Jego bronie mają z reguły dość wysoki ROF i obrażenia w przedziale 35-50. Zasięg również zwiększony, sięga w niektórych przypadkach blisko 60. Szybkostrzelność różna, jednak zawsze jakiś jej brak nadrabia się obrażeniami. Riffleman jest uniwersalną klasą, potrafi przyjąć więcej obrażeń, a to dodatkowy atut. W jego posiadaniu są obecnie jedne z lepszych broni w grze. Tj. SA58 PARA (jedna z najbardziej popularnych i godnych zaufania broni), SG556 (broń o zabójczej celności), AN94 Sidewinder (to samo co poprzednio).
Bronie rifflemana oprócz dużych obrażeń i dobrej szybkostrzelności posiadają w większości wypadków dobrą celność i rozrzut, chociaż niektóre egzemplarze dla zrekompensowania dużej siły ognia zostały obarczone mniejszą celnością i rozrzutem (dobrym przykładem jest M14 EBR).
Z czym sobie dobrze radzi?
-przyjmuje więcej obrażeń,
-jesteśmy w stanie znaleźć więcej ,,nadespotów" dzięki jego umiejętnościom,
-jest właściwie uniwersalny, taka harmonia poruszania się i siły rażenia w jednym,
-poza tym ... kto nie chciałby postrzelać sobie z kałacha!?
W czym idzie mu gorzej?
-od pointmana jest łatwiejszym celem dla snajperów, jest mniej skoczny i wolniejszy, częściej zdarza się tu, że karabin snajperski ma go na 2 razy, ale to nie ma większego znaczenia, bo po przyjęciu pierwszego razu, hp zwykle za dużo nie zostaje,
-jego bronie zazwyczaj mają większy odrzut (ang. recoil), co wymaga dodatkowego elementu jakim jest skupienie na jego kontrolowaniu,
-niektóre jego bronie wymagają wyczucia ich, co trochę zajmuje, wiadomo: nerwy, frustracja z powodu wydanych euro,
-niektóre jego bronie są trochę za łatwe, co ja sam rozpoznaję jako wadę, łatwo się wtedy stracić duszę rozgrywki.
-Sniper (domyślny przycisk w grze to F3):
I oto dochodzimy do asa wielu rozgrywek jakim jest snajper. W jego użyciu jest ogromny arsenał karabinów wyborowych. Powtarzalne i automatyczne.
Wróg wszystkiego co się rusza, zwykle na długim dystansie. Choć wiele osób osiągnęło doświadczenie przy którym strzał z bliska nie stanowi problemu. Tutaj powiem, że strzelanie z karabinu wyborowego w A.V.A. jest łatwiejsze, chociaż niemożliwy jest strzał bez otwarcia lunety (tzn. możliwy, ale trafimy nim w sufit albo w podłogę, ew. którąś ze ścian). Taki strzał działa tylko na kilku metrach, a i tak jest wielkie prawdopodobieństwo, że spudłujemy.
Snajper jest wirtuozem pistoletu i swojej głównej broni. W odróżnieniu od innych klas nie ma hełmu co czyni go słabszym. Jego bronie mają zabójcze obrażenia do 100, a nawet 110 (w przypadku TPG1). Strzał z takiego karabinu zabija przeciwnika zwykle za pierwszym razem. Snajper jednak ma najmniejszą mobilność ze wszystkich klas, jego karabiny są ciężkie i nieporęczne. Wyciąga się je wolno, chodzi się z nimi wolno i strzelają także wolno. Wyraźnie zrównoważenie siły ognia wobec innych aspektów. Nie polecam karabinów automatycznych, gdyż nie są jakimś zabójczym narzędziem, pierwsze to niższe obrażenia od karabinu powtarzalnego, a drugie to odrzut, który nam utrudni. Zamiast tego polecam zabić kogoś jednym strzałem, raz, a porządnie.
W czym idzie mu dobrze?
-obsługuje zdecydowanie najsilniejsze bronie w grze,
-jest doskonałą jednostką wsparcia,
-z łatwością może utrzymać wroga na dystans, choćby nie dopuścić go do bomby,
-mierzony strzał snajpera z ukrycia zwykle nie daje szansy na kontratak,
-jest doskonałym strażnikiem strategicznych przejść map,
Przy czym kuleje?
-strzela wolno, właściwie jeśli nie trafiamy to giniemy szybko,
-kto jest celem granatów jak nie on?
-nie ma hełmu, zatem musi trzymać dystans od wroga albo nieźle się chować,
-jego bronie wymagają wyczucia,
-porusza się wolno ze swoimi broniami (mobility to zwykle do 30).
Mam nadzieję, że się podobało i w miarę dobrze udało mi się uchwycić różnice klasowe.
Zabraniam kopiowania i wstawiania mojej pracy na inne fora, została ona bowiem w całości stworzona przeze mnie.